2011-08-09, 22:07
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord
Mycket uppfriskande med sådan ärlighet.
|
Tack. Det är lätt att vara ärlig när man är anonym.
Men det jag skrev är ingen nyvunnen insikt hos mig, det är något som jag har funderat över länge. Inget i mitt liv känns så viktigt att jag inte är beredd att försumma det om något verkligt intressant fångar mitt intresse. Så vad händer när jag blir intresserad av en tjej? Jag försummar allt annat... Och blir världens största toffel, och därmed så oattraktiv att tjejen till slut spyr över tanken på att hon låtit mig se henne naken. Och eftersom jag inte är dummare än att jag märker att attraktionen är på väg att försvinna, så blir jag mer och mer stressad.
Vilket är skälet att jag har bestämt mig för att chilla med dejtandet - och liggandet, ovannämnda gäller även i högsta grad KK/älskarinnor - tills jag, ja, har ett liv helt enkelt.
Senast redigerad av Spartansk den 2011-08-09 klockan 22:10.
|
|
|
2011-08-09, 22:09
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J.
Ang. dejtingsidor, specifikt happypancake:
1. Hur tänker tjejer som inte lägger upp bild, eller inte skriver presentation, eller lägger upp bilder men inte skriver presentation? Visst, tjejer får napp (inte rätt sorts napp, dock) på dejtingsidor enbart i egenskap av att tillhöra det könet, men hur oseriöst är inte det?
2. Det är lite roligt med nick i stil med "anna26" och sedan står det "27" till höger om namnet. Gick visst inte som planerat, ouch!
|
Nu är jag kille, men:
1. De kan väl få napp även av seriösa killar?
2. Anna var uppenbarligen 26 när hon startade kontot.
|
|
|
2011-08-09, 22:11
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2009
|
Citat:
Ang. dejtingsidor, specifikt happypancake:
1. Hur tänker tjejer som inte lägger upp bild, eller inte skriver presentation, eller lägger upp bilder men inte skriver presentation? Visst, tjejer får napp (inte rätt sorts napp, dock) på dejtingsidor enbart i egenskap av att tillhöra det könet, men hur oseriöst är inte det?
2. Det är lite roligt med nick i stil med "anna26" och sedan står det "27" till höger om namnet. Gick visst inte som planerat, ouch!
|
Är du tjej behöver du inte ens skriva en presentation så länge du har en bild. I andra fall läser inte killar generellt sett presentationerna ens utan söker enbart på bild vilket tjejerna fattat
Det tar ju inte bort grundproblemet iaf att det faktiskt _kan_ finnas seriösa killar på dessa forum som tyvärr då inte får en förstabild av tjejen i fråga. Hon kanske gett upp?
|
2011-08-09, 22:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk
Tack. Det är lätt att vara ärlig när man är anonym.
Men det jag skrev är ingen nyvunnen insikt hos mig, det är något som jag har funderat över länge. Inget i mitt liv känns så viktigt att jag inte är beredd att försumma det om något verkligt intressant fångar mitt intresse. Så vad händer när jag blir intresserad av en tjej? Jag försummar allt annat... Och blir världens största toffel, och därmed så oattraktiv att tjejen till slut spyr över tanken på att hon låtit mig se henne naken. Och eftersom jag inte är dummare än att jag märker att attraktionen är på väg att försvinna, så blir jag mer och mer stressad.
|
Du går från klarhet till klarhet, det är precis så jag föreställer mig att problemen uppstår och är för många, både killar och tjejer. Den enda skillnaden tror jag är att 99% inte har den självinsikten utan gör precis detta, men lurar sig själv att tro att det positiva väger upp det negativa, eller inte förstår att de gör tokigt i att prioritera som de gör.
Senast redigerad av eternallord den 2011-08-09 klockan 22:14.
|
|
|
2011-08-09, 22:13
|
|
Banned User
|
Frågan är hur pass seriös man själv är om man inte ens orkar skriva en presentation?
|
|
|
2011-08-09, 22:15
|
|
Registered User
|
Citat:
2. Anna var uppenbarligen 26 när hon startade kontot. 
|
Det är ju det som är CEJs poäng, onlinedejtandet kan inte ha gått så lyckat om hon fortfarande håller på ett år senare
|
2011-08-09, 22:18
|
|
Banned User
|
Citat:
Du går från klarhet till klarhet, det är precis så jag föreställer mig att problemen uppstår och är för många, både killar och tjejer. Den enda skillnaden tror jag är att 99% inte har den självinsikten utan gör precis detta, men lurar sig själv att tro att det positiva väger upp det negativa, eller inte förstår att de gör tokigt i att prioritera som de gör.
|
Sen är det en jäkla skillnad på att känna till problemet och att faktiskt orka göra något åt det. Jag har varit med om att en tjej har velat träffas, jag bara har velat göra något annat, jag har tänkt "om jag gör det jag själv känner för så kommer jag signalera att jag har en egen vilja, och därmed öka mina chanser med den här tjejen, medan jag troligen kommer minska mina chanser om jag lyder henne"... Men så har jag ändå inte kunnat hålla mig från att lyda henne. Jag vill jämföra det med en drogmissbrukare, som vill sluta, men inte klarar.
|
|
|
2011-08-09, 22:19
|
|
Banned User
|
Citat:
Det är ju det som är CEJs poäng, onlinedejtandet kan inte ha gått så lyckat om hon fortfarande håller på ett år senare 
|
Haha!  Hon kan ha fått napp, haft ett förhållande några månader, och nu nyligen återupptagit onlinedejtandet?
|
|
|
2011-08-09, 22:23
|
|
Korsordet
Reg.datum: Oct 2007
|
Citat:
Nu är jag kille, men:
1. De kan väl få napp även av seriösa killar?
|
Jag menar tjejernas seriositet. Vad tror dessa tjejer att de uppnår med att inte skriva presentation? Nog kommer de få svar, men till klart lägre grad från killar som är intresserade av annat än göka.
|
|
|
2011-08-09, 22:24
|
|
Banned User
|
Citat:
Jag menar tjejernas seriositet. Vad tror dessa tjejer att de uppnår med att inte skriva presentation? Nog kommer de få svar, men till klart lägre grad från killar som är intresserade av annat än göka.
|
Gotcha.
Nåväl, är man både ful och fantasilös är det väl inte mycket annat att göra.
|
|
|
2011-08-09, 22:25
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Frågan är hur pass seriös man själv är om man inte ens orkar skriva en presentation?
|
jag orkar inte ens maila till de som inte har det minsta presentation, men kan skicka sådan där flirt bara om någon ser bra ut.. då får jag ibland tillbaka "varför flirtar du bara o skriver inte istället för?". Då tar jag på mig cyberhjälmen och nätkrigar lite.
|
|
|
2011-08-09, 22:27
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
jag orkar inte ens maila till de som inte har det minsta presentation, men kan skicka sådan där flirt bara om någon ser bra ut.. då får jag ibland tillbaka "varför flirtar du bara o skriver inte istället för?". Då tar jag på mig cyberhjälmen och nätkrigar lite.
|
I regel skriver jag bara till de som har en presentation som väcker en fråga eller ett påstående hos mig. Lätt att det blir krystat annars.
Angående tjejer som inte har någon presentation men en snygg bild kommer jag ändå inte på någon annan hälsningsfras än "hej, du var snygg!", så där känns det kört ändå.
|
|
|
2011-08-09, 22:28
|
|
Korsordet
Reg.datum: Oct 2007
|
Citat:
Gotcha.
Nåväl, är man både ful och fantasilös är det väl inte mycket annat att göra. 
|
Frustrerande nog brukar många av de här tjejerna vara snygga, 10 bilder på sin skönhet upplagda, men ingen presentation. Knappast som att man skriver "oj du var snygg", även om det är det enda som man vet om människan.
|
|
|
2011-08-09, 22:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2011
|
Citat:
Sen är det en jäkla skillnad på att känna till problemet och att faktiskt orka göra något åt det. Jag har varit med om att en tjej har velat träffas, jag bara har velat göra något annat, jag har tänkt "om jag gör det jag själv känner för så kommer jag signalera att jag har en egen vilja, och därmed öka mina chanser med den här tjejen, medan jag troligen kommer minska mina chanser om jag lyder henne"... Men så har jag ändå inte kunnat hålla mig från att lyda henne. Jag vill jämföra det med en drogmissbrukare, som vill sluta, men inte klarar.
|
Om jag får lov att fråga: Tenderar du att vara mer kär än tjejen ifråga eller är känslorna någorlunda ömsesidiga till en början? Och, "spelar du i din egen division" så att säga?
För övrigt har du såklart helt rätt i att det är ett enormt misstag att placera flickvänner och/eller flickvänsmaterial på en piedestal. Många tycks se detta fenomen som något fint och bra, men det är bara destruktivt för båda parter. Det ska dock inte tolkas så onyanserat som att man ska agera respektlöst, vilket är något helt annat. Vissa verkar ha svårt att hålla isär detta.
|
|
|
2011-08-09, 22:34
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Onåd
Det ska dock inte tolkas så onyanserat som att man ska agera respektlöst, vilket är något helt annat. Vissa verkar ha svårt att hålla isär detta.
|
Bra sagt.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:14.
|

|