Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-03-31, 00:02   #106
Dnepr
Banned

Dneprs avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Metal_boy_ Visa inlägg
Nä det har jag inte. Det är därför jag håller mig till att det kan vara något vi inte förstår. Allt har en förklaring, men jag tror inte man kan få en förklaring på allt.
Då har vi alltså följande: En massa olika förklaringar till hur människorna kan ha gjort - eller - att ett rymdskepp landade här och några aliens klev av och byggde dom. Hoppas du förstår om man skrattar.
Dnepr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 00:03   #107
Dnepr
Banned

Dneprs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Det går ändå inte att jämföra med tanke på de utbildningar som finns inom byggning nu, den allmänna kunskapen är långt större vad gäller byggning nu än vad den var då och sen beror det ju väldigt mycket på hur många som byggde respektive hur tungt arbete som utfördes på vilken tid.
Alltså måste det vara?
Gammal 2007-03-31, 00:06   #108
Metal_boy_
Registered User

Metal_boy_s avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Dnepr Visa inlägg
Då har vi alltså följande: En massa olika förklaringar till hur människorna kan ha gjort - eller - att ett rymdskepp landade här och några aliens klev av och byggde dom. Hoppas du förstår om man skrattar.
Jag hade förstått om man skrattade ifall det var glasklara teorier hur människorna hade gått tillväga. Då hade jag inte ens funderat på "gröna gubbar"
Gammal 2007-03-31, 00:07   #109
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Alltså måste det vara?
..Alltså måste det vara vad? Min poäng var inte att det måste vara något utan att det helt enkelt inte går att jämföra, om jag nu förstod skribentens förklaring rätt.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 00:09   #110
Dnepr
Banned

Dneprs avatar

Citat:
..Alltså måste det vara vad? Min poäng var inte att det måste vara något utan att det helt enkelt inte går att jämföra, om jag nu förstod skribentens förklaring rätt.
Hur tror du själv att det kan ha gått till? Vilka tror du det var?
Gammal 2007-03-31, 00:11   #111
Dnepr
Banned

Dneprs avatar

Citat:
Jag hade förstått om man skrattade ifall det var glasklara teorier hur människorna hade gått tillväga. Då hade jag inte ens funderat på "gröna gubbar"
Det behöver inte vara glasklara teorier om HUR människorna gjorde, för det är så ofattbart bra gjort. Men kan du inte berätta lite om hur vanlig den där alientesen är bland expertisen?
Gammal 2007-03-31, 00:16   #112
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Citat:
Hur tror du själv att det kan ha gått till? Vilka tror du det var?
Jag tror att det var människor, för där finns ingenting som pekar på att det skulle vara någonting annat som byggt dem. Det som gör mig osäker, om något, är väl de otroligt exakta mätningarna som gjorts, och de otroligt precisa placeringarna i förhållande till de mätningar som måste gjorts.

Nu kanske du undrar varför jag i så fall argumenterar emot vissa ..."förslag" som går emot utomjordingsteorin? Helt enkelt för att de flesta av dem inte verkar igenomtänkta, som t. ex "Varför skulle de komma hit och bygga och sedan dra" argumentet. Det är helt enkelt en väldigt dålig fråga då det skulle, rent teoretiskt, finnas så många förslag - Det som jag postade med jämförelsen på människans agerande är väl en av de mest uppenbara.
Gammal 2007-03-31, 00:19   #113
Metal_boy_
Registered User

Metal_boy_s avatar

Citat:
Det behöver inte vara glasklara teorier om HUR människorna gjorde, för det är så ofattbart bra gjort. Men kan du inte berätta lite om hur vanlig den där alientesen är bland expertisen?
Nej det kan jag inte berätta. Forskarna vill ju att det ska vara en mänsklig lösning. Det går inte forska så mycket om att det skulle vara utomjordingar som byggt det. Det skulle dom aldrig få reda på då iaf och det tjänar dom ju inget på. Man hoppas väl kunna hitta något som inte brister. Något som har en mänsklig koppling.
Gammal 2007-03-31, 00:21   #114
Dnepr
Banned

Dneprs avatar

Citat:
Nej det kan jag inte berätta. Forksarna vill ju att det ska vara en mänsklig lösning. Det går inte forska så mycket om att det skulle vara utomjordingar som byggt det. Det skulle dom aldrig få reda på då iaf och det tjänar dom ju inget på. Man hoppas väl kunna hitta något som inte brister. Något som har en mänsklig koppling.
Kanske beror på att ingen forskare finner det troligt att aliens har gjort det? Okej att det kan vara otroligt att den lilla människan har gjort det, men det är fortfarande mycket troligare än att några aliens har det.
Gammal 2007-03-31, 00:21   #115
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Citat:
Nej det kan jag inte berätta. Forksarna vill ju att det ska vara en mänsklig lösning. Det går inte forska så mycket om att det skulle vara utomjordingar som byggt det. Det skulle dom aldrig få reda på då iaf och det tjänar dom ju inget på. Man hoppas väl kunna hitta något som inte brister. Något som har en mänsklig koppling.
Dock finns det ju flera forskare som försökt hitta bevis för att det var utomjordingar, men inget bevis som lagts fram än så länge har varit tillräckligt övertygande för att någon faktiskt ska lägga större märke till det.

Det största på hela forskarfronten där är teorierna. Tyvärr.
Gammal 2007-03-31, 00:22   #116
Avesta
Cavalleria Rusticana

Avestas avatar

Reg.datum: May 2004
kurderna byggde dem
Avesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 00:23   #117
Dnepr
Banned

Dneprs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Avesta Visa inlägg
kurderna byggde dem
Sa han och pussade sin flagga.
Gammal 2007-03-31, 00:24   #118
Metal_boy_
Registered User

Metal_boy_s avatar

Citat:
Dock finns det ju flera forskare som försökt hitta bevis för att det var utomjordingar, men inget bevis som lagts fram än så länge har varit tillräckligt övertygande för att någon faktiskt ska lägga större märke till det.

Det största på hela forskarfronten där är teorierna. Tyvärr.
För att det antagligen är jävligt svårt att hitta bevis för, då man knappt vet vad man letar efter. Det är ju lättare att luta över på sånt vi begriper oss på. Men när det fortfarande är ett mysterium blir det lustigt
Gammal 2007-03-31, 00:25   #119
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Citat:
För att det antagligen är jävligt svårt att hitta bevis för, då man knappt vet vad man letar efter. Det är ju lättare att luta över på sånt vi begriper oss på. Men när det fortfarande är ett mysterium blir det lustigt
Sant, det är långt svårare att leta efter något man inte vet något om.
Gammal 2007-03-31, 00:26   #120
Dnepr
Banned

Dneprs avatar

Citat:
Det är nog mest för dig det är ett mysterium - för folk som söker onaturliga förklaringar. Klart att inte nån som säger "jag tror det var gröna gubbar som byggde dom" blir tagen på allvar.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:29.