Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-09-06, 15:09   #106
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
1. Varför gör katten det då?
2. Jasså, seriöst?
3. Katter gräver ner skiten, förstör saker man odlar t.ex. Det är också grymt trevligt med skit i barnens sandlåda. Även hankatter som pissar på utemöbler är en annan hit.

Sedan tycker jag det är väldigt gulligt med dina fjortishot.
1. För den behövde urinera? Alternativt som sagt ville markera att här har jag varit
3. Ja, de gräver ner skiten, vad är problemet? Jag har fan en kattlåda på toaletten, det luktar väl inte godis när man gör rent den men sålänge sanden får ligga över stör det inte så mycket, vi har haft katter länge ute hos mamma, och där skiter o kissar de ute och det har då aldrig stört mig/oss. Inte har de förstört något som har odlats heller, och då har vi en jävla massa växter o skit, visst kanske de får för sig att skita i den nygrävda rabatten, men tja, det var en växt som blev uppgrävd, big deal? Inte jordens undergång precis.

Är väl dina barns problem om de äter sand som luktar kattpiss.

och än en gång, vad gör ni själva som är så jävla bra för världen, hur mycket skit ställer ni inte själva till som är bra mycket värre än lite kattbajs i rabatten?
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-06, 15:11   #107
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
Självklart är det en risk om man kör iväg dom långt ifrån området, men det kan också hända att en annan familj tar han om djuret på annat håll.

Vilket betyder att man slipper sitt eget problem och skickar över det till någon annan (den nya familjens grannar vars trädgård blir nerpissad).

Poängen är, att man slipper problemet OCH att djuret överlever ist för att man dödar det vid första anblicken!
Inget säger att katten överlever, och det blir med största sannolikhet FLER vildkatter... Som sedan kan gå samma öde till mötes? Toppen.
Gammal 2005-09-06, 15:12   #108
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Vore det inte bättre att avliva alla människor i väst, eller ja, kanske alla människor överhuvudtaget så när som på en o annan naturstam.
Gammal 2005-09-06, 15:14   #109
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Vore det inte bättre att avliva alla människor i väst, eller ja, kanske alla människor överhuvudtaget så när som på en o annan naturstam.
Prata med Al Quida, de rekyterar säkert krigare som vill döda västerlandet
Gammal 2005-09-06, 15:16   #110
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
1. För den behövde urinera? Alternativt som sagt ville markera att här har jag varit
3. Ja, de gräver ner skiten, vad är problemet? Jag har fan en kattlåda på toaletten, det luktar väl inte godis när man gör rent den men sålänge sanden får ligga över stör det inte så mycket, vi har haft katter länge ute hos mamma, och där skiter o kissar de ute och det har då aldrig stört mig/oss. Inte har de förstört något som har odlats heller, och då har vi en jävla massa växter o skit, visst kanske de får för sig att skita i den nygrävda rabatten, men tja, det var en växt som blev uppgrävd, big deal? Inte jordens undergång precis.

Är väl dina barns problem om de äter sand som luktar kattpiss.

och än en gång, vad gör ni själva som är så jävla bra för världen, hur mycket skit ställer ni inte själva till som är bra mycket värre än lite kattbajs i rabatten?
1. Ja, en katt följer sina instinkter.
3. Just det, sanden får ligga. Sandlåda där barn leker får den inte ligga. Nej, inte gjordens undergång för en del, men för många är det irriterande om 3-4 katter springer i deras trädgård och förstör etc. Speciellt hankatter som pissar, för det luktar väldigt starkt.

Jag gör inte ett skit för världen, vem bryr sig? Men jag anser bara att folk skall hålla koll på sina djur. Om de vill ha äganderätt över djuret, då har de också ett ansvar. Om jag är ute med hundarna då låter jag de inte springa lösa hursom helst heller.
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-06, 15:18   #111
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Egentligen lite lustigt hur det smög sig in ett "Sedan tycker jag det är väldigt gulligt med dina fjortishot.", tvunget att försöka nedvärdera den andra personen enbart för att det är en tjej som antagligen är yngre än dig själv?
Jää...
Gammal 2005-09-06, 15:20   #112
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Citat:
Inget säger att katten överlever, och det blir med största sannolikhet FLER vildkatter... Som sedan kan gå samma öde till mötes? Toppen.
Inget garanterar dess överlevnad, men inget garanterar dess död heller, vilket skiljer sig från att döda den vid första anblicken.

Allt beror ju på den längd man för djuret, och hur tättbebott det är. Hur långt man isf skulle föra djuret är ju upp till person.

Kort sträcka och tättbebott = En annan familj tar hand om den så den kan pissa i en annan grannes trädgård eller den återvänder till den ursprungliga familjen och kanske lärt sig något [att undvika Lasses trädgård] och istället pissa i en annan grannes trädgård!
Gammal 2005-09-06, 15:21   #113
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Egentligen lite lustigt hur det smög sig in ett "Sedan tycker jag det är väldigt gulligt med dina fjortishot.", tvunget att försöka nedvärdera den andra personen enbart för att det är en tjej som antagligen är yngre än dig själv?
Jää...
Ja, det är mina patriarkala härskartekniker som används till sin fulla potential.

Alternativt så har det inte ett skit med att hon är tjej att göra, eller ålder. Det handlar om att hon säger att hon skulle döda en annan människa.

[EDIT] Dessutom smög det sig inte med, jag skrev det rätt ut eftersom det var min åsikt.
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-06, 15:22   #114
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Tillhör ju iofs också den där jag-är-mer-värd-än-dig-skalan, män är mer värda än kvinnor, vita mer värda än svarta, ariska människor mer värda än judar, ..., nu kanske inte just ni har just de åsikterna men ni kan ju inte neka till att de har funnits/finns.
Gammal 2005-09-06, 15:27   #115
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av puppas
Ja jag har inget emot dom som har spindlar eller ormar så, men alla värderar ju olika. Dock är jag väldigt emot att döda en katt bara för att den strilade på en soffa.
Jag får ta en hel del diskussioner själv då jag och min samob har 6st råttor,skadedjur hit och skadedjur dit får man höra hela tiden. Och dom är så äckliga osv. Och jag är så att jag vill ha ett husdjur jag kan agera med, en spindel visar ju inte mkt till känslor osv, men det är ju bara jag
Just ERA råttor lär ju hur som helst inte vara några skadedjur, jag har själv haft kanin, hamster, katt och fiskar, vi har haft hund, katt och undulat, min syster marsvin, osv. Hamstern gick ju att klappa på, ha krympandes i toarör, byxben och ärmar den med . Gnagare är trevliga djur
Gammal 2005-09-06, 15:29   #116
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Hade fiskar en gång.

Måste dock kalla fiskarna prydnad ist för husdjur.

Som Pruppen säger, man kan inte agera mycket mot fiskar (såvida det inte är en haj LOLZ).

Hade såna där pussfiskar. Bra sömnpiller kanske.
Gammal 2005-09-06, 15:31   #117
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Trance
1. Ja, en katt följer sina instinkter.
3. Just det, sanden får ligga. Sandlåda där barn leker får den inte ligga. Nej, inte gjordens undergång för en del, men för många är det irriterande om 3-4 katter springer i deras trädgård och förstör etc. Speciellt hankatter som pissar, för det luktar väldigt starkt.

Jag gör inte ett skit för världen, vem bryr sig? Men jag anser bara att folk skall hålla koll på sina djur. Om de vill ha äganderätt över djuret, då har de också ett ansvar. Om jag är ute med hundarna då låter jag de inte springa lösa hursom helst heller.
Jag tycker inte heller katter skall vara lösa inne i stan, och min katt är alltid inne så när som när jag tar med henne ut i koppel så hon får lukta, äta gräs och provklättra träd. Katter har inget lösa ute i stan att göra, dock av andra anledningar än folks sandlådor. Hos mamma är det ute på landet och där har de ju skitit o pissat överallt, men det är som sagt aldrig jag har stört mig det minsta på, fast det är ju lite större ytor än inne i stan med.
Gammal 2005-09-06, 15:33   #118
*Flash*
Now You See Me

*Flash*s avatar

Reg.datum: May 2003
Så om jag irriterade mig på mina grannars barn skulle jag då enligt vissa av er få ha ihjäl ungen/åka ut med den och lämna den i skogen?
Jag hatar bortskämda snorungar som är jobbiga men ger det mig rätten att göra så mot ungen som råkar vara ett levande ting eller mot ungens föräldrar?
Visst NI kanske anser det vara dumt men jag känner nog minst lika stor avsky för bortskämda snorungar som ni gör för katter så vad tycker ni?

För övrigt så är jag ganska van vid att killar i diskussioner som dom aldrig kan "vinna" mot mig tar till med ord som fjortis, omogen, korkad blondin osv
*Flash* är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-06, 15:35   #119
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Citat:
Inget garanterar dess överlevnad, men inget garanterar dess död heller, vilket skiljer sig från att döda den vid första anblicken.
Antar att våra åsikter går isär lite där eftersom jag själv inte värderar själva livet så högt, utan isf vad man gör och får ut av det. Därför ser jag exempelvis inte så stort värde i börhönsens liv trots att de fick prova på livet, om än ett bedrövligt sådant. Ett liv i kyla och där du kanske svälter ihjäl behöver inte vara bättre än ett som avslutas direkt.
Citat:
Allt beror ju på den längd man för djuret, och hur tättbebott det är. Hur långt man isf skulle föra djuret är ju upp till person.

Kort sträcka och tättbebott = En annan familj tar hand om den så den kan pissa i en annan grannes trädgård eller den återvänder till den ursprungliga familjen och kanske lärt sig något [att undvika Lasses trädgård] och istället pissa i en annan grannes trädgård!
Gammal 2005-09-06, 15:37   #120
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av *Flash*
Så om jag irriterade mig på mina grannars barn skulle jag då enligt vissa av er få ha ihjäl ungen/åka ut med den och lämna den i skogen?
Jag hatar bortskämda snorungar som är jobbiga men ger det mig rätten att göra så mot ungen som råkar vara ett levande ting eller mot ungens föräldrar?
Nej, för de är ju människor... och människor är ju mer värda än husdjur ;/

Precis som det säkert var rätt ok att avliva sin slav som inte gjorde som man ville...
Citat:
Ursprungligen postat av *Flash*
Visst NI kanske anser det vara dumt men jag känner nog minst lika stor avsky för bortskämda snorungar som ni gör för katter så vad tycker ni?

För övrigt så är jag ganska van vid att killar i diskussioner som dom aldrig kan "vinna" mot mig tar till med ord som fjortis, omogen, korkad blondin osv

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:00.