Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-12-22, 14:28   #106
XXXL
Banned User

XXXLs avatar

Reg.datum: Sep 2013
Allt det där löser du genom att skaffa ett vanligt hederligt 7-16 jobb
XXXL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-22, 14:32   #107
Salami
Registered User

Reg.datum: May 2009
Jag var i samma sits som TS förutom muskulös och snygg som varade ca 12år(ca 16-28, så ca 12år helt borta) innan jag "nästan helt" kom ut ur det.

För att göra det kort så var samtliga mina problem pga psykisk ohälsa. Klart bättre nu men ändå ömtåligt, så håller mig med till aktiviteter som verkligen gör mig glad och ger mig energi.

Kolla upp om det finns i släkten? Tror mycket ligger i obalanser i hjärnan, speciellt för mig med dålig kost och övervikt i 12år.

För mig hjälper stora mängder 5-HTP(Seratonin), just börjat med det senaste 3 månaderna och aldrig varit bättre.

Under mina 12 år och även nu så läser man och får många tips överallt, men har man inte psykiska hälsan och psykiska energin att ta till sig dom är dom totalt värdelösa om inte bara motsatt effekt.

Träffade ett par tjejer efter man blev bättre och snygg och vältränad, men iaf i min situation har det aldrig gjort något bättre i sig. Därför har jag helt slutat träffa tjejer senaste året och klart gjort saken bättre, tills man verkligen hittar sitt rätta jag.

PS: Ja stämmer jag är registrerad Reg.datum 2009-05-07 Haha

Senast redigerad av Salami den 2014-12-22 klockan 14:37.
Salami är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-22, 14:34   #108
Kimslicer
Banned User

Reg.datum: Dec 2014
Citat:
Ursprungligen postat av XXXL Visa inlägg
Löser det sig verkligen då? Haft 2 jobb ett par månader nu där jag nästan jobbat just 6-8 timmar varje vardag, än så länge har det inte löst något mer än att jag kan spara till körkort då. Om ett litet tag kommer jag även äntligen ha råd att skaffa mig ett eget ställe att bo, så ja just det hjälper det väl uppenbarligen med.
Kimslicer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-22, 14:36   #109
zaebis
Banned User

Ditt största problem verkar vara att du känner dig lite socialt utanför och då kan arbete hjälpa dig på vägen då du exponeras för dina kollegor och eventuellt kunder. Om du kan göra detta i någon större stad och sedan även lägga till lite hobbies så kommer ofta mycket socialt på köpet om man inte väljer att isolera sig totalt på arbetet
zaebis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-22, 14:42   #110
XXXL
Banned User

XXXLs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kimslicer Visa inlägg
Löser det sig verkligen då? Haft 2 jobb ett par månader nu där jag nästan jobbat just 6-8 timmar varje vardag, än så länge har det inte löst något mer än att jag kan spara till körkort då. Om ett litet tag kommer jag även äntligen ha råd att skaffa mig ett eget ställe att bo, så ja just det hjälper det väl uppenbarligen med.
Du frågar mig om det verkligen löser det och sen säger du att det kommer att göra det, hur står det till egentligen?

En fast månadslön den 25e resulterar i bostad.

Börja stämpla 40/h veckan och sen kommer allt lösa sig vartefter.

Senast redigerad av XXXL den 2014-12-22 klockan 14:46.
Gammal 2014-12-22, 14:48   #111
Kimslicer
Banned User

Citat:
Du frågar mig om det verkligen löser det och sen säger du att det kommer att göra det, hur står det till egentligen?

En fast månadslön den 25e resulterar i bostad.
Du sa: Allt det där löser du genom ett heltids jobb.

Citat:
Jag vet i alla fall att jag vill ha fler vänner, bo någon annanstans, ha körkort, en bil, större umgängeskrets, fler hobbys mer än att gå till gymet och sitta vid burken (lol), träffa fler tjejer - jag vill för nuvarande inte ha flickvän men vill spendera 1-2 år att "leka av mig" innan jag skaffar något seriöst.
Jag antar man kan lägga argumentet för att umgängeskretsen "blir större" av ett jobb, det är dock inte direkt det jag menar när jag syftar på större umgängeskrets. Jag har redan 2 jobb och även om jag träffat ett par nya människor därigenom (i ålder 45+) så har det knappast gjort mitt sociala liv direkt rikare.

Att ett heltidsjobb vore lösningen på allt är helt enkelt fel. Det hjälper som jag sa givetvis med boende, körkort etc. Jag ser dock allt för många miserabla människor som har haft jobb i flera år, utan någon större umgängeskrets och som hatar sitt liv, så nej det löser knappast allting och högst troligt inte i min nuvarande sits.
Gammal 2014-12-22, 14:52   #112
zaebis
Banned User

Jobb och pengar ger dig till viss del dessa saker på köpet men det ger dig främst ökade möjligheter att uppnå de saker du vill.
Gammal 2014-12-22, 14:55   #113
Kimslicer
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av zaebis Visa inlägg
Jobb och pengar ger dig till viss del dessa saker på köpet men det ger dig främst ökade möjligheter att uppnå de saker du vill.
Ja utan tvekan.
Gammal 2014-12-22, 15:08   #114
XXXL
Banned User

XXXLs avatar

Citat:
Du sa: Allt det där löser du genom ett heltids jobb.

Jag antar man kan lägga argumentet för att umgängeskretsen "blir större" av ett jobb, det är dock inte direkt det jag menar när jag syftar på större umgängeskrets. Jag har redan 2 jobb och även om jag träffat ett par nya människor därigenom (i ålder 45+) så har det knappast gjort mitt sociala liv direkt rikare.

Att ett heltidsjobb vore lösningen på allt är helt enkelt fel. Det hjälper som jag sa givetvis med boende, körkort etc. Jag ser dock allt för många miserabla människor som har haft jobb i flera år, utan någon större umgängeskrets och som hatar sitt liv, så nej det löser knappast allting och högst troligt inte i min nuvarande sits.
Du kan träffa folk via jobbet också som inte är dina kollegor beroende på vad det är för jobb du har.
Gammal 2014-12-22, 15:10   #115
Kimslicer
Banned User

Citat:
Du kan träffa folk via jobbet också som inte är dina kollegor beroende på vad det är för jobb du har.
Det har du rätt i.
Gammal 2014-12-22, 15:50   #116
Arf Pingvin
Hårdrockare

Arf Pingvins avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Läste den gnälliga trådstarten som hastigast och skriver under på det här. Det är såhär enkelt. Med fast jobb så följer allt annat efter.
Arf Pingvin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-22, 16:05   #117
zaebis
Banned User

Det är lite synd att göra det så enkelt för sig själv och kalla det för gnäll. Det är uppenbarligen något som TS tycker är problematiskt och då tjänar det nog inget till att kalla det gnäll, det är bättre att respektera att han outade sin problem vilket kanske inte var ett helt enkelt steg.

Även om andra ser enkla lösningar på problemen så borde vi alla försöka sträva mot att lösa TS problem snarare än att skuldbelägga TS. Tycker man inte att problemen är stora eller om man inte vill hjälpa till så behöver man inte heller skriva något.
Gammal 2014-12-22, 16:26   #118
XXXL
Banned User

XXXLs avatar

Citat:
Jag ser dock allt för många miserabla människor som har haft jobb i flera år, utan någon större umgängeskrets och som hatar sitt liv, så nej det löser knappast allting och högst troligt inte i min nuvarande sits.
Fel jobb bara, eller att jobbet är rätt men arbetsplatsen fel. Eller att man jobbat med det för länge och behöver göra något nytt.

Tror inte jobbet är de som gör så skon klämmer om man inte jobbar som busschaufför och folk spottar en i ansiktet dagligen.
Gammal 2014-12-22, 17:29   #119
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Man fixar det genom att följa den här punktlistan:

* Fortsätt jobba
* Flytta hemifrån
* Ät antidepressiva
* Vänta in döden
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-22, 18:17   #120
Doggelito
Banned User

Reg.datum: Nov 2014
Sorgligt att du inte fått haft sex i dina bästa år. Vet hur det känns. Det kommer att ärra dig för livet är jag rädd för. Mitt tips angående det är att rikta in dig på yngre tjejer för de äldre kommer du ha svårt att relatera till.
Doggelito är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:25.