Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-14, 22:22   #106
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!

Fredszkys avatar

Reg.datum: Aug 2001
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg
Såklart jag kommer. ska på dejt imorgon med en kille. Han har tjatat i flera månader nu att få träffas så imorgon har jag sagt ja efter ungefär 1000 nej. lite måste han ju få kämpa
Låter som en riktig keeper det där!
Gammal 2013-03-14, 22:24   #107
Stefan J
Human forklift.

Stefan Js avatar

Reg.datum: Aug 2008
Det var ju jävelen vad alla är involverade i och intresserade av Sandra81s dejtingliv! Detta måste vara 10:e tråden eller något jag ser folk hobbyanalysera henne. Vad är grejen?
Stefan J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-14, 22:25   #108
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Hon har fel. På internet. Behöver jag säga mer?
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-14, 22:28   #109
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Först tycker man det är konstigt att killarna är intresserade av allt som rör sig sen kräver man att killen ska vara desperat nog att orka fråga 1000 gånger.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-14, 23:39   #110
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan J Visa inlägg
Det var ju jävelen vad alla är involverade i och intresserade av Sandra81s dejtingliv! Detta måste vara 10:e tråden eller något jag ser folk hobbyanalysera henne. Vad är grejen?
Det finns typ fyra kvinnor på Kolozzeum, resten har vi skrämt bort, de som är kvars åsikter, tankar, och perspektiv är roliga att ta del av då de uppenbarligen är några slags ubermensch som lyckats stå kvar.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-15, 00:05   #111
Fatalist
TränaSäljaLiggaSpela

Fatalists avatar

Reg.datum: Jan 2004
Levt under en sten, alternativt aldrig tänkt på egen hand kring din sexualitet och sensualitet?

Självklart kan man ha känslor för mer än en person. Om man sedan väljer att ge utlopp för det eller ej är upp till en själv och inget någon annan har någon rätt att lägga sig i. Nu pratar jag inte om juridiska skäl, för de hör inte hit.

Så, tråd låst.
Fatalist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-15, 00:12   #112
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
Såklart jag kommer. ska på dejt imorgon med en kille. Han har tjatat i flera månader nu att få träffas så imorgon har jag sagt ja efter ungefär 1000 nej. lite måste han ju få kämpa
Shit vlket tålamod! Kudoz till honom

Asdf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-15, 06:41   #113
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
hur så?
Jag vill veta vad du baserar dina åsikter på:
* Förutbestämda uppfattningar om hur du vill det ska vara
eller
* Erfarenhet över hur du fungerar (och då gärna ur ett längre perspektiv)

Citat:
Ursprungligen postat av Asdf Visa inlägg
Hmm. Ptja. Hade jag varit hans kompis hade jag definitivt gett honom rådet att lämna tanken på "den där tjejen". Även om hon till slut tackat ja. Ett förhållande som har inletts med "kan vi inte träffas?" 1000 ggr innan något händer är ett förhållande jag inte tror mycket på.
Till Sandra så får jag väl säga att jag hoppas jag har fel.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-15, 07:09   #114
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
?
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-15, 10:40   #115
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Asdf Visa inlägg
Det handlade mest om att han är så otroligt självsäker å bossig på sin sak... Det började redan med mitt mobil nummer. Han var så säker på att han skulle få det men det fick han inte.
Gammal 2013-03-15, 11:54   #116
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Det handlade mest om att han är så otroligt självsäker å bossig på sin sak... Det började redan med mitt mobil nummer. Han var så säker på att han skulle få det men det fick han inte.
Jag gissar att han har ditt mobilnummer och nu får han även en dejt så han hade ju rätt eller hur?

Jag förstår inte varför du intresserar dig för att spela såna spel, kan lova dig att många vettiga hade hoppat av på vägen och endast de som vill spela spel hade varit kvar.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-15, 11:56   #117
Rikard Jansson
Coach

Rikard Janssons avatar

Reg.datum: Oct 2010
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Jag gissar att han har ditt mobilnummer och nu får han även en dejt så han hade ju rätt eller hur?

Jag förstår inte varför du intresserar dig för att spela såna spel, kan lova dig att många vettiga hade hoppat av på vägen och endast de som vill spela spel hade varit kvar.
+1, hade aldrig gått med på något åt det hållet, skulle hoppa av samma ögonblick jag insåg att det var det det handlade om.
Gammal 2013-03-15, 12:00   #118
sweetkarolina
I can haz teabag?

sweetkarolinas avatar

Reg.datum: Apr 2005
Okej, nu inser jag att den här tråden mer handlar om huruvida det skulle vara trevligt med en eller flera partners, MEN, jag hamnade i en intressant diskussion med mina kollegor för nån månad sen i samband med Centerns utspel om att tillåta månggifte i sverige. De var minst sagt upprörda över tanken och menade bestämt att något sånt skulle aldrig kunna inträffa i Sverige.
Personligen tycker jag det är intressant. För ett par år sen skrevs äktenskapsbalken om på det sätt att det inte längre stipulerade att "äktenskap kan ingås av en kvinna och en man" utan att äktenskap kan ingås mellan två personer oavsett kön. Nu är ju Sverige sen länge ett kristet land och det här med äktenskap vill jag påstå är en religös konstruktion som utvecklats till en social sådan. Men vad har staten med det att göra? Varför ska det ens finnas en äktenskapsbalk? Jag kanske väljer att leva i ett heterosexuellt monogamt förhållande, men jag anser att det är upp till var och en att bestämma vem eller vilka man väljer att leva med och under vilka förhållanden (obs, så länge det är av fri vilja från alla parter typ). Och nu menar jag inte att äktenskapbalken skulle skrivas om till att omfatta alla typer av tänkbara förhållanden, utan att den inte borde behövas alls. Om jag skulle vilja gifta mig kan jag ju göra det i kyrkan (inför gud och blablabla) som den religösa konstruktion det är. Men om Muhammad vill leva ihop med sin sina 8 fruar så gör han ju det, även om han bara kan vara formellt gift med en av dem. Men då gör ju lagen särskiljning på den frun och de andra 7 fruarna.

Äktenskapsbalken
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-15, 12:02   #119
Rikard Jansson
Coach

Rikard Janssons avatar

Reg.datum: Oct 2010
Jag tycker just månggifte är fel för att det vattnar ur själva poängen med att gifta sig.
Gammal 2013-03-15, 12:29   #120
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg

människor med dålig självkänsla har större benägenhet att bli kära. Teorin bygger på att dom är i stort behov av uppskattning från någon annan, medan de personer som har bra självkänsla inte har samma behov av yttre bekräftelse. Detta kan förklara varför en del personer efter en relation tar slut snabbt vill hitta en ny. Hade den här killen hoppat till nästa efter något nej hade de bara visat att han inte haft stake i sig själv att orka med lite motgångar.

Min förra dejt var tvärt om.. dålig självkänsla, självförtroende och ville hela tiden få bekräftelse att ha nya tjejer att träffa och ligga med. Han var snarare rädd för att bli dissad det fick honom att må skit. Inget kille som passar mig.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:46.