Press (sittande rodd och excentriska höftabduktioner mellan seten)
52,5x8
52,5x8
52,5x8
52,5x8
52,5x10
Två set triceps
Bra PB i böjen. Pressen påverkas väldigt mycket dock. Måste ha den först åtminstone vissa pass. Provade in ny övning i form av långa rakmark. Kände det var dags att byta från RDL, men det blir ju fokus på samma muskelgrupper. Kommer försöka öka vikten på denna övningen mer dock.
Nu TROR jag att jag kommer börja en ny cykel med 5or i böjen. RPEn var åtminstone 9-9,5 idag. Tror det är vettigare att få in lite mer volym på något lägre RPE, plus att höften har betett sig sista tiden, så jag faktiskt vågar lägga in lite mer volym.
Dagens:
Bänk 5+ e1RM 122 72,5/82,5/95
72,5x5
82,5x5
95x10
105x5PB stopp på sista
72,5x8
72,5x8
72,5x8
72,5x8
72,5x10
Mellan setten massor av facepulls och sittande rodd.
Stångcurl 20kg 100 reps
Jag fortsätter att rada upp mediokra presspass. Skyller på sommarvärmen, kaloriintaget samt ökning av volymen i träningen. Kommer försöka ha tydligare kontraster mellan 5+ och 5/3/1 veckorna framöver, med en betydande volymreducering 5/3/1-veckan och även 3+-veckan, men istället då högre intensitet.
Bra träning, 187,5 kändes segt men 210x5 var bättre och var @8,5. Varit på Liseberg hela dagen så mao rätt dehydrerad och underäten. Helt kalrt nöjd med tanke på omständigheterna.
Psykade ut mig själv i knäböjen, men jag inser att jag ligger på för hög intensitet för att det ska bli bra träning. Ska lägga in böjen också i mitt 5/3/1-program från och med nästa vecka. Får se om det funkar bättre än förra gången...
I övrigt var pressen sådär, meh. Mest episka grinden någonsin på 90 dock, nöjd att jag lyckades med det. Axlarna är lite slitna idag efter den repetitionen.