Citat:
Ursprungligen postat av mini
Källa på det?
|
Jag har inte sparat allt jag läst och sett de senaste 10 åren. Jag vet att vettigt folk inte tycker så här, men åsiktsbildarna på tv, bloggar och veckotidningar ger ju uttryck för åsikten att mannens sexualitet är förtryckande och äcklig medans kvinnornas är vacker.
Om mannen är otrogen är han ett svin som borde få kuken avskuren. Om kvinnan är otrogen så hade hon en dålig man.
Kvinnor som bejakar sin sexualitet i grupp med homeparty och strippor är frigjorda och roliga. Män som går på strippklubb eller kollar porr är äckliga.
Kvinnor med afrikanska män är toleranta, öppna och frigjorda. Män med thailändska kvinnor är losers som inte kan hantera en självständig kvinna.
Manliga strippor är skojigt och festligt, det kan användas på allt från möhippor till lättsamma tv program. Kvinnliga strippor däremot är snusk och kvinnoförnedring. Objektifiering av kvinnor.
En äldre kvinna med en yngre man är en cougar. Vilken fräsh, het och moderiktig kvinna! En äldre man med en yngre kvinna är antagligen känslomässigt omogen och klarar därför inte av mogna kvinnor.
Så ser det ut i Sverige idag... sunda människor tycker inte så här, men de som har makt över attityder och trender, t.ex. genom platser i tidningar och på TV, ger ofta uttryck för den här bilden. Det är bara kolla hur kvällstidningen beskriver händelser antingen som festliga kvinnoevents eller uttryck för patetisk gubbsjuka beroende på om det är män eller kvinnor som "objektifieras."