Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-12, 10:35   #106
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av En ärans man Visa inlägg
Jävla tönt. Du är nog den ende här som har fått för lite *****. Här diskuteras bland annat hur kvinnor i live-TV skämtar om någon som har skurit av en ***, och allt du har att komma med är P12-kommentaren "Fått för lite f*tta LOLLOL???".
Vad får man skämta om och inte, och vilka får göra det?
Gammal 2011-09-12, 10:51   #107
En ärans man
Banned User

Reg.datum: Aug 2011
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Vad får man skämta om och inte, och vilka får göra det?
Man får inte skämta om nyligen begångna, grova brott i TV. Kvinnor får inte göra det. Tycker jag.
En ärans man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 10:56   #108
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Reg.datum: Apr 2009
Kan någon fylla i vad för tv-show det handlade om? Visst finns det alla möjliga typer av åsikter i samhället, men det betyder inte att det är en norm som är allmänt accepterad, idioter kommer alltid finns överallt

Asdf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 11:24   #109
Zhang
Registered User

Zhangs avatar

Reg.datum: May 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Asdf Visa inlägg
Kan någon fylla i vad för tv-show det handlade om? Visst finns det alla möjliga typer av åsikter i samhället, men det betyder inte att det är en norm som är allmänt accepterad, idioter kommer alltid finns överallt
Rättelse. Han var inte otrogen. De hade tydligen bråkat och han ville ha en skilsmässa.

http://www.youtube.com/watch?v=wP4Ve...layer_embedded

4:50 börjar talkshowen " The Talk "

" The couple had been in a fight and the man wanted a divorce. His wife then spiked his food with GHB, kidnapped the man, tied him up and then cut off his penis. To make matters worse she then tossed the penis in the garbage disposal to make the damage irreversible.

Sharon Stone's kommentar vidrigaste nagonsin.. " I don't know the circumstances in their relationship or why he wanted a divorce but I think .. its fabulous. "
Zhang är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 11:35   #110
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
the talk är skrattretande. gluttat någon gång på tv och herregud vilka idioter. Så jävla äckliga människor.
Gammal 2011-09-12, 11:47   #111
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Ett satirprogram alltså, ja men då är det ju ingen big deal

Gammal 2011-09-12, 12:14   #112
Onåd
Registered User

Onåds avatar

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av En ärans man Visa inlägg
Jävla tönt. Du är nog den ende här som har fått för lite *****. Här diskuteras bland annat hur kvinnor i live-TV skämtar om någon som har skurit av en ***, och allt du har att komma med är P12-kommentaren "Fått för lite f*tta LOLLOL???".
Såja Prinsessan på ärten. Jag har skrivit flera inlägg av det seriösare slaget också, om det nu är en förutsättning för att få dra ett skämt. Ett skämt som i sin motsatsform för övrigt har använts för att diskvalificera feminister i decennier, varvid det fick symbolisera behovet av tankemodellen "å ena sidan OCH å andra sidan" härinne.
Onåd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 13:10   #113
Silencer
Banned User

Reg.datum: Nov 2010
Citat:
Källa på det?
Jag har inte sparat allt jag läst och sett de senaste 10 åren. Jag vet att vettigt folk inte tycker så här, men åsiktsbildarna på tv, bloggar och veckotidningar ger ju uttryck för åsikten att mannens sexualitet är förtryckande och äcklig medans kvinnornas är vacker.

Om mannen är otrogen är han ett svin som borde få kuken avskuren. Om kvinnan är otrogen så hade hon en dålig man.

Kvinnor som bejakar sin sexualitet i grupp med homeparty och strippor är frigjorda och roliga. Män som går på strippklubb eller kollar porr är äckliga.

Kvinnor med afrikanska män är toleranta, öppna och frigjorda. Män med thailändska kvinnor är losers som inte kan hantera en självständig kvinna.

Manliga strippor är skojigt och festligt, det kan användas på allt från möhippor till lättsamma tv program. Kvinnliga strippor däremot är snusk och kvinnoförnedring. Objektifiering av kvinnor.

En äldre kvinna med en yngre man är en cougar. Vilken fräsh, het och moderiktig kvinna! En äldre man med en yngre kvinna är antagligen känslomässigt omogen och klarar därför inte av mogna kvinnor.

Så ser det ut i Sverige idag... sunda människor tycker inte så här, men de som har makt över attityder och trender, t.ex. genom platser i tidningar och på TV, ger ofta uttryck för den här bilden. Det är bara kolla hur kvällstidningen beskriver händelser antingen som festliga kvinnoevents eller uttryck för patetisk gubbsjuka beroende på om det är män eller kvinnor som "objektifieras."
Silencer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 13:19   #114
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Du skrev ju bara av vad filmjölk och andra skrivit. Källa är inte eget tyckande. Ska man uttala sig om hur Samhället Ser Ut bör man nog ha mer på fötterna än ett underförstått Tycker Jag (Och Pär Ström).

Alltså, skillnaden mellan hur vi skildrar kvinnors och mäns sexualitet finns. Däremot tror jag att det blandas ihop vilka som säger vad.
Gammal 2011-09-12, 13:24   #115
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Silencer Visa inlägg
Jag har inte sparat allt jag läst och sett de senaste 10 åren. Jag vet att vettigt folk inte tycker så här, men åsiktsbildarna på tv, bloggar och veckotidningar ger ju uttryck för åsikten att mannens sexualitet är förtryckande och äcklig medans kvinnornas är vacker.

Om mannen är otrogen är han ett svin som borde få kuken avskuren. Om kvinnan är otrogen så hade hon en dålig man.

Kvinnor som bejakar sin sexualitet i grupp med homeparty och strippor är frigjorda och roliga. Män som går på strippklubb eller kollar porr är äckliga.

Kvinnor med afrikanska män är toleranta, öppna och frigjorda. Män med thailändska kvinnor är losers som inte kan hantera en självständig kvinna.

Manliga strippor är skojigt och festligt, det kan användas på allt från möhippor till lättsamma tv program. Kvinnliga strippor däremot är snusk och kvinnoförnedring. Objektifiering av kvinnor.

En äldre kvinna med en yngre man är en cougar. Vilken fräsh, het och moderiktig kvinna! En äldre man med en yngre kvinna är antagligen känslomässigt omogen och klarar därför inte av mogna kvinnor.

Så ser det ut i Sverige idag... sunda människor tycker inte så här, men de som har makt över attityder och trender, t.ex. genom platser i tidningar och på TV, ger ofta uttryck för den här bilden. Det är bara kolla hur kvällstidningen beskriver händelser antingen som festliga kvinnoevents eller uttryck för patetisk gubbsjuka beroende på om det är män eller kvinnor som "objektifieras."
Jag kan hålla med om att debatten ibland kan gå för långt åt det andra hållet när man vill rätta till en ursprunglig orättvisa. Men så länge man är medveten om det ( vilket många inte är kanske?) så är det ju inget problem

Jag har svårt att tro att en medveten person accepterar en orättvisa på bekostnad av en annan och ser det som rätt ( t.ex att kvinnan varit förtryckt länge och nu ska mannen förtryckas tillbaka). Vissa enstaka personer kan väl ha dessa tokiga åsikter men det får stå för dem. Mainstream är nog mer förnuftiga än vad många tror

Jag känner tyvärr inte igen mig i den bild du målar upp bland mina bekanta ( båda manliga/kvinnliga)

Gammal 2011-09-12, 13:28   #116
Åsberg
Töligt

Åsbergs avatar

Reg.datum: Mar 2009
Citat:
Du skrev ju bara av vad filmjölk och andra skrivit. Källa är inte eget tyckande. Ska man uttala sig om hur Samhället Ser Ut bör man nog ha mer på fötterna än ett underförstått Tycker Jag (Och Pär Ström).

Alltså, skillnaden mellan hur vi skildrar kvinnors och mäns sexualitet finns. Däremot tror jag att det blandas ihop vilka som säger vad.
Men finns det verkligen en källa för vad folk tycker då?

Eller menar du en studie där frågan lyder "Tycker du som filmjölk eller som mini?" och folk får svara? Tog bara er som exempel nu då era åsikter går isär.
Gammal 2011-09-12, 13:41   #117
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Åsberg Visa inlägg

Eller menar du en studie där frågan lyder "Tycker du som filmjölk eller som mini?" och folk får svara? Tog bara er som exempel nu då era åsikter går isär.
Javisst finns det studier på attityder och diskurser.
Gammal 2011-09-12, 13:49   #118
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Åsberg Visa inlägg

Ja det finns det ju såklart eftersom Silencer med denna säkerhet påstår att det är så. Han kan ju inte vara så irrationell och känslostyrd att han påstår saker utan hårda fakta. Han framstår ju som lika kritisk och objektiv som de genusvetare som kritiserats då. Och eftersom det är ett fullkomligt hav av såna här åsikter enligt Silencer så borde man ju kunna Googla upp massor på kort varsel för att stärka sin tes.

Senast redigerad av Eddie Vedder den 2011-09-12 klockan 13:55.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 13:54   #119
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Jag tänker mest på hela debatten om kvoterad föräldraledighet. Det är en åsikt som jag inte hittat en enda människa som stödjer ute i det verkliga livet. Ändå propagerar många feminister på vänsterkanten ( på politikerhåll) om detta som en sorts allmängiltig uppfattning alla vill ha

Man får försöka se nyktert på det hela

Gammal 2011-09-12, 13:55   #120
Silencer
Banned User

Reg.datum: Nov 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Ja det finns det. Och eftersom det är ett fullkomligt hav av såna här åsikter enligt Silencer så borde man ju kunna Googla upp massor på kort varsel för att stärka sin tes.
Vad spelar det för roll, om jag länkar till 50 bloggposter på valfri kvällstidning, 4 youtube klipp och sedan några veckotidningsartiklar på det så kommer du och mini ändå bara hävda att det är enskilda åsikter. Jag upplever det som att ni antingen inte vill, eller helt enkelt saknar förmågan att se att det finns en viss sorts åsikter och attityder som är sanktionerade uppifrån, och andra som är förpassade till t.ex. övrigt-forumet på kolozzeum.
Silencer är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:31.