Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-11-17, 09:46   #106
prOtotype
Wants brinner!

prOtotypes avatar

Reg.datum: Jan 2009
Ser att jag missat att förra in måndagens pass.
Aja, 6or i 45kg axelpress. Jag verkar ha blivit svagare i det eller så pushar jag mig inte tillräckligt.
Osså massa raka mark. Tror det var 70kg på stången, 5 set med tolvor. Fortfarande träningsvärk i baksida lår. RM har blitt nåt av en favvo direkt!
+Mage på det.

Citat:
Ursprungligen postat av G_lund Visa inlägg
Hur går det med viktuppgången?

Är den röda mjölken fortfarande din bästa vän?
Den har varit lite staplande. Morgonvikten Idag (2dagar sen träning) låg på 80exakt.
Röd mjölk är fortfarande bästa grejen. Köpte prolaktas som jag stoppar i mig en halv tablett av så jag slipper vissa mjölkrelaterade problem... Mottot är nu "Mo mjulk fo' ma bulk"
prOtotype är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-17, 16:01   #107
Parachutes
Registered User

Parachutess avatar

Reg.datum: Feb 2008
I skåne är röd mjölk lättmjölk
Gammal 2011-11-18, 11:57   #108
prOtotype
Wants brinner!

prOtotypes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Parachutes Visa inlägg
I skåne är röd mjölk lättmjölk
I sverige är den 3% fett.

Gårdagens pass:

Frontböj 60kg 12x3

Bänk RPT style
85x5
80x6
75x9

Chins RPT style
kv +25 x5 PB!
kv +15 x6
kv +10 x7

Besepscurl med rakstång med fatgrips på
30kg 10x2
Fuskade lite med curlsen för att bränna underarmarna. Körde även ett set med bara 20kgs stång med pronerat grepp. Sjuk pump direkt och underarmarna blev så gott som oanvändbara men ingen tärningsvärk idag.
Gammal 2011-11-21, 11:11   #109
prOtotype
Wants brinner!

prOtotypes avatar

Lördagens pass började bra men slutade med lite för mycket fuckarounditis.

Raka mark blev 80kg x8
100kg x5
80kg x6

Axelpressar RPT style
52.5 x5
47.5 x6
42.5 x11

Liggande tricepsextensions med rak stång
30kg x6 (kanske, vet inte antalet)
35kg x5
30kg x6
25kg x8
Här höftar jag en hel del med repsen, inte säker alls.

Låg på sidan ala hasselhoff och körde rotatorcuffarna med 4kgs hantel. tre eller fyra set med 13-18 reps.

Körde en grej för obliques där jag står lite bredbent, håller i en 20kgs viktskiva och böjer åt sidan tills den träffar marken, sen upp till rakt igen. Gjorde 2 set med 12 reps på varje sida. Jag har bra träningsvärk i obliques nu två dagar senare så den visste vart den träffade. Tror att jag är ganska otränad i just obl. så det är därför dom får lite specifik träning.
Bulken går sådär. Varierar lite i vikten och imorse vägde jag lite för lite, runt 79. Använder mig dock av två olika vågar så det kan säkert skeva mina resultat ganska ordentligt.

Idag ska jag sätta pb i chins och bänk.
Gammal 2011-11-21, 11:28   #110
G_lund
En påse med mos.

G_lunds avatar

Reg.datum: Feb 2006
Släpp inte bulken nu, svulla ordentligt efter träningen idag!
G_lund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-21, 11:47   #111
prOtotype
Wants brinner!

prOtotypes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av G_lund Visa inlägg
Släpp inte bulken nu, svulla ordentligt efter träningen idag!
NGGH. Det tar emot så jävla mycket! Idag har jag läst lite defftrådar och blev jävligt sugen på att försöka skala bort fett igen...
Meeen så kul ska vi inte ha. Sakta men säkert upp till 85. Jag får anse mig själv som klar när jag legat på ett snitt över 85 i 2-3 veckor, så jag inte lurar mig själv genom att ligga på 83, toksvulla en kväll och sen väga mig nästa morgon för att få sluta.
Gammal 2011-11-21, 13:04   #112
G_lund
En påse med mos.

G_lunds avatar

Reg.datum: Feb 2006
Frukt/protein Smoothie med en skvätt rapsolja i tar jag på kvällen om jag ätit dåligt nån dag.
Låter äckligare än vad det är, smakar nada.
Det går alltid ner om man krossar lite is o slänger i tillsammans med blåbär och annat gott
G_lund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-21, 13:26   #113
prOtotype
Wants brinner!

prOtotypes avatar

Ja maten får jag i mig (för det mesta, bakfull igår) men det är det mentala som är svårt.
Jag har små mardrömsscenarion i huvudet om att jag inte kommer lyckas skala bort fettet senare. Men det är kul att bli lite grofare, och tjejen diggart.
Gammal 2011-11-22, 08:47   #114
prOtotype
Wants brinner!

prOtotypes avatar

Gårdagens bänk RPT style
87.5 x5
82.5 x6
78.5 x9 tror jag det blev i sista setet.

Sen lite frontböj och känna på vanlig böj för att se om jag äntligen kan vara okej i höften igen.
Det kändes ganska bra iallafall men inte tillräckligt för att jag skulle våga köra fullt ut.
Men böjde lite på 60kg och provade frontböj på 65. Varierande repsantal.

Sen var det dags för ett PB i chins. KV +30kg för första gången. Det är en rolig gräns för dom största viktplattorna som finns är 25, så nu fick man äntligen hänga på sig två 15kgs istället
Det blev en femma på det med lite ostrikt utförande i sista repetitionen. Nästa gång sitter dom riktigt bra istället.

Sen T-bar row med 40kg. Jag märker att jag behöver lite högre reps för övre delen av ryggen för att få någon vettig kontakt där. Det kan nog handla om att det blir för lätt att fuska i rörelsen annars så jag hittar sätt att undvika att belasta tex mellersta trapezius som jag tror släpar förhållandevis mycket.

Sen fick fatgripsen åka på 12.5kgs hantlar för lite hammercurls. Det tar två set, sen brinner underarmarna. Pumpen är bland det sjukaste jag varit med om, hela underarmarna blir stenhårda utan jag spänner dom. Än är det svårt att få någon vettig volym när jag använder dom, men jag räknar med att kunna stoppa in dom tidigare och tidigare i passen längre fram med karl-alfredarmar som resultat.
Gammal 2011-11-22, 12:37   #115
prOtotype
Wants brinner!

prOtotypes avatar

En vecka eller två gammal dagsformsbild. Inte helt lätt att fota sig själv bakifrån.

Morgonvikt idag 80.7
Bifogade bilder
Filtyp: jpg ryggform.JPG (9.6 KB, 35 visningar)
Gammal 2011-11-23, 19:14   #116
prOtotype
Wants brinner!

prOtotypes avatar

Ojoj. Jag var helt slut efter jobbet och trodde passet skulle bli skräp. 2 äpplen senare och jag har massa energi. Dagens låt:

Så det blev ett brutalt pass.

Raka mark: Är lite osäker på mina max här så la på 100kg och körde en sexa,
sen en sjua på 90kg. RPT maffaka.

Axelpressar:
Var osäker på om jag skulle prova på 55kg då jag var lite väl mör i ena axeln igår. När det inte fanns några lediga bänkstänger och dom fasta vikterna bara gick till 45 så fick det bestämma åt mig.
45kg 5x7
Failade på sista setet, så det blev en sexa.

Chins
+30 x5.5 FAAN så nära.
+20 x6 inga problem.
+10 x10 Ganska lätt
KV x10

Brutalbänk:
Körde annorlunda här. Långsammare och verkligen försöka krama ihop magen istället för att svinga upp sig som det blir lätt att man gör. Tog sjukt och jag var helt paj efter 2 set.

Totalt 13 set och slut som artist. Nu blir det mat.
Gammal 2011-11-29, 12:41   #117
prOtotype
Wants brinner!

prOtotypes avatar

Fredagens pass började dåligt och jag bestämde mig för att inte fullfölja i RPT stil. Så det blev lätta TUT bänkar, snebänk i smithen med tut och t-bar row med högre reps. Sjukt bra pump.

Igår däremot, blev det ett mer ordentligt pass med

SUMO mark
uppvärmning
120 x6
110 x8
Kändes riktigt bra och ska köras mer. Lagom med träningsvärk idag.

Chins
+30 x5
+20 x6
+10 x8
Lite svagare än förra veckan, men med tanke på att jag levt på godis o krejer hela helgen så fick det godkänt ändå.

Efter det matade jag besepscurls, hammercurls och ett set chins med fatgripz. Underarmarna brann och idag är det lite lagom träningsvärk i dom. Jag har kommit fram till att största anledningen till att jag blir så trött av dom är att jag är ovan att ta i med tummen. Den får sjukt mycket träning när man försöker gripa runt, så när jag fått upp lite mer styrka i den så kommer jag säkert kunna köra mer av passet med fatz.

Senast redigerad av prOtotype den 2011-11-29 klockan 12:42.
Gammal 2011-12-01, 11:31   #118
prOtotype
Wants brinner!

prOtotypes avatar

Igår var det mer uhn tzz uhn tzz DISCO än på länge.

Denna låt får representera passet.

Bänk
stången 20 reps. jobbade på kontakten
40kg 20 reps
50 kg x15, x15, x15 Försökte verkligen få zhe mind in zhe muscle och jobba med bröstet. Fick en ruuuskig pump och jävlar vad det värkte i tuttarna.

Sen körde vi lite snebänk. Pumpen från bänken var så överjävlig att jag glatt fick nöja mig med kort rom med bara stången.

Sen blev det lite sned hantelpress och fick gråta ur mig reps med 12 och 14kgs hantlar. Jävlar vad ont det gjorde. Fick även lite krångel med axlarna här, tror jag behöver stretcha framsidan på dom ordentligt eller lära mig att koppla ur dom lite mer.

Raka sidolyft med silverhantlar! som mest 5kgs och högreppare. Axlarna brann och ingen kraft fanns. Jag upplever att det är väldigt svårt att träffa det laterala huvudet och har en tendens att använda andra så här var det full fokus på att dra med de laterala för att få slarti-axlar.

Sen axelpress. Kände mig ganska fjantig när jag stod och gjorde reps med ROM kortare än en porrstjärneklänning. och om sanningen ska fram så kunde jag inte göra bättre reps då axlarna brann.

sen kramade jag ihop tuttarna ännu mer i cablecrossen.

Sen högreps på liggande tricepsextensions med en H bar (eller vad dom heter) vilket var väldigt skönt då det skonar handlederna totalt. Sen avslutade jag med att pumpa pushdowns innan jag gick hem och grät i duschen.
Gammal 2011-12-05, 10:58   #119
prOtotype
Wants brinner!

prOtotypes avatar

11/12/02 Rygg/Biceps

Började med lätta mark för att prova att ha höften/länden lite annorlunda. Jag har kommit fram till att jag antagligen har en lite onaturlig svank som jag tänkte försöka rätta ut. Det var kanske inte så smart att börja med den här då jag gick runt med lite allmänt ont i länden halva passet.

Chins RPT style
KV +30 x6 PB
KV +20 x7
KV +10 x8

T-Bar Row
10kg x25
20kg x20
30kg x15, x15, x15, x15 BRA pump i ryggen.

Sen urartade passet i total fuckarounditis med:
Enarms hantelrodd på bänk, stående skivstångsrodd, nån form av shrugs i maskin, skivstångsshrugs, bicepscurls med rak och z stång, samt hammercurls med silvervikter.

Sen åt jag julbord och blev packad.

Ett till lallarunt-pass kvar idag när jag ska köra ben+mage och sen är det dags att styra upp träningen igen.
Gammal 2011-12-05, 12:05   #120
Parachutes
Registered User

Parachutess avatar

Reg.datum: Feb 2008
Riktigt stabilt med 30kg + KV 6 rep!!!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:51.