Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-30, 14:28   #106
JoeyP
Banned User

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av L-Sami Visa inlägg
Att de annonserar ut att det blir tester, tycker jag är bortkastade dopingtester.
+1,

precis som när vägskyltar varnar för kamera
JoeyP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 14:32   #107
feyin
Busunge

feyins avatar

Reg.datum: Aug 2008
Syftet är väll att minska doping/minska farten. Inte att tjäna pengar på böter?

Gör dig inte dummare än jag ser ut.
feyin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 14:44   #108
samsung
Registered User

samsungs avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av feyin Visa inlägg
Syftet är väll att minska doping/minska farten. Inte att tjäna pengar på böter?
Syftet är väl att det ska vara fuskfritt, har du ett förannonserat testdatum är de ju enklare att fuska innan tävling och tajma kuren med spårtid.
Gammal 2010-09-30, 14:55   #109
Kek
Registered User

Keks avatar

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
Ursprungligen postat av JoeyP Visa inlägg
+1,

precis som när vägskyltar varnar för kamera
Tror du missuppfattat anledningen till varför man sätter upp kameror.
Gammal 2010-09-30, 15:01   #110
feyin
Busunge

feyins avatar

Citat:
Ursprungligen postat av samsung Visa inlägg
Syftet är väl att det ska vara fuskfritt, har du ett förannonserat testdatum är de ju enklare att fuska innan tävling och tajma kuren med spårtid.
De som väljer att ändå kura, gör det fast med ett uppehåll medans tävlingen är nära. Om det inte hade annonserat hade dom antagligen kurat genom hela tävlingen (=kurat mer).

Förstod jag dig rätt?

Gör dig inte dummare än jag ser ut.
feyin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 15:04   #111
MAXX
Banned User

Reg.datum: Jul 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Det finns ju poänger både med att testa vinnare och att slumpvis välja ut vilka man ska testa.

Har man inte resurser att testa alla på prispallen i alla klasser så kan man ju välja slumpvis bland topp-fem i alla klasser kanske?
Vaför inte testa vinnaren i varje klass?
MAXX är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 15:10   #112
Martin Löwgren
Registered User

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Timme Visa inlägg
vilket skämt!
Håller med men tycker ändå förbundet förtjänar respekt. Detta är ett STORT steg i rätt riktning mot en ren sport. Nu är det iallafall inte fritt fram att kura utan några blir nog lite rädda för att kanske fastna i en kontroll. Dock tycker jag de borde finnas en ren och en oren klass i just kroppsbyggning då jag faktiskt vill kunna se dessa 110kg+ killar då jag tycker det är en stor bedrift i sig vad det går att göra med en människokropp med lite extern hjälp. MrOlympia förra helgen var nog det häftigaste på mycket länga. Så jävla mäktigt.

Jag ska höra med mina sponsorer och se om de är intresserade av att i utbyte mot reklamplats på tävlingar ge förbundet kapital så att de har råd med ännu fler tester. Tror säkert detta ska kunna gå att ordna.

Tycker detta är grymt bra av förbundet och jag som gnällt en del på att de inte testas går mer än gärna ned på knä och blottar min hals.

Senast redigerad av Martin Löwgren den 2010-09-30 klockan 15:16.
Martin Löwgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 15:47   #113
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Citat:
Ursprungligen postat av MAXX Visa inlägg
Vaför inte testa vinnaren i varje klass?
I aktiviteter där det går det att bestämma sig om man vill hamna först eller inte (förutsatt att man har någon möjlighet att hamna där från första början) så kan slumptest t ex på pallplatserna kan vara mer avskräckande. I AF är det kanske inte så aktuellt då det bara finns en eller två tävlingar per år men att maska på mindre tävlingar för att undvika test är fullt möjligt i andra fall om man då vet att risken för test minskar.
Testförfarandet är alltså i princip en kopia av det som många idrotter använder sig av så jag vet inte varför så många är negativa? Självklart är det bättre med OCT men det är ett senare steg.

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 15:50   #114
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Vad skulle syftet vara med att maska i bodybuilding? Om du inte vill bli testad så kan du ju undvika att deltaga.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 15:53   #115
tjabon
Joser

tjabons avatar

Reg.datum: May 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Tail Visa inlägg
Det finns ju ingen brist på trådar om doping inom bodybuilding på detta eminenta forum, men jag har inte lyckats hitta en som svarar på frågan jag har. Så här kommer den:
Då råder ju lite tvekan om att eliten inom bodybuilding (typ Cutler osv) inte skulle ta ett och annat preparat. Men jag satt och läste IFBBs regler gällande doping och det står ju klart och tydligt att AAS och GH inte är tillållet, vare sig on eller off season. Hur går det ihop? Tar eliten preparat som inte syns vid test eller testas inte eliten?
HERREGUD !!!!
ELITBYGGARE DOPAR SEJ !!!!!
Jag blir både chockad och allvarligt förvånad.
Att ingen tänkt på detta innan .....
Gammal 2010-09-30, 16:01   #116
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Vad skulle syftet vara med att maska i bodybuilding? Om du inte vill bli testad så kan du ju undvika att deltaga.
Testerna skedde i AF och det är de testen som diskuteras.
Om man vill undvika att fastna i testen är det enklaste att strunta i att dopa sig men alla tänker inte enkelt.

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 16:01   #117
Jorgen
Blibloblooobli

Jorgens avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:
Ursprungligen postat av PepzAdept Visa inlägg
Med andra ord får de ett negativt svar direkt hem? Då missuppfattade vi den delvis med andra ord

Nej det var nog inte RF tror jag, så kanske finns några skillnader i förhållningssätt. Men kanske är samma som Jörgen beskrev ovan när RF testar någon positivt? Antar att du inte har erfarenhet av det också?
Jag är inte säker på det, jag uppfattade det som att SKKF fick informationen först. Vet inte om idtm skickar ut till den berörda personen.

Citat:
Ursprungligen postat av PepzAdept Visa inlägg
Varken Ako eller Rookie vart, av någon outgrundlig orsak, inte testade. De valde att lotta de sex finalisterna från respektive klass. Trodde också att det var självklart att man testade vinnarna? Men icke.
Tror att det var så idtm ville göra. Men svär inte på det.
Det fyller väl sin funktion att lotta testerna, då riskerar alla i finalfältet att åka dit, inte bara den som vinner.

Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 17:14   #118
PepzAdept
Fitnessfjolla

PepzAdepts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av L-Sami Visa inlägg
Att de annonserar ut att det blir tester, tycker jag är bortkastade dopingtester.
Det var inte annonserat så vitt jag vet i alla fall. Det var bara lösa rykten, och sen fick man i vanlig ordning skriva på ett antidopingkontrakt på tävlingsdagen. Men ser inte skillnaden mot någon annan testad idrott även om det hade varit annonserat. Man kan väl exempelvis förvänta sig att de testar på SM, NM, EM och VM i SL också... är det bortkastade tester då också? För att man vet att det kommer att testas?

Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Jag är inte säker på det, jag uppfattade det som att SKKF fick informationen först. Vet inte om idtm skickar ut till den berörda personen.
Då är det nog så att förbundet får informationen först oavsett utslag. Har gått fyra veckor på lördag så det borde ju dimpa ner när som helst i vart fall så slipper vi gissa mer

Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Tror att det var så idtm ville göra. Men svär inte på det.
Det fyller väl sin funktion att lotta testerna, då riskerar alla i finalfältet att åka dit, inte bara den som vinner.
Jo det är sant, finns ju en poäng i det också såklart. Dock tycker jag det verkar vettigare att i så fall testa vinnarna och lotta de resterande, i det här fallet två, testerna. Men samtidigt finns det väl som sagt poänger med att lotta också.
Athletic Fitness: SM-Guld 2013, VM-silver 2013,VM-guld 2012, WC-guld 2012, NM-guld 2012, EM-silver 2012, VM-silver 2011, SM-guld 2011, SM-guld 2009, SM-silver 2008, SM-silver 2007. Klassisk SL: LagSM-Guld Kalmar AK 2013, SM-silver -83kg 2013, SM-brons -83kg 2012 och RM-guld -90kg 2010.
PepzAdept är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 17:35   #119
cero
Registered User

ceros avatar

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
Ursprungligen postat av hultman Visa inlägg
Hehe. Små mängder stämmer tveklöst eftersom Clenbuterol vanligen doseras i mcg. Att han skulle fått i sig det via maten är fullständigt otänkbart, men varför i helvete envisas cyklister att dopa sig med saker som både går att testa och som sitter i ett tag?
Har jag också tänkt på. Enligt hemsidan har han ju testats positiv många gånger förut. Misstog han datumet när han började kuren, eller körde han på och hoppades på det bästa?
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 17:42   #120
petersson
Matematisk Styrkelyftare

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av hultman Visa inlägg
Javisst. Men jag tycker inte att folk ska lägga sig i vad andra sysslar med så länge det inte påverkar någon. "Rätt åt dom"-mentaliteten bör man passa sig för om man inte ens vet vilka som åkte fast.
Kan du utveckla det där lite mer? Var det oskyldiga som åkte fast eller menar du att det var omtyckta personer här på forumet som åkte fast?
petersson är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:58.