Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-04-16, 18:54   #106
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Delta_ Visa inlägg
Och du vägrar likaså komma med något vettigt ifrån den hemsidan.

Jag skulle inte kalla mig för konspirations teoretiker så viktigt är det inte. Det är bara ganska uppenbart att saker och ting inte stämmer.

Bra fråga du ställer. Jag har ingen aning om varför de tog den risken och tydligen var det ett dåligt beslut då mysteriet med WTC 7 är en av huvud anledningarna till att så många har börjat tvivla.
Har du klickat på länkarna?
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 18:58   #107
Delta_
Registered User

Reg.datum: Mar 2009
Citat:
Ursprungligen postat av D Andersson Visa inlägg
Istället för att kasta länkar fram och tillbaka så förklara med egna ord. Vad är det du tvivlar på, vad är mysteriet?
Mysteriet är att WTC 7, den tredje byggnaden efter tvillingtornen med hela 42 våningar rasade trots att inget flygplan flög in i den.

Det är själva huvudmysteriet.
Sen har vi omständigheterna krig detta såsom att raset skedde i närmast fritt utan motstånd, likt en kontrollerad sprängning.
Eller att man hittat större mängder smält stål under resterna av WTC7.

Det här är fakta som är svårt att förklara med den officiella versionen.
Delta_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 18:59   #108
Delta_
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Mongar Visa inlägg
Du har rätt, va fan har jag gjort!??!?! Den minuten ser jag inte igen
Är du färdig med att skräpa ner tråden snart?
Gammal 2009-04-16, 19:03   #109
D Andersson
Registered User

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Mysteriet är att WTC 7, den tredje byggnaden efter tvillingtornen med hela 42 våningar rasade trots att inget flygplan flög in i den.

Sen har vi omständigheterna krig detta såsom att raset skedde i närmast fritt utan motstånd, likt en kontrollerad sprängning.

När rasade WTC 7 i förhållande till de två stora tornen? Visst brann det i huset? Hur var byggnaden konstruerad?

Vad är den officiella versionen förresten?
Gammal 2009-04-16, 19:03   #110
Mongar
Registered User

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Är du färdig med att skräpa ner tråden snart?
Du är den ende som hindrar mig från att sluta "skräpa" genom att svara hela tiden.
Mongar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 19:04   #111
Ganymedes
winning

Ganymedess avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:

Nej, det är snarare fakta som har förklarats flera gånger om. Men det är oväsentligt eftersom man på något sätt "vill" att det ska vara myndigheterna som låg bakom.
Ganymedes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 19:07   #112
Trance

Trances avatar

Citat:

Men det är ju inte fakta. Det är något du snappat upp på skitsidor och i skitfilmer. Du totalt vägrar ju läsa den officiella versionen eller de länkar som du får presenterat för dig.
Gammal 2009-04-16, 19:11   #113
Delta_
Registered User

Citat:
När rasade WTC 7 i förhållande till de två stora tornen? Visst brann det i huset? Hur var byggnaden konstruerad?

Vad är den officiella versionen förresten?
Jag vet bara att raset skedde i samband med dom övriga rasen. Inte samtidigt men efter några minuter eller så. Jag har ingen aning om hur byggnaden var konstruerad , om du söker på "WTC7 construction" eller "Salomon brothers skycrape" kanske du kan hitta något.

Jag vet inte vad den officiella versionen är av att ett 42 våningshus rasar ihop på några sekunder är men jag skulle gärna vilja höra den.
Gammal 2009-04-16, 19:13   #114
Delta_
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Ganymedes Visa inlägg
Nej, det är snarare fakta som har förklarats flera gånger om. Men det är oväsentligt eftersom man på något sätt "vill" att det ska vara myndigheterna som låg bakom.
Kan du ta en endaste av alla dom där förklaringarna och visa dom här utan att länka så vore det jättebra.
Gammal 2009-04-16, 19:16   #115
Trance

Trances avatar

Citat:
Kan du ta en endaste av alla dom där förklaringarna och visa dom här utan att länka så vore det jättebra.
http://www.debunking911.com/WTC7.htm

Du behöver inte ens läsa text. Du kan bara titta på bilderna.
Gammal 2009-04-16, 19:17   #116
D Andersson
Registered User

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Jag vet bara att raset skedde i samband med dom övriga rasen. Inte samtidigt men efter några minuter eller så. Jag har ingen aning om hur byggnaden var konstruerad , om du söker på "WTC7 construction" eller "Salomon brothers skycrape" kanske du kan hitta något.

Jag vet inte vad den officiella versionen är av att ett 42 våningshus rasar ihop på några sekunder är men jag skulle gärna vilja höra den.
Du vet alltså inte när det egentligen hände, har "ingen aning" om hur byggnaden var konstruerad, känner inte till huruvida det brann och vet inte ens vad den officiella versionen är. Ändå tvivlar du och vet att det är ett "mysterium"...

Tycker du själv att du har tillräckligt på fötterna för att uttala dig som du gör?
Gammal 2009-04-16, 19:18   #117
Delta_
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Men det är ju inte fakta. Det är något du snappat upp på skitsidor och i skitfilmer. Du totalt vägrar ju läsa den officiella versionen eller de länkar som du får presenterat för dig.
Jag skulle lika gärna kunna bomba dig med länkar men jag finner det ganska meningslöst.
Att dom har hittat smält stål under WTC7 är Fakta, likaså att raset skedde väldigt fort, NIST (national institute of standards and technology) har själva gått ut och sagt i en rapport att det skedde med fritt fall i 2,5 sekunder efter att först att förnekat det.
Gammal 2009-04-16, 19:25   #118
tntballe
Baconanist

tntballes avatar

Reg.datum: Mar 2007
Taget från sidan som vägras läsas. Skador och vad som fanns vid skadorna.

http://www.debunking911.com/WTC7.htm
Citat:
"WTC 7 contained 10 transformers at street level, 12 transformers on the 5th floor, and 2 dry transformers on the 7th floor." - FEMA report

Transformers are filled with oil and can blow up.
Citat:
Why is this important? Because it lines up with the fuel system in the building...
Kom och åk med Ivans böjtåg! Knäböjsfest!
tntballe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 19:27   #119
Delta_
Registered User

Citat:
Du vet alltså inte när det egentligen hände, har "ingen aning" om hur byggnaden var konstruerad, känner inte till huruvida det brann och vet inte ens vad den officiella versionen är. Ändå tvivlar du och vet att det är ett "mysterium"...

Tycker du själv att du har tillräckligt på fötterna för att uttala dig som du gör?
Jag vet ungefär när det hände, klockslag är i det här fallet oviktigt och dessutom lätt att ta reda på. Och jag antar att byggnaden är konstrurerad likt andra moderna skyskrapor i New York dvs hyfsat tålig och med en hel del betong och Stål. Att det brann eller inte är inte heller viktigt. Stål behöver (för att kunna smälta i en eld) utsättas för över 1800 grader konstant i 6 timmar vilket utesluter att en eld skulle ha varit skälet till raset. Om den hade varit det hade byggnaden behövt vara helt övertänd i flera timmar vilket alltså inte var fallet. Som jag gör, exakt är det hur jag uttalar mig som jag gör?
Jag kommer med några påståenden som är bevisade, det är ren fakta. Sen om man väljer att blunda för det är upp till var och en.

Fakta: Man har hittat smält stål under WTC7, raset skedde väldigt fort och inget plan krashade i byggnaden.

Dessutom har alltså en avancerad form av sprängmedel också hittats. Det här är inga konspirations teorier det är fakta.
Gammal 2009-04-16, 19:30   #120
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Konspirationsteori är en form av religion; rationella argument biter inte på utövare.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:44.