2009-04-16, 18:54
|
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Delta_
Och du vägrar likaså komma med något vettigt ifrån den hemsidan.
Jag skulle inte kalla mig för konspirations teoretiker så viktigt är det inte. Det är bara ganska uppenbart att saker och ting inte stämmer.
Bra fråga du ställer. Jag har ingen aning om varför de tog den risken och tydligen var det ett dåligt beslut då mysteriet med WTC 7 är en av huvud anledningarna till att så många har börjat tvivla.
|
Har du klickat på länkarna?
|
|
|
2009-04-16, 18:58
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av D Andersson
Istället för att kasta länkar fram och tillbaka så förklara med egna ord. Vad är det du tvivlar på, vad är mysteriet?
|
Mysteriet är att WTC 7, den tredje byggnaden efter tvillingtornen med hela 42 våningar rasade trots att inget flygplan flög in i den.
Det är själva huvudmysteriet.
Sen har vi omständigheterna krig detta såsom att raset skedde i närmast fritt utan motstånd, likt en kontrollerad sprängning.
Eller att man hittat större mängder smält stål under resterna av WTC7.
Det här är fakta som är svårt att förklara med den officiella versionen.
|
|
|
2009-04-16, 18:59
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mongar
Du har rätt, va fan har jag gjort!??!?! Den minuten ser jag inte igen 
|
Är du färdig med att skräpa ner tråden snart?
|
|
|
2009-04-16, 19:03
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2003
|
Citat:
Mysteriet är att WTC 7, den tredje byggnaden efter tvillingtornen med hela 42 våningar rasade trots att inget flygplan flög in i den.
Sen har vi omständigheterna krig detta såsom att raset skedde i närmast fritt utan motstånd, likt en kontrollerad sprängning.
|
När rasade WTC 7 i förhållande till de två stora tornen? Visst brann det i huset? Hur var byggnaden konstruerad?
Vad är den officiella versionen förresten?
|
2009-04-16, 19:03
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2008
|
Citat:
Är du färdig med att skräpa ner tråden snart?
|
Du är den ende som hindrar mig från att sluta "skräpa" genom att svara hela tiden.
|
|
|
2009-04-16, 19:04
|
|
|
winning
Reg.datum: Jan 2007
|
Citat:
|
Nej, det är snarare fakta som har förklarats flera gånger om. Men det är oväsentligt eftersom man på något sätt "vill" att det ska vara myndigheterna som låg bakom.
|
|
|
2009-04-16, 19:07
|
|
|
|
Citat:
|
Men det är ju inte fakta. Det är något du snappat upp på skitsidor och i skitfilmer. Du totalt vägrar ju läsa den officiella versionen eller de länkar som du får presenterat för dig.
|
|
|
2009-04-16, 19:11
|
|
|
Registered User
|
Citat:
När rasade WTC 7 i förhållande till de två stora tornen? Visst brann det i huset? Hur var byggnaden konstruerad?
Vad är den officiella versionen förresten?
|
Jag vet bara att raset skedde i samband med dom övriga rasen. Inte samtidigt men efter några minuter eller så. Jag har ingen aning om hur byggnaden var konstruerad , om du söker på "WTC7 construction" eller "Salomon brothers skycrape" kanske du kan hitta något.
Jag vet inte vad den officiella versionen är av att ett 42 våningshus rasar ihop på några sekunder är men jag skulle gärna vilja höra den.
|
|
|
2009-04-16, 19:13
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ganymedes
Nej, det är snarare fakta som har förklarats flera gånger om. Men det är oväsentligt eftersom man på något sätt "vill" att det ska vara myndigheterna som låg bakom.
|
Kan du ta en endaste av alla dom där förklaringarna och visa dom här utan att länka så vore det jättebra.
|
|
|
2009-04-16, 19:16
|
|
|
|
Citat:
Kan du ta en endaste av alla dom där förklaringarna och visa dom här utan att länka så vore det jättebra.
|
http://www.debunking911.com/WTC7.htm
Du behöver inte ens läsa text. Du kan bara titta på bilderna.
|
|
|
2009-04-16, 19:17
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2003
|
Citat:
Jag vet bara att raset skedde i samband med dom övriga rasen. Inte samtidigt men efter några minuter eller så. Jag har ingen aning om hur byggnaden var konstruerad , om du söker på "WTC7 construction" eller "Salomon brothers skycrape" kanske du kan hitta något.
Jag vet inte vad den officiella versionen är av att ett 42 våningshus rasar ihop på några sekunder är men jag skulle gärna vilja höra den.
|
Du vet alltså inte när det egentligen hände, har "ingen aning" om hur byggnaden var konstruerad, känner inte till huruvida det brann och vet inte ens vad den officiella versionen är. Ändå tvivlar du och vet att det är ett "mysterium"...
Tycker du själv att du har tillräckligt på fötterna för att uttala dig som du gör?
|
2009-04-16, 19:18
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
Men det är ju inte fakta. Det är något du snappat upp på skitsidor och i skitfilmer. Du totalt vägrar ju läsa den officiella versionen eller de länkar som du får presenterat för dig.
|
Jag skulle lika gärna kunna bomba dig med länkar men jag finner det ganska meningslöst.
Att dom har hittat smält stål under WTC7 är Fakta, likaså att raset skedde väldigt fort, NIST (national institute of standards and technology) har själva gått ut och sagt i en rapport att det skedde med fritt fall i 2,5 sekunder efter att först att förnekat det.
|
|
|
2009-04-16, 19:25
|
|
|
Baconanist
Reg.datum: Mar 2007
|
Taget från sidan som vägras läsas. Skador och vad som fanns vid skadorna.
http://www.debunking911.com/WTC7.htm
Citat:
"WTC 7 contained 10 transformers at street level, 12 transformers on the 5th floor, and 2 dry transformers on the 7th floor." - FEMA report
Transformers are filled with oil and can blow up.
|
Citat:
|
Why is this important? Because it lines up with the fuel system in the building...
|
Courage doesn't always roar. Sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying, "I will try again tomorrow."
|
Kom och åk med Ivans böjtåg! Knäböjsfest!
|
|
|
2009-04-16, 19:27
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Du vet alltså inte när det egentligen hände, har "ingen aning" om hur byggnaden var konstruerad, känner inte till huruvida det brann och vet inte ens vad den officiella versionen är. Ändå tvivlar du och vet att det är ett "mysterium"...
Tycker du själv att du har tillräckligt på fötterna för att uttala dig som du gör?
|
Jag vet ungefär när det hände, klockslag är i det här fallet oviktigt och dessutom lätt att ta reda på. Och jag antar att byggnaden är konstrurerad likt andra moderna skyskrapor i New York dvs hyfsat tålig och med en hel del betong och Stål. Att det brann eller inte är inte heller viktigt. Stål behöver (för att kunna smälta i en eld) utsättas för över 1800 grader konstant i 6 timmar vilket utesluter att en eld skulle ha varit skälet till raset. Om den hade varit det hade byggnaden behövt vara helt övertänd i flera timmar vilket alltså inte var fallet. Som jag gör, exakt är det hur jag uttalar mig som jag gör?
Jag kommer med några påståenden som är bevisade, det är ren fakta. Sen om man väljer att blunda för det är upp till var och en.
Fakta: Man har hittat smält stål under WTC7, raset skedde väldigt fort och inget plan krashade i byggnaden.
Dessutom har alltså en avancerad form av sprängmedel också hittats. Det här är inga konspirations teorier det är fakta.
|
|
|
2009-04-16, 19:30
|
|
|
Pink belt
Reg.datum: Jan 2004
|
Konspirationsteori är en form av religion; rationella argument biter inte på utövare.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:44.
|

|