2008-09-04, 07:30
|
|
Kinky Member
Reg.datum: Feb 2006
|
Men åååh, en sån vill jag också ha ju, fast en rosa *avis*
|
|
|
2008-09-04, 07:44
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Eldhroka
Men åååh, en sån vill jag också ha ju, fast en rosa *avis*
|
De rosa är supersöta, ser ut som stora hubba bubba  Å de är helt toppen att ta sig fram i stockholm med!!
|
|
|
2008-09-04, 20:12
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
hhmmm hur ska det gå med cyklandet med en sån där?
Jag kollade på den rosa för några år sedan och suktade. Men jag nöjer mig med min racer.
|
|
2008-09-04, 20:38
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72
Det är inte åldern utan den bristande konditionen som gör sig påmind. Dock verkar jag ha högre maxpuls, jag flåser utan större problem upp i +190. När jag orkar så ska jag testa vad max är, men det torde kunna ligga runt 195 eler så gissar jag.
|
jag passerar 200 i puls då jag kör cardio, 190 kliver jag över hur lätt som helst då jag kör intervall... enligt sådana där beräkningsmodeller borde jag inte ha så hög maxpuls, men min ligger nog en bit över 200 iaf. Den ska ju sjunka med åldern hmm.
|
|
|
2008-09-04, 20:40
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia
hhmmm hur ska det gå med cyklandet med en sån där?
Jag kollade på den rosa för några år sedan och suktade. Men jag nöjer mig med min racer.
|
+1
blir det något cyklande eller bara åka tantmoped?
och förressten, du gillar alltså inte gnaget, då hoppas jag onekligen att du är djurgårdare! annars räckte det nog inte med att sluta röka för o öka intelligensen
|
|
|
2008-09-04, 20:40
|
|
Kolos egen surtant
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Maxpulsen är individuell, beräkningsmodellen är ett riktvärde men kan variera mycket både upp och ner från individ till individ.
Klart hon är Djurgårdare. Alla vettiga människor är Djurgårdare. Stockholms stolthet ftw. Förstår inte att du ens ställer frågan.
|
|
2008-09-05, 07:50
|
|
Registered User
|
Lilla Vit (mopeden) har jag haft sen i mars, så jag cyklar på rätt bra ändå, hon ersätter bara de få gånger jag skulle behövt åka med SL.
*harkel* Eftersom jag varken är hemlös eller knarkar så är ju hammarby rätt uteslutet. Sen pratar jag helst inte om årets fotbollssäsong trots att de hämtat upp lite.
Gårdagen bjöd på 50 min jogg, eller lunk kanske. Skulle testa att jogga efter pulsklockan. Fanns tre zoner, tänkte att om jag ska springa i 50 min så ska jag ha rätt låg puls, så jag valde zon 2. BIG MISTAKE! Zon 2 innebar att klockan skrek en gång om jag gick under 110 i puls, och den skrek 2 ggr om jag gick över 130. Guess what, den skrek nästan hela tiden och jag tyckte att jag kröp fram. Medelpulsen slutade på 128 efter mina 50 min. Men i varje liten uppförslutning så var man över 140 TROTS att man joggade långsammare än man hade kunnat gå.
Nöjd att jag gjort nåt ändå och mumsade skaldjur med gott samvete på kvällen.
IDAG!!
Idag så tog jag cykeln till gymmet, körde följande:
Bänkpress i smith (gillade jag icke)
stång (15kg) 12
35kg 8
40 kg 6,6
Flyes snedbänk
9kg 9 10 kg 7*3
Dips
-15kg 10
KV 5,5
-10kg 8 (tungt idag, supertungt idag)
Enarmspushdown i CC
12,5kg 10
15kg 8
17,5kg 4
cuffar, liggandes ner
4kg 7*3
Provade också på att använda smithstången och dra mig upp i, körde det mellan mina flyes.
Det hela tog ca 35 min, sen satte jag mig på cykeln och tog mig till jobbet.
Anekdot från i onsdags:
Hittade en plånbok på vägen hem, rar som jag är så plockade jag upp den och ringde till herr Assar Blomqvist som den tillhörde, född 1930. Han var på väg att leta efter den men hans fru blev så löcklig, nästan som en labrador framför en blodpudding. Hon kom som ett litet skott och pressade på mig en hundring som tack.
Sen fick jag lära mig (av min mor) att han faktiskt var kändis. WHAT? Jodå, han var nån idrottsman? Är idrottsmän kändisar? nåja, han åkte skidor tydligen men det som var mest känt var hans söner som vunnit vasaloppet och åkt in skidtipp vid skidtipp så de delade första plats- det tyckte jag var sött! och det var dagens jag mötte Lassie fast ändå inte för jag mötte bara hans fru och jag visste inte om det!
|
|
|
2008-09-05, 08:29
|
|
Kolos egen surtant
|
130 i puls är ju ingenting ens för mig. Klart den skrek när du sprang på den nivån. Kan du inte ställa in zonerna själv?
Visst känner vi Assar, en legend.
|
|
2008-09-05, 08:48
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia
130 i puls är ju ingenting ens för mig. Klart den skrek när du sprang på den nivån. Kan du inte ställa in zonerna själv?
Visst känner vi Assar, en legend.
|
Jo, jag kan ställa in zonerna, de var förprogrammerade men det går att ändra, jag trodde i mitt stilla sinne att de var bra från början.
Nu har jag en pulssonic, men jag ska sno tillbaka min polar från killen, för den är otroligt mycket bättre, mer funktioner osv. Det innebär nog bara att jag blir fattig när han fyller år
|
|
|
2008-09-08, 20:43
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Hur går det här nudå, bara fonduegrytor och rödtjut för stunden?
|
|
|
2008-09-10, 07:05
|
|
Registered User
|
Jo, ja det blev ju så, fast säg kräftkalas å spakväll..å lite vin kanske, yggepygge lite vin kanske..
Nåja Sammanfattning av förra veckan:
Måndag: Cykel 1 mil*2
Tisdag: Cykel 1 mil *2 samt styrka
Onsdag: Cykel 1 mil*2 samt Box
Torsdag: 50 min jogg 128 medelpuls
Fredag: Styrka
Lördag: Vila
Söndag: Vila
Blev väl en godkänd vecka trots svagt slut.
I måndags körde jag promenad på förmiddagen och styrka på eftermiddagen:
Latsdrag
20 kg 16
40 kg 6*3 (supersetade med benlyft på bänk)
Marklyft
Stång (20kg) 15
50 kg 7
60 kg 5,4,5 (lite bättre än sist)
Framåtlutad hantelrodd
14 kg 10
16,5kg 7*2
Hantellyft sida ihop och ner
5kg 6*3 (supersetade med "pullups" i smith)
Militärpress i smith
Endast stång (står att den väger 30 kg, vet inte hur nära sanningen det är)
4,3,4 (inte jättedjupa men ändå)
Körde mage, supersetade mellan crunch, sneda crunch med viktplatta i händerna och plankan *3.
Bra pass! Sen iväg på kryss och fick massage å bubblade å drack vin..
|
|
|
2008-09-10, 07:20
|
|
Kolos egen surtant
|
Jag tror 30 kg är väldigt nära sanningen. Det är starkt att MP den.
|
|
2008-09-11, 08:01
|
|
Registered User
|
Sådär, igår blev det cykel 1mil*2 Känns som att det ska räknas lite extra då jag var dränkt som en katt när jag kom hem (varför dränks katter oftare än hundar egentligen) samt hade med mig Sveriges hela ranson av väggrus hem.
Nåja, bytte om till torra och varma kläder, promenerade ner till gymmet och kan ha sett till att en nybörjare inte kommer tillbaka till boxpasset på onsdagar. Inte min mening, men vi får se om en vecka
Körde hårt och bra, mycket upphopp-galet vad jobbigt det är!
Nu ska det köras hårt fram till måndag, då två ofrivilliga vilodagar dyker upp.
|
|
|
2008-09-11, 19:27
|
|
Registered User
|
Kvällen blev en timmes jogg, medelpuls 146. Fortfarande rätt svårt att springa efter pulsklockan, i sån blandad terräng som jag har så går pulsen upp fort som sjutton, så saktar man ner och då dyker den, men det är nyttigt för mig att inte bara tävla med tiden.
Kom hem å gjorde en burpee  Kan inte låta bli å se hur många dagar jag pallar av utmaningen som dök upp här idag. En gick...
Har fått en utmaning på jobbet.. De har delat in oss i lag, det lag som samlat mest pinnar vinner. En pinne får man för varje aktivitet som är runt 30 min. Tänk på att mina kollegor inte är så vilda av sig.. 30 minuter är låång tid. MEN det är en sak till, man ska ha provat på nåt nytt? Det har jag gått och tänkt på idag, vad ska jag prova på för NY aktivitet som verkar lite skojig?
|
|
|
2008-09-11, 20:01
|
|
Kolos egen surtant
|
Boxning, step, danspass, aerobics, crossfit, balance, cardiomaskin, rullskidor (svårare om man inte äger ngra och farligt).
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:23.
|

|