2009-08-28, 12:50
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2008
|
behöver slipshjälp!!! jag vill knyta den så den blir så smal som möjligt, kanske en vag beskrivning men det är för jag är clueless inom ämnet. Vet att det inte är en "windsor" för som har gjort och den blev inte alls som jag ville ha min slips.
|
|
|
2009-08-28, 13:22
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tonto
behöver slipshjälp!!! jag vill knyta den så den blir så smal som möjligt, kanske en vag beskrivning men det är för jag är clueless inom ämnet. Vet att det inte är en "windsor" för som har gjort och den blev inte alls som jag ville ha min slips.
|
Gör en halv windsor?
Edit: Förresten Egge, dina byxor behöver sys in med ungefär 4cm.
|
2009-08-28, 13:29
|
|
Det var en gång en tråd-master!
Reg.datum: Jun 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Shakemynuts
Gör en halv windsor?
Edit: Förresten Egge, dina byxor behöver sys in med ungefär 4cm.
|
I midjan? Har gått ner en del sedan jag köpte kostymen så det kan nog stämma. Sedan jag kanske har dom lite långt ner på bilden också, är ingen van kostymbärare. :p
|
|
2009-08-28, 13:33
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av egge
I midjan? Har gått ner en del sedan jag köpte kostymen så det kan nog stämma. Sedan jag kanske har dom lite långt ner på bilden också, är ingen van kostymbärare. :p
|
Jag menade att dom är för långa.
|
2009-08-28, 14:19
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Boys, jag letar efter en ny "kreditkortshållare" eller liknande. Kört plåt-etuis nu ett tag men tröttnat få de jag haft böjer sig och är av allmänt rasslig kvalite. Så något juste, smal grej i läder som tar 3-5 kort och något litet mer vore trevligt! Tips? Finner väldigt lite från smartcaze.com där jag köpt tidigare.
|
|
|
2009-08-28, 14:28
|
|
made a huge mistake
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball
Boys, jag letar efter en ny "kreditkortshållare" eller liknande. Kört plåt-etuis nu ett tag men tröttnat få de jag haft böjer sig och är av allmänt rasslig kvalite. Så något juste, smal grej i läder som tar 3-5 kort och något litet mer vore trevligt! Tips? Finner väldigt lite från smartcaze.com där jag köpt tidigare.
|
Finns många såna billigt på Ebay.
|
|
|
2009-08-28, 14:58
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2007
|
Fick dessa för en månad sen, tyvärr för små(typ med en halv storlek).... Inte på längden utan bredden...Kanske någon anna med kalle anka fötter som har ett hemligt tips?(Förutom att slita in dem  )
|
|
|
2009-08-28, 15:02
|
|
Two Three
Reg.datum: Dec 2008
|
Citat:
|
Jacobs by Marc Jacobs har billiga (£10!) och jävligt smidiga sådana. Lite osäker på om de går att köpa på nätet, men du kan ju göra en snabbgoogling.
|
|
|
2009-08-28, 15:08
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
Citat:
|
Grundläggande är att du har en smal slips annars ser det för jävulskt ut.
Satsa på halv windsor, Grantchester eller en victoria. (googla guider).
http://www.gregers.se/fordig/grafik/halvwindsor.jpg
På gregers finns även andra guider för andra slipsknutar, där jag lärt mig knyta
|
|
|
2009-08-28, 15:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2009
|
Skapligt det ekar i den här tråden
|
|
|
2009-08-28, 15:16
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Chrilli
Grundläggande är att du har en smal slips annars ser det för jävulskt ut.
Satsa på halv windsor, Grantchester eller en victoria. (googla guider).
http://www.gregers.se/fordig/grafik/halvwindsor.jpg
På gregers finns även andra guider för andra slipsknutar, där jag lärt mig knyta 
|
Jag kör på en oriental, kör på den. Windsor känns för högtidligt ut. Jag rockar liksom sneakers i min outfit. då känns inte en windsor rätt
|
|
|
2009-08-28, 15:17
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Titta på et märke som heter troika som är billigt och finns på designtorget.
Annars har du ju alla märken som Tiger, Gant och liknande som gör mindre i skinn och läder.
Troika: http://www.troika.de/produkte/liste.php?kat=3
|
|
|
2009-08-28, 15:18
|
|
Registered User
|
Citat:
Jag kör på en oriental, kör på den. Windsor känns för högtidligt ut. Jag rockar liksom sneakers i min outfit. då känns inte en windsor rätt
|
Blir najs! Kelvin är en smalare variant av Oriental och om du har en tunnare slips.
|
|
|
2009-08-28, 16:02
|
|
Trankil.
Reg.datum: Feb 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarÖhman
Fick dessa för en månad sen, tyvärr för små(typ med en halv storlek).... Inte på längden utan bredden...Kanske någon anna med kalle anka fötter som har ett hemligt tips?(Förutom att slita in dem  )
|
Grymma! Cigg därbak?  Skulle va kul o se en helkroppsbild på dig med skorna påtagna. Långt ifrån något jag skulle ha men coola.
|
|
|
2009-08-28, 16:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Chrilli
|
Sådan har jag fast den röd/svarta. Kör 2 kort i varje ficka så får med mig 6 kort. Finns någon variant med plastfickor i med men den såg inte alls lika snygg ut. www.guapo.se säljer dem iaf samt ett gäng andra varianter.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:57.
|

|