Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-11-27, 19:50   #1171
Jode
Registered User

Jodes avatar

Reg.datum: Jan 2011
Hehe drog du ögonen åt dig med det trycket i gymmet?! Ska bli intressant att följa din clean-bulk. Kör själv på samma mål nu, har legat alldeles för lågt, alldeles för länge nu. Känns som musklerna börjar ta stryk så ska bli "kul" att bygga igen.

Blir det Göteborg nästa helg?
Jode är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-27, 20:51   #1172
PepzAdept
Fitnessfjolla

PepzAdepts avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Tack för stödet grabbar, men det gick åt helvete. Åkte ut i förbedömningen och fick inte ens göra chins/dips/rodd.
Alla andra hade 20-30kg mer muskler än mig, vinnarna i både korta och långa klassen hade vunnit bb utan problem.
Tydligen har domarna tappat fattningen om fitness-idealet och väljer byggare (läs: massa) i fitness också.
Pissigt att betala så mycket pengar och förbereda sig så mycket och inte ens få komma till skott.
Men vad ska man göra? Bara att sluta böla, packa ihop, köra knäböj och äta mer kvarg. Bättre planering nästa gång.
Trist att du känner sådär, ännu tråkigare att du skriver som du gör. Det här är inga nya regler. De här reglerna om att det bara är 15 som får köra styrkeronden har funnits de senaste 5 åren. Samt att det bara är 8 (eller nu 6 helt plötsligt) som får ro eller springa hinderbana. Anledningen är kort och gott att det tog för lång tid att låta alla som ställde upp köra styrkeronden. Kan dock hålla med om att det är rätt uselt att man inte får prova på styrkan på en nybörjartävling som trots allt DC är. Men jag/vi kommer att lämna in ett förslag på en eventuell ändring som kan öppna upp för att alla komma att kunna köra styrkeronden också!

Angående vikten så är du trots allt lite ute och cyklar. Han som kom tvåa i fysiken i din klass vägde in på 73 kg. Har svårt att tro att du vägde 20-30kg mindre än så? Nog för att Robert och John som vann respektive klass båda två har mycket massa. Men på en SM-scen så skulle de inte sticka ut, och det är trots allt nästa steg upp för dem efter den här tävlingen. Att de lätt skulle vinna en BB-tävling är låååångt ifrån sanningen. Robert skulle alltså då tävla i -80 kg och John i -90kg. Jämför gärna Roberts fysik med Jesper Kvarnshammars och Samir Troudis på SM 2010. Och på samma gång kan du jämföra Johns fysik med Ahmad Ahmads. För det är alltså killarna du nu jämför dem med när du säger så! Robert har nog linjer för att tävla CBB absolut, men han har mååånga kilon kvar till att väga fullt i den klassen i en CBB-hård form. Passa på att jämföra Robert med Andreas Fotiadis när du ändå är igång så ser du också vad jämförelsen är där. Med andra ord, du är ute och cyklar... Faktiskt!

Men håller med, det är exakt vad man ska göra. Det är bara att ta sig tillbaka till ritningsbordet, fundera på vad du kan göra för att utveckla dig själv till nästa tävling och börja jobba på det! För i ärlighetens namn så har du ju en hel del att jobba med fysikmässigt även om du har en OTROLIGT fin grund att bygga ifrån. Nej, ta och kamma dig nu och jobba på istället. Du har såna jävla förutsättningar att bli riktigt bra i det här så tycker inte att det finns någon anledning för dig att gnälla!

En sak till när vi ändå är inne på det. Tycker att det är lite lustigt att det blir ett sånt ramaskri (finns många fler än du som reagerat efter elemineringen) det här året med tanke på att de precis korrigerat så att fysiken bara står för en ca tredjedel av tävlingen och inte ca 50% som tidigare....

Citat:
Ursprungligen postat av tigerofsweden Visa inlägg
Kan bara instämma, riktigt jävla dåligt är bara förnamnet. Du förtjänade bättre än så, och jag tror verkligen "sporten" förlorade en jävla massa på det här. Hur kan man först gallra bort alla "icke byggare" för att sen köra prestationsmomenten?! Du ska vara stolt, såg skitbra ut på scen!
Återigen... Det fanns inga byggare på scenen. Det här är inget nytt under taket. AF ligger under SKKF. Om man nu inte gallrar med hjälp av poseringsronden så finns det ju ingen poäng i att deffa sig i form öht. Då kan man ju ta sig till final och kanske även pallen i off seasonform... Känns inte heller riktigt rätt. Då kan man ju sikta på F5 eller Fitness4fun istället?!

Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk Visa inlägg
Grym form och sitter inne meden enligt mig bra fitness och AF fysik!
Som du säger, trist att massa ska premieras så enormt!
Kan inte dessa herrar pyssla med BB och låta oss lite mer finlemmade få ha AF och classic för oss själva....
Otroligt bra linjer.. dock saknas det en hel del massa. Rassk ger ett väldigt smalt och rakt intryck på scen. Men han har potential till att bli riktigt jäkla bra!

Citat:
Jag vet inte om de försöker locka deltagare genom att behandla dem så dåligt som möjligt.
Det var _många_ som var otroligt besvikna och de kommer antagligen varken komma tillbaka eller rekommendera vänner att börja tävla.
En sak är säker, förändring behövs. Bodybuilding ska vara bb och Fitness ska vara fitness. Viktbegränsning eller något måste införas.

Det är inga problem, jag bryr mig inte om placering. Jag har huvudet på axlarna och är nöjd med min insats.
Jag gjorde så gott jag kunde. Förbannad på reglerna bara, men regler är ju regler.
Håller med dig om att det skulle kunna behöva göras en regeländring som innebär att alla kan köra styrkan också... men det som presenterades på den där scenen var fitness... inte byggning!
Athletic Fitness: SM-Guld 2013, VM-silver 2013,VM-guld 2012, WC-guld 2012, NM-guld 2012, EM-silver 2012, VM-silver 2011, SM-guld 2011, SM-guld 2009, SM-silver 2008, SM-silver 2007. Klassisk SL: LagSM-Guld Kalmar AK 2013, SM-silver -83kg 2013, SM-brons -83kg 2012 och RM-guld -90kg 2010.
PepzAdept är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-27, 21:04   #1173
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!

Sparven från Minsks avatar

Reg.datum: Nov 2007
Bra inlägg Pez, och kan hålla med dig i en hel del faktiskt....
Som du säger, är väl bara att putsa på och jobba helt enkelt.
Vill själv tävla men ligger efter Raask en hel del, men det kommer med tiden!
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-27, 22:00   #1174
PatJack
Registered User

PatJacks avatar

Reg.datum: Jul 2011
Bra kämpat Rassk och grym def form! Synd att du inte kom vidare till de andra momenten!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-28, 08:49   #1175
RassK
Registered User

RassKs avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Oliver Cherek Visa inlägg
Snyggt. Bra böjt också!
Gör du coachdebut nu?
Mer som lek-coach Man lär sig av att lära ut!
Ska hjälpa min polare med dieten fram till och hänga med tävlingen bara.

Citat:
Nästan så man ska anlita dig inför vårens deff när allt ska bort
Du vet hur man gör min vän. Det är bara att göra det!

Citat:
Ursprungligen postat av maqan Visa inlägg
Vad har du för mål framöver?
Citat:
Ursprungligen postat av Jode Visa inlägg
Hehe drog du ögonen åt dig med det trycket i gymmet?! Ska bli intressant att följa din clean-bulk. Kör själv på samma mål nu, har legat alldeles för lågt, alldeles för länge nu. Känns som musklerna börjar ta stryk så ska bli "kul" att bygga igen.
Blir det Göteborg nästa helg?
Det blir clean bulk (nåja, så clean det går) leangains-style.
Jag kommer antagligen stå och se liten ut och hjälpa till i mm-montern nån timme. Skära bars eller nått!

Citat:
Ursprungligen postat av PepzAdept Visa inlägg
Trist att du känner sådär, ännu tråkigare att du skriver som du gör. Det här är inga nya regler. De här reglerna om att det bara är 15 som får köra styrkeronden har funnits de senaste 5 åren. Samt att det bara är 8 (eller nu 6 helt plötsligt) som får ro eller springa hinderbana. Anledningen är kort och gott att det tog för lång tid att låta alla som ställde upp köra styrkeronden. Kan dock hålla med om att det är rätt uselt att man inte får prova på styrkan på en nybörjartävling som trots allt DC är. Men jag/vi kommer att lämna in ett förslag på en eventuell ändring som kan öppna upp för att alla komma att kunna köra styrkeronden också!

Angående vikten så är du trots allt lite ute och cyklar. Han som kom tvåa i fysiken i din klass vägde in på 73 kg. Har svårt att tro att du vägde 20-30kg mindre än så? Nog för att Robert och John som vann respektive klass båda två har mycket massa. Men på en SM-scen så skulle de inte sticka ut, och det är trots allt nästa steg upp för dem efter den här tävlingen. Att de lätt skulle vinna en BB-tävling är låååångt ifrån sanningen. Robert skulle alltså då tävla i -80 kg och John i -90kg. Jämför gärna Roberts fysik med Jesper Kvarnshammars och Samir Troudis på SM 2010. Och på samma gång kan du jämföra Johns fysik med Ahmad Ahmads. För det är alltså killarna du nu jämför dem med när du säger så! Robert har nog linjer för att tävla CBB absolut, men han har mååånga kilon kvar till att väga fullt i den klassen i en CBB-hård form. Passa på att jämföra Robert med Andreas Fotiadis när du ändå är igång så ser du också vad jämförelsen är där. Med andra ord, du är ute och cyklar... Faktiskt!

Men håller med, det är exakt vad man ska göra. Det är bara att ta sig tillbaka till ritningsbordet, fundera på vad du kan göra för att utveckla dig själv till nästa tävling och börja jobba på det! För i ärlighetens namn så har du ju en hel del att jobba med fysikmässigt även om du har en OTROLIGT fin grund att bygga ifrån. Nej, ta och kamma dig nu och jobba på istället. Du har såna jävla förutsättningar att bli riktigt bra i det här så tycker inte att det finns någon anledning för dig att gnälla!

En sak till när vi ändå är inne på det. Tycker att det är lite lustigt att det blir ett sånt ramaskri (finns många fler än du som reagerat efter elemineringen) det här året med tanke på att de precis korrigerat så att fysiken bara står för en ca tredjedel av tävlingen och inte ca 50% som tidigare....

Återigen... Det fanns inga byggare på scenen. Det här är inget nytt under taket. AF ligger under SKKF. Om man nu inte gallrar med hjälp av poseringsronden så finns det ju ingen poäng i att deffa sig i form öht. Då kan man ju ta sig till final och kanske även pallen i off seasonform... Känns inte heller riktigt rätt. Då kan man ju sikta på F5 eller Fitness4fun istället?!

Otroligt bra linjer.. dock saknas det en hel del massa. Rassk ger ett väldigt smalt och rakt intryck på scen. Men han har potential till att bli riktigt jäkla bra!

Håller med dig om att det skulle kunna behöva göras en regeländring som innebär att alla kan köra styrkan också... men det som presenterades på den där scenen var fitness... inte byggning!
Jag överdrev väldigt med sifforna, det inser jag. Jag har ju faktiskt ingen aning om vad någon vägde backstage. Och är lite förblindad då jag stog bredvid (mellan) John och Benjamin backstage hela tiden (de två största grabbarna) och hörde dem skryta om hur de placerat på SM i fitness för flera år sedan.

Jag uppfattade dock det som att det var många fler som reagerade negativt just detta året och ville lyfta fram det.
Det är inte meningen att smutskasta skkf eller arrangörerna för decembercupen heller, det är inte lätt och gör säkert så gott de kan.

Tack för att du tog dig tiden att ge ett annat perspektiv på saken.
Man får lite skygglappar av att hänga för mycket på kolozzeum (för att inte nämna hybris av alla ryggdunkningar)

Citat:
Det är bara att köra. Din tid kommer!

Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Bra kämpat Rassk och grym def form! Synd att du inte kom vidare till de andra momenten!
Livet går vidare!
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-28, 12:32   #1176
PepzAdept
Fitnessfjolla

PepzAdepts avatar

Citat:
Skulle man inte behöva jobba för det så är det väl inte roligt att hålla på med det? Det är väl utmaningen och strävan efter förbättring som är det som lockar mig mest med AF i alla fall. Balansen mellan fysiken, styrkan och uthålligheten är inte helt lätt och det är svårt att vara bra på alla delarna. Men kolla på Rookie Westin som vunnit styrkeronden på SM i många år och även toppat hinderbanan men tappat placeringar pga att hans fysik inte varit tillräckligt konkurrenskraftig. Han jobbade i 15 (!) år med det innan han tog sitt SM-guld. Där har vi en kille som var VÄL VÄRD att vinna!!! Det är fan en riktig krigare!!

Citat:
Jag överdrev väldigt med sifforna, det inser jag. Jag har ju faktiskt ingen aning om vad någon vägde backstage. Och är lite förblindad då jag stog bredvid (mellan) John och Benjamin backstage hela tiden (de två största grabbarna) och hörde dem skryta om hur de placerat på SM i fitness för flera år sedan.

Jag uppfattade dock det som att det var många fler som reagerade negativt just detta året och ville lyfta fram det.
Det är inte meningen att smutskasta skkf eller arrangörerna för decembercupen heller, det är inte lätt och gör säkert så gott de kan.

Tack för att du tog dig tiden att ge ett annat perspektiv på saken.
Man får lite skygglappar av att hänga för mycket på kolozzeum (för att inte nämna hybris av alla ryggdunkningar)
Ja storlek är en sak, men linjer kommer man väldigt långt på. Johan Gustafsson vann i korta klassen 2008 och vägde in på 69kg. Han slog både mig och Louie i fysikronden som båda vägde runt 80kg. Storlek är inte allt, och i normalfallet har man fördel av att väga lätt både i chins dips och hinderbana. Kanske inte så mycket i rodd dock.

Ja det verkar som om det är många som reagerat just i år. vet inte om det är för att det är fösta gången som det är så många i långa klassen. Det vart ju inte sånt liv när det hände korta klassen senast?! Och de killarna har heller inte gett upp utan de tävlar ju fortfarande. Ta det som motivation istället, du har potential!
Athletic Fitness: SM-Guld 2013, VM-silver 2013,VM-guld 2012, WC-guld 2012, NM-guld 2012, EM-silver 2012, VM-silver 2011, SM-guld 2011, SM-guld 2009, SM-silver 2008, SM-silver 2007. Klassisk SL: LagSM-Guld Kalmar AK 2013, SM-silver -83kg 2013, SM-brons -83kg 2012 och RM-guld -90kg 2010.
Gammal 2011-11-28, 12:47   #1177
Limpanz
Registered User

Limpanzs avatar

Reg.datum: May 2011
Formen ar grymt bra, bara att ta nya tag och komma igen! Inspirationskalla av rang.
Gammal 2011-11-28, 17:16   #1178
RassK
Registered User

RassKs avatar

Citat:
Skulle man inte behöva jobba för det så är det väl inte roligt att hålla på med det? Det är väl utmaningen och strävan efter förbättring som är det som lockar mig mest med AF i alla fall. Balansen mellan fysiken, styrkan och uthålligheten är inte helt lätt och det är svårt att vara bra på alla delarna. Men kolla på Rookie Westin som vunnit styrkeronden på SM i många år och även toppat hinderbanan men tappat placeringar pga att hans fysik inte varit tillräckligt konkurrenskraftig. Han jobbade i 15 (!) år med det innan han tog sitt SM-guld. Där har vi en kille som var VÄL VÄRD att vinna!!! Det är fan en riktig krigare!!

Ja storlek är en sak, men linjer kommer man väldigt långt på. Johan Gustafsson vann i korta klassen 2008 och vägde in på 69kg. Han slog både mig och Louie i fysikronden som båda vägde runt 80kg. Storlek är inte allt, och i normalfallet har man fördel av att väga lätt både i chins dips och hinderbana. Kanske inte så mycket i rodd dock.

Ja det verkar som om det är många som reagerat just i år. vet inte om det är för att det är fösta gången som det är så många i långa klassen. Det vart ju inte sånt liv när det hände korta klassen senast?! Och de killarna har heller inte gett upp utan de tävlar ju fortfarande. Ta det som motivation istället, du har potential!
Tack kristian. Mycket av det du säger är tänkvärt och tas en funderare på.
Det är kul med alla åsikter men jag tycker det är slutdiskuterat om decembercupen i athletic fitness nu. Nu gräver vi gräver ner yxan.
Jag tar precis allt som motivation för att köra ännu hårdare och striktare!

Citat:
Ursprungligen postat av Limpanz Visa inlägg
Formen ar grymt bra, bara att ta nya tag och komma igen! Inspirationskalla av rang.
Tack limpz! Jag kör på med en ny stadig dietplan right off the bat:

Bulkstrategi: Vinter 2011. (fortfarande höst om man tittar ut iofs)

Guidelinjer
  • Gaina inte vikt för fort
  • Räkna kcal och ha en minimi/maxgräns
  • Använd PF (periodisk fasta) för att begränsa kaloriintag/hunger
  • Träna fastandes
  • 3-4 måltider/dag

Makrofördelning
  • 3300-3400 kcal (~kroppvikt*40)
  • >250g protein (~3g/kg)
  • 350-450g kolhydrat (4-6g/kg)
  • 50-100g fett (~1g/kg)
Blir väl i runda slängar: E% 30/50/20

Hörnstenar
  • >50g mörk choklad/dag (>70%)
  • >600g potatis post-wo (3g kalium)

Ja, det var väl allt. Då var det bara att göra det också. Vi får se hur det går!
Citat:
Gammal 2011-11-28, 17:42   #1179
PepzAdept
Fitnessfjolla

PepzAdepts avatar

När folk är så strikta i sitt upplägg och tänkande som du är blir alltid att jag fundersam på om det inte skulle vara fördelaktigt att släppa tyglarna i perioder och bara äta, träna hårt och låta kroppen få en chans att utvecklas snabbare.
Gammal 2011-11-28, 21:09   #1180
Azklund
Registered User

Azklunds avatar

RassK jag tycker du har en ruggig grund att bygga på för fitness! Bra ben och du är bra på att komma i form uppenbarligen. Men jag håller med Kristian i att du behöver lite mer kött helt enkelt. Du kommer definitivt göra bra ifrån dig i AF framöver så fortsätt nöta på bara
/ Thomas
Gammal 2011-11-29, 09:39   #1181
Jode
Registered User

Jodes avatar

Reg.datum: Jan 2011
50g choklad om dagen, varför denna hörnsten? För att det är gott eller för att dryga ut kcal?

Kör du mindre kcal på vilodagarna?

Sent from my GT-P1000
Jode är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 14:54   #1182
RassK
Registered User

RassKs avatar

Citat:
När folk är så strikta i sitt upplägg och tänkande som du är blir alltid att jag fundersam på om det inte skulle vara fördelaktigt att släppa tyglarna i perioder och bara äta, träna hårt och låta kroppen få en chans att utvecklas snabbare.
Sanningen är att jag faktiskt inte är så där strikt i verkligheten som det ser ut på pappret.
Det är mest för att ha en grund med guidelinjer att luta sig mot. I praktiken ärjag mycket mindre strikt och hamnar andra värden mer ofta än sällan!

Citat:
Ursprungligen postat av Azklund Visa inlägg
RassK jag tycker du har en ruggig grund att bygga på för fitness! Bra ben och du är bra på att komma i form uppenbarligen. Men jag håller med Kristian i att du behöver lite mer kött helt enkelt. Du kommer definitivt göra bra ifrån dig i AF framöver så fortsätt nöta på bara
/ Thomas
Haha, skickade precis ett meddelande till dig innan jag läste detta!

Citat:
Ursprungligen postat av Jode Visa inlägg
50g choklad om dagen, varför denna hörnsten? För att det är gott eller för att dryga ut kcal?
Kör du mindre kcal på vilodagarna?
Det är förbannat gott och hjälper med kaloriintaget när det är akut i slutet av dagen (polyfenolerna/epikatekinerna skadar inte heller).
Nej, det blir mer eller mindre samma. Jag siktar på att hamna mellan 3300 och 3400 bara. (se dagens intag)

Bröst/Axlar/Triceps
form: fortfarande hård

Lutandehantelprezz
39x4½ (assist på sista mao)
36x5
34x7

Lutande Pressmaskin
50x12
60x12
80x5

Kryssdrag åt alla håll och kanter
25x14
25x10
20x11
10x18
10x10

Hantellyft åt sidan och alla andra vinklar
12 set typ

Liggande tricepsextensions
32x11
32x7
27x10

Kommentar: Redan gått ifrån mina egna guidelinjer och tränat icke-fastandes.
Men jag var så satans taggad på att träna och det var länge sen jag tränade med mat i magen.
Kontentan var att passet gick sådär och jag återigen insett att jag presterar bäst på fastande mage!

Dagens:
  • 3337 kcal
  • 258 protein
  • 331 kolhydrat
  • 104 fett
Citat:
Gammal 2011-11-30, 15:48   #1183
RassK
Registered User

RassKs avatar

Underkropp
kv: ådrig som fan

Knäböj
140x2
140x2 (bälte)
130x4
95x16 (tut)

Ligg. Lårcurl
10x6½
9x7
8x7

Benpress
180x12
180x8

Sitt. Lårcurl
55x9
55x6
50x6

Benspark
70x12
65x8½

Lårcurl med hantel
26x15

Vadpress
100x15
100x11
80x10

Sitt. Vadpress
50x10
50x8

Hängande Benlyft
15
10

Kommentar: Kändes riktigt bra det här passet.
KnäbjörneN^ är på väg tillbaka till respektabla vikter i squatracket.

Dagens intag:
09.00 grönt te (1 kopp)
10.00 kaffe (1 liter)
12.00 jacked-xx (1 dos)
12.30 eaa-xx (10)
14.00 eaa-xx (10)
15.00 pepparkakshus (1st) vassle-kasein-dietfuel-mix (en)
16.00 keso (½ kg)

To be continued..
Citat:
Gammal 2011-11-30, 16:41   #1184
Mass-Tech
Stötta mig i min kamp mot mitt missbruk av porr och amerikanska muskeltidningar!

Mass-Techs avatar

Reg.datum: Sep 2005
Ska du "hem" till helsingborg i jul?

Min Cost Of Redemption
Jamie Eason Tribute
Jay Cutlers hemsida
Ronnie Colemans hemsida
Mass-Tech är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 18:09   #1185
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!

Sparven från Minsks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mass-Tech Visa inlägg
Ska du "hem" till helsingborg i jul?
Hoppas det, hade varit kul att dra ihop ett litet gäng, träna och äta gott en sväng! Säg ikea julbord
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:37.