Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-08-14, 20:28   #1111
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Så där hade jag det i söndags natt. Men inte är det fullmåne nu va?

Jag kollar aldrig på klockan, det är en princip jag har för jag blir som du bara uppstressad. Jag försöker koppla av och vila så mycket jag kan istället. Jag har märkt att det blir en stor skillnad. Vila hjälper en hel del det med istället för att stressa. Jag känner igen den där stressen över att hela veckan är förstörd för att jag aldrig komme komma i kapp orkesmässigt

Seriöst tycker jag att du skulle ha ställt in morgoncardion och sovit istället. Men det är lätt att säga.
Gammal 2007-08-14, 21:46   #1112
Pepz
Uggla

Pepzs avatar

Reg.datum: Oct 2005
bara att bita ihop och dricka mer kaffe för att orka hålla sig vaken
Gammal 2007-08-15, 19:19   #1113
cam
Registered User

cams avatar

Reg.datum: Mar 2004
Tisdag 14/8, morgoncardio, baksida axlar, hamstrings och rumpa

Cilia: Det var en svart cirkel i almanackan, är det fullmåne då? Eller är det tvärtom? Hur som helst var det helt sjukt och en kollega hade också bara sovit ca 1 timme:
Nej, jag brukar inte heller kolla på klockan. Fattar inte varför jag utsatte mig för det denna gång
Morgoncardion gick faktiskt ovanligt bra fast jag egentligen skulle låtit bli...

Pepz: Mohahaha, gissa om jag bälgade kaffe

Jag lade mig 21 och somnade som en stock i måndags. Var utsövd och helt på g när klockan ringde 5.10. Det blev ca 35 min promenad varvat med jogging. Jag märker redan skillnad från förra veckan, måndagens cykling kändes lättare och nu kunde jag jogga något längre sträckor. Framför allt kändes det inte lika tungt. Jag kanske kan lära mig gilla konditionsträning

Var faktiskt pigg hela dagen och hade inte ens någon svacka efter lunch som jag brukar.

Styrkepasset på kvällen var följande:
Framåtlutat hantellyft
2x5 kg: 13
2x6 kg: 9, 9
Stångrodd till bröstet Premiär
Tror det var 20 kg-stång: 9, 11, 10, 10
Ovant att dra så långt upp och jag kände mig enormt stel i skulderpartiet, men det kan nog bli bra när jag fått in den rätta knycken
Rear delt row En arm i taget
7 plattor: 7/sida
6 plattor: 9, 8, 8
Sittande lårcurl
8 plattor: 8, 8, 7, 7, 6
Liggande dito
4 plattor: 5
3 plattor: 8, 8, 7
Glute kick
9 plattor: 15, 14, 14, 14/sida
Bäckenlyft med boll
5x50-60 sek

Sedan tåg hem för att göra i ordning allt och sen lägga mig. Jag har sååå mycket fritid just nu
cam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-15, 19:36   #1114
cam
Registered User

cams avatar

Onsdag 15/8, morgoncardio, bröst och mage

Samma procedur i morse med 35 min promenad/jogg. Kändes tyngre idag men jag råkade bli lite sen att komma ut och var tvungen att springa för att hinna komma varvet runt, bör vara hemma kl 6 om jag ska hinna duscha

Haft en ganska stressig eftermiddag och är helt slut nu. Så otroligt skönt att jobba hemma i morgon, kan ta det lugnare ikväll och hinner till och med avnjuta ett avsnitt Simpsons till kvällskaseinpuddingen

Jag vilar från chins och dips denna vecka, vilket känns skönt. Så idag blev det enbart bröst och mage:
Hantelpress på plan bänk
2x13 kg: 12
2x15 kg: 9, 8, 7
Hantelflyes
2x11 kg: 9, 8, 7
Liggande hantelpullover
17,5 kg: 5 och möjligen PB
15 kg: 8
Pecdec
2 set på skämmiga vikter, f-n vad jag är kass på denna övning
Sittande magmaskin
6 plattor: 18
8 plattor: 14, 12, 12, 11
Plankan
2 st, orkade inte ta tid
Sidoplanka
2 st

Nu ska jag följa mitt noga uträknade kaloriintag 2 dagar till och på lördag tar jag en ätardag. Blir extra kolisar hela eftermiddagen efter träningen, middag på restaurang samt rostade kikärter som filmsnacks på kvällen. Slinker nog ned lite mörk choklad också
Det bästa är att få släppa kontrollen, vägandet och räknandet av mat för en dag och istället bete mig som en sund och normal människa
Gammal 2007-08-15, 20:00   #1115
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
det betyder tyvärr tvärtom *s*

inte så konstigt att det var tyngre idag
jag tycker alltid dagen efter är värst asså inte dagen närmast *L*
Gammal 2007-08-16, 06:37   #1116
cam
Registered User

cams avatar

Torsdag 16/8, morgonpromenad

Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
det betyder tyvärr tvärtom *s*

inte så konstigt att det var tyngre idag
jag tycker alltid dagen efter är värst asså inte dagen närmast *L*
Attans då
Mmm samma här, tröttheten kommer alltid långt efter.

Blev morgonpromenad på 50 min idag, vaknade hyfsat tidigt och eftersom jag ska jobba hemma har jag mer tid på morgonen. Promenad räckte bra också, blir ju mer intensivt ikväll då det är spinning.

Avnjuter just frukost utan att stressa, DET är livskvalitet (har inte så höga krav, haha ).
Gammal 2007-08-16, 11:33   #1117
camilla
Banned User

Reg.datum: Sep 2004
Om du inte har något för dig på lördag så är det roddtävling i Siljansnäs. Annons i Leksandsbladet. Om du vill få lite tävlingsvana menar jag.
camilla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-16, 18:44   #1118
Stumpis
Starkast i Lomma.

Stumpiss avatar

Reg.datum: Oct 2004
Hemskt det där med sömnen, hur man kan stressa upp sig över att man inte kan sova och ser alla "måsten" som väntar dagen efter, man kan förlora förståndet för mindre...

Pirrar i min mage när jag läser om dina dagar, känner så väl igen det från i fjol när jag vid denna tid var mitt i min tävlingsdeff. Är så sugen på att tävla...
Stumpis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-17, 19:02   #1119
cam
Registered User

cams avatar

Torsdag 16/8, rygg och spinning

camilla: Hmm ojojoj. Har funderat och det vore jättebra, men jag pallar nog inte. Har planerat att köra benpass och sedan däcka och äta ungefär *sjuuukt trött*

Stumpis: Du står nog på scenen inom en snar framtid, tror du inte det? Även om det inte känns så nu..

Gårdagens ryggpass fokuserades på kontakt och att belasta jämnt:
Latsdrag Ovant att inte starta med chins, hehe
45 kg: 10
55 kg: 6, 5
50 kg: 6
Stångrodd
50 kg: 11, 9, 9, 10, 9
Med underhandsfattning
30 kg: 10, 9, 9
Längesen jag körde detta grepp och det tog, kan jag säga. Har ont på rätt ställen idag
Sittande rodd
45 kg: 9, 8, 8, 8
Enarms
15 kg: 8, 8, samt 7, 8, 7 för vänster sida
Ryggresningar och sidoresningar
3 set vardera
Knälyft/crunches på bänk
3 set
Spinning
45 min
Samt stretch

Ryggpassen kommer inte att vara så biffiga ett tag framöver nu, utan handla om koncentration på att stå/sitta rakt och belasta jämnt samt stärka upp och aktivera vänstersidan och hållningen allmänt.
Jag lyckades bra igår iaf, är rejält öm på vänster sida idag och ryggen känns mer "rätt".
Gammal 2007-08-17, 19:41   #1120
cam
Registered User

cams avatar

Fredag 17/8, lunchcardio och axlar

Äntligen fredag!
Ingen morgoncardio idag alltså, utan ett minipass på lunchen. Var hur seg som helst, men det blev halvhjärtade intervaller i 10 min på roddmaskinen samt 1 min nedvarvning. Sen klev jag upp för att för första gången prova Rotex-maskinen. Gudars vilken ovan rörelse det var och då blev det så sjukt jobbigt Den kan nog bli kanon att köra i när man fått in vanan. Kämpade som ett djur i 5 min, sen var det dags att duscha om jag skulle hinna käka lunch. Kanske ska börja ha med mig något lättätet som jag kan käka där direkt efter duschen på fredagarna, så jag kan köra lite längre tid.

Efter jobbet bar det av till gymmet igen (de på Atlantum kommer nog bli trötta på mig..) för ett axelpass.
Sidolyft med hantlar
2x5 kg: 13
2x7 kg: 6, 5
2x6 kg: 7, 6
Lateral raise i maskin, körde enarms
4 plattor: 8/sida
5 plattor: 6, 5, 5/sida
Stångrodd till bröstet
20 kg: 10, 11, 10
Kändes mycket bättre idag och klarade att lyfta högre upp så att det verkligen kändes i baksida axlar
Rear delt row Enarms
7 plattor: 7, 7, 6/sida
6 plattor: 8/sida
Sittande axepress i maskin
5 plattor: 8, 7, 6
4 plattor: 7
Drag till hakan, rakt handtag i kabel Orkade inte leta upp något V-handtag men det gick bra ändå
30 kg: 9
35 kg: 7, 7, 5
Framåtlutat hantellyft
2x5 kg. 8, 7

Jag kan inte sluta köra axlar när jag börjat Hade jag sansat mig lite hade jag kanske hunnit öva lite på Rotexen, men plötsligt var det dags att gå till tåget...

Nu börjar ju axlarna dessutom synas lite mer. Även om jag har lååångt till tävlingsform så måste jag ju säga att jag mer och mer börjar gilla vad jag ser i spegeln. Det går långsamt förstås men ändå

I morgon kommer jag dock att höja intaget och äta mig ordentligt mätt. Innan dieten tänkte jag att jag skulle då minsann knappt ha några ätardagar, men gud vad man behöver ladda både fysiskt och psykiskt med jämna mellanrum.

Har stått vid spisen och förberett lite av morgondagens meny:
Frukost efter morgonpromenaden: Tonfiskbiffar som äts som burgare med lite Paulúnbröd, sallad, kesella och lite senap.
Träning
Efter träning/lunch: Lassi (för den som inte vet, en shake på yoghurt, mango och en gnutta socker), mina egenhändigt komponerade pannkakor med dinkelmjöl, fiberhavregryn, hela linfrön, solrosfrön, riven morot samt kanel, kardemumma och ingefära. Till pannkakorna blir det minikeso och antagligen blåbär.
Under eftermiddagen: Massa frukt samt något proteinrikt.
Middag: På restaurang, lutar åt något asiatiskt med kyckling.
Kvällssnacks: Rostade kikärter samt lite mörk choklad.
Kvällsmål: Kesella eller kaseinpudding, någon grönsak. taggar ned med kolisarna. Kommer nog vara ganska mätt dessutom...

Värre än så kommer inte mina ätardagar att vara. Men gott
Gammal 2007-08-18, 08:24   #1121
cam
Registered User

cams avatar

Lördag 18/8, morgonpromenad

Morgonpromenad och 50 min-rundan tog 40-45 min idag, jag pinnade på som en galning eftersom jag ville hem till min goda frukost
Är lagom mätt nu på en fantastiskt god frukost med massor av protein och måttligt med kolhydrater. Ska snart köra benpass och tömma mig totalt så jag kan ladda ordentligt med kolisar sen

Blåste lite kallt men var fint väder. Jag tycker mig känna en fläkt av höst i luften redan. För en del är det säkert pest och pina men jag ÄLSKAR hösten Min absoluta favoritårstid. Hoppas det blir en lång och fin höst!!!
Gammal 2007-08-18, 11:10   #1122
camilla
Banned User

Reg.datum: Sep 2004
Har du sett att det ska bli AF-camp 8-9 september? Tänk om det hade funnits förra året. Ska du åka och kolla på SM förresten? Jag har inte bestämt mig än om jag ska åka och kolla på någon tävling i höst, ibland är jag bara så less på sporten, men samtidigt vet jag vilken motivaions-kick jag får varje gång jag ser tävlingar.

Låter gott med ätardag. Jag hade tänkt ha en slappardag med pizza och godis idag (har egentligen ätardag varje dag *whistle* ) men nu blev jag inkallad på jobb. Bläää! Ska iaf vila från träningen hela nästa vecka, det kan behövas, jag har inte haft vilovecka sedan i april.
camilla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-18, 12:34   #1123
cam
Registered User

cams avatar

Lördag 18/8, ben och lite intervaller

camilla: Mmm, men det var för mycket hinderbana på det där AF-camp för min smak *whistle*

Jag tycker det skulle vara kul att kolla på SM, har ju faktiskt aldrig sett någon tävling och det kanske är hög tid. Och gud ska veta att man behöver inspiration... Men då vill jag ju åka med någon som har intresse för sporten (känner inte så många såna ), så om du ska dit så följer jag jättegärna med!

Dagens pass:
Benspark
10 kg, jävla maskin: 12
15 kg: 10, 9, 9
Böj i Smithen med bara stången på 25 kg, 15 reps
Utfall i Smith
35 kg: 35 kg: 13, 13, 12/ben
Böj i Smith
45 kg: 12, 11, 11, 10
På de 2 sista seten gick jag inte ända upp på tillbakavägen utan behöll lätt böjda ben och satan vilken pump jag fick! Samt att det kändes skonsamt för ryggen. Gissa om jag kommer satsa på den varianten framöver?
Liggande lårcurl
13 kg i en som vanligt pinsam maskin: 7, 6½
9 kg: 10, 10, 9
Raka mark
40 kg: 12, 12, 11
Benpress
På jättelätt vikt eftersom jag får ont i ryggen vid tungt
60 kg: 17, 15, 15, 14
Jätteskönt att köra lätt och blev helt utpumpad
Varvade med
Enbenspark
5 kg: 8, 7, 6/ben
Vader i benpress
160 kg: 15, 13, 12
Frontböjsteknik
20 kg: 2 set
Det tar sig! Nu kunde jag dessutom gå rätt djupt!
Intervaller på spinningcykel
5x1 min sittande lätt och 1 min stående tyngre, samt 2 min nedcykling. Sammanlagt drygt 12 min.
Gick sådär efter benpasset kan jag säga, men jag kämpade så gott jag kunde med mina makaroniben

Sen vacklades det hemåt till en underbart god och svalkande samt välförtjänt Lassi och amerikanska pannkakor (bakpulver så de blir fluffiga) med keso, blåbär och banan. Tyvärr orkade jag inte särskilt mycket, min magsäck måste ha krympt Men om en stund har det nog sjunkit undan så jag kan ta en pannkaka till, de är dessutom extremt grova och matiga med frön, riven morot osv.

Underbart att få äta sig mätt iaf
Gammal 2007-08-18, 14:57   #1124
Stumpis
Starkast i Lomma.

Stumpiss avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Ursprungligen postat av cam Visa inlägg
Blåste lite kallt men var fint väder. Jag tycker mig känna en fläkt av höst i luften redan. För en del är det säkert pest och pina men jag ÄLSKAR hösten Min absoluta favoritårstid. Hoppas det blir en lång och fin höst!!!
Här har du en till som gillar hösten, luften brukar vara så frisk, underbart att promenera när löven faller och solen skiner. Har alltid sagt att jag blir lätt kär på hösten, alla killar i tjocka tröjor som ser så kramvänliga ut!
Observera att det gäller även Peter, jag blir liksom nykär varje höst!
Stumpis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-18, 20:19   #1125
cam
Registered User

cams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Stumpis Visa inlägg
Här har du en till som gillar hösten, luften brukar vara så frisk, underbart att promenera när löven faller och solen skiner. Har alltid sagt att jag blir lätt kär på hösten, alla killar i tjocka tröjor som ser så kramvänliga ut!
Observera att det gäller även Peter, jag blir liksom nykär varje höst!
Åh, en till! Man känner sig annars lätt onormal bland alla som suckar för att sommaren tar slut...
Jag tycker att killar är goa året runt, haha

Från det ena till det andra, jag är skapligt MÄTT. Förutom menyn jag radade upp igår slank det ned en portion Crema di Mascarpone-glass nu på kvällen. Sååå gott Nu står lilla magen i fyra hörn och dessutom är jag piggare än på länge. Faktiskt så på g att jag funderar på att gå upp i badrummet och klippa lite lugg. Är trött på mitt hår som bara hänger och slafsar i en icke-frisyr. Ska fundera en stund, men sen åker nog saxen fram

I morgon är det diet igen och det känns helt ok!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:13.