2024-08-23, 19:49
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2010
|
Timestamp: 1 timme 28 min.
Lol, Lue vet.
|
|
|
2024-08-23, 20:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2019
|
Citat:
Ursprungligen postat av tomten1
Jag ser ingen anledning att betvivla vad Elizondo säger. Han ger både ett trovärdigt och tillförlitligt intryck. För att inte tala om att han ändå har haft en chefsposition inom Pentagon och dessutom upprepade gånger getts möjlighet att prata inför den amerikanska befolkningen på bästa sändningstid (60 minutes, CBS mornings m.m.).
Sedan går det att hitta hur många historier som helst där folk hävdar att de har blivit attackerade. Det som sticker ut i mitt minne främst är de s.k. facepeelers i Peru. Dock får man ju intrycket av att även det numera har mörklagts med tanke på att det knappt går att hitta något om det längre om man söker på Youtube.
Personligen hoppas jag på att internetryktet om att det finns godartade NHI:s som hjälper oss med försvar stämmer. 
|
men vad är att vara elaksinnad? eller är det bara så vi uppfattar det?
Om du och jag skulle åka ut i skogen och undersöka ett myrbo så skulle nog dom uppfatta det som att vi är där för att utplåna dom och förstöra hela deras värld även om vi har ett fredligt syfte (i grunden)
Jag tror varken dom är elaksinnade eller godartade jag tror helt enkelt att dom skiter i oss och bevisen för det är överväldigande men det är ju ingen som vill prata om det för då dödar man hela den här spännande diskussionen.
|
|
|
2024-08-23, 20:24
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn
men vad är att vara elaksinnad? eller är det bara så vi uppfattar det?
|
Bra fråga. Ingen aning. Kan i teorin finnas predator-varianter som bara gillar att jaga. Och återigen, hela ufologin kännetecknas av spirituella inslag där det ständigt pratas om en kamp om själar osv.
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn
Om du och jag skulle åka ut i skogen och undersöka ett myrbo så skulle nog dom uppfatta det som att vi är där för att utplåna dom och förstöra hela deras värld även om vi har ett fredligt syfte (i grunden)
Jag tror varken dom är elaksinnade eller godartade jag tror helt enkelt att dom skiter i oss och bevisen för det är överväldigande men det är ju ingen som vill prata om det för då dödar man hela den här spännande diskussionen.
|
Det är möjligt att du har rätt, knappast så att jag känner en stark övertygelse åt ena eller andra hållet.
|
|
|
2024-08-23, 20:45
|
|
Banned User
|
Och hela slutet av Rogan och Elizondo-konversationen handlar om själar, naturligtvis.
|
|
|
2024-08-23, 21:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2019
|
Det blir ju lite samma frågor som med att tro på Gud (Fast på en annan nivå) ,
Första och andra världskriget (Hiroshima, förintelsen o.s.v.), varför inte ingripa?
Fullskaligt krig i Ukraina, varför inte ingripa?
Eller om man vill backa bandet eftersom dom flesta verkar eniga om att dom varit här sen tidernas begynnelse; Digerdöden, varför inte ingripa? Spanska sjukan, varför inte ingripa?
|
|
|
2024-08-24, 18:02
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2002
|
Senast redigerad av -squat- den 2024-08-24 klockan 18:04.
|
|
|
2024-08-25, 07:31
|
|
Banned User
|
|
|
|
2024-08-25, 08:44
|
|
Banned User
|
F.d. CIA-agenten Jim Semivan påstår att det finns en så pass skärrande realitet bakom det utomjordiska att människor inte skulle kunna hantera det.
I kommentarerna spekuleras det i att vi lever i ett fängelse ("prison planet").
Citat:
For anyone who wants to know the "indegestible truth", I suggest reading the deluxe study edition of 'Alien Interview', by Lawrence Spencer.
The gist of it: Matilda Macelroy was a nurse with the 509th bomb group, during the Roswell incident and allegedly was charged with interviewing one of the live Grey's recovered in the crash. Fiction or not, the story is compelling, largely because it draws on many parellels with information that didn't come out until much later. Basically, we are all aliens from different planets, immortal souls/spirits that've been caught in an intergalactic struggle between two factions: The Domain (good guys), and the "Old Empire" (bad guys). Everywhere else in the universe spirits/souls, or rather "Is Be's" (as referred to in the book) get to remember their past lives, if they so choose to inhabit a body. But Earth is a prison planet, where each time our bodies die, our soul has been hypnotically programmed to enter a trap (the light), where we are given a form of shock therapy that erases our memory, and left to incarnate again without the wisdom accumulated from our past life/lives. The book goes much deeper, and I recommend giving it a read if you're at all interested in the topic.
|
|
|
|
2024-08-25, 08:49
|
|
Banned User
|
Ännu en beskrivning av ovannämnda bok:
Citat:
In the book, Earth is an intergalactic dumping ground for the outcasted souls of the "Old Empire". Some have been sentenced to Earth for as little as failing to pay taxes, and/or being unnecessary parts of their society; artists, scientists (everything has already been created/discovered). But many sentenced to Earth are sexual deviants, and violent criminals. Erasing our memories with each incarnation is viewed by the immortal Is Be's, as one of the cruelest things one can do to another, because they're doomed to repeat the same cycle over and over, with little chance of ever making any serious progress. In addition, Earth is viewed as an undesirable place to set up a civilization, because of the tectonic plates, volcanic cataclysms, pile shifts, and CME's that will inevitably happen from time to time.
|
|
|
|
2024-08-25, 08:56
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2009
|
Jag får tankar tillbaka till när CIA utredde Uri Geller för att ta reda på om magi var på riktigt XD. Jag undrar om det finns folk på andra forum som ivrigt skriver om hur magi faktiskt finns på riktigt, och som länkar till en massa gamla tidigare hemligstämplade dokument och citat från tidigare CIA anställda?
|
|
|
2024-08-25, 15:01
|
|
Tack, god jul!
Reg.datum: May 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av tomten1
Ännu en beskrivning av ovannämnda bok:
|
Så när ett barn blir till i livmodern, laddas det med en väntande själ från… ja, vad de nu menar. Eller laddas själen senare? Vid födseln? När?
Eftersom de tar upp att man upprepar sina synder så antar jag att de menar att personligheten följer med själen. Det är ju lite lustigt då att barn inte sällan ärver personlighet från sina föräldrar. Eller tvillingar med liknande personlighet? Det är då… tvillingar som dömdes hit?
Urlöjligt är bara förnamnet. Krävs en rejäl derealisationsdiagnos för att man ska tro på detta?
Och dessa teorier stämmer inte alls överens med att det är ”för svårt att förstå”. Det är ju sedvanlig religiös mumbo jumbo med gott vs ont, som kan ”förstås” av en femåring, och som appliceras på allt som är lite svårare än 1 + 1 som man inte fattar. Tänk att direkt nåt är oklart så ska det fram med andlighet osv.
|
Stats Q2 2024: Bänk: 130x2 | Böj 160x1 | Mark 220x1 | @ 95 kg, 178 cm
Senast redigerad av Armed Dingo den 2024-08-25 klockan 15:06.
|
|
|
2024-08-25, 15:07
|
|
Tack, god jul!
Reg.datum: May 2013
|
Också en bra fråga då var alla prison souls höll hus för 10.000 år sen, för att inte säga 50.000 år sen. Då kanske dom hängde på Mars?
|
Stats Q2 2024: Bänk: 130x2 | Böj 160x1 | Mark 220x1 | @ 95 kg, 178 cm
|
|
|
2024-08-25, 15:11
|
|
Banned User
|
Det finns idag 500 miljoner buddhister i världen som tror på reinkarnation. Ganska så arrogant att tro att västvärlden har alla svaren.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:21.
|

|