Idag "vilade" jag med mage och vader. Preliminärt funderar jag på att ta en av vilodagarna till att köra dem+cardio och muskelgrupper som släpar. Märkbart för mig själv just nu är:
Gårdagen gick superbra förutom marklyften, som jag kör RPT på:
130 x 3 (mål 4-6)
115 x 4 (mål 6-8, vet inte vad som hände här)
100 x 10 (mål 8-10, barnsligt lätt)
Dagens pass ska vi inte ens tala om. Hatar Push/armövningar allra mest då min kropp inte vill vara med på att göra övningarna jämnt. Rotatorcuff/axelproblem suger röv. Allt gick skit och vill bara glömma dagen i allo. Har tid hos naprapat på torsdag och kiropraktor om två veckor. Blir det inte bättre inom en månad ska jag söka upp sjukgymnast och lösa allt.
Kan jag bara få fason på kroppen ska det vara 100 i bänk, 150-160 i mark innan årsskiftet iallafall. Även rörlighet nog att böja bättre, då jag knappt kan göra det i dagsläget. Lyssnade på råd från Arne L i body radio idag så ska försöka tillämpa lite av det.
Av det jag sett dig prestera i bänken kommer 100kg innan årsskifte inte vara några som helst problem. Tror du kommer ta det tidigare än så, våga tänk progression med jämna mellanrum. Våga låta dagsformen styra också!
Av det jag sett dig prestera i bänken kommer 100kg innan årsskifte inte vara några som helst problem. Tror du kommer ta det tidigare än så, våga tänk progression med jämna mellanrum. Våga låta dagsformen styra också!
Precis. Formen brukar vara god men det är min axel som kukar ur och har en tendens till att kännas extra och göra lyften ojämna varje pass.
Ben idag, gick helt okej även om mina ben är olika långa:
Pre-exhaust benspark:
45 x 12, 5set + uppv.
Raka Mark:
70 x 10, 3set
70 x 7 - > 40 x 5 (ländrygg cpade)
Benpress:
120 x 20, 20, 18, 16, 14 (max)
Lårcurl
45 x 12, 10+2, 10+2, 10
Vadpress i benpress
100 x 20, 20, 19, 18
Enbensvadpress i smith
25 x 12, 3 set
Utfall-avslut
16 kg x 14 superset kroppsvikt x 16, 2set
Utan separation osv men no biggie, så länge man växer målet är bulk till iaf första Januari.
Idag blev det överkropp med fokus på kontakt och hypertrofi. Det samma gäller för benen imorgon
Naprapatbesök idag också. Jobbar på att dra tillbaka vänster skuldra i rätt position, det är den som har fuckat hela vänstra sidan. Jag ska även köpa sulor för att undvika att bli sned i kroppen igen.
Börjar tappa aptiten en aning jämfört med innan. Dock är det lika bra egentligen, då jag kan äta och vara nöjd när jag träffar mina makros på ett ungefär.
Rehabade även efter passet och vet inte om det är placebo, men skuldran känns redan bättre. Dags att hålla i det här så ska jag göra grymma gains innan det är dags för deff igen, vilket lär bli i jan-februari och avslutas kring maj-juni.
Hypertrofi-pass för underkroppen idag. Provade böja i mina nya skor men det kändes inget vidare. Dags att vänja sig vid rörelsen igen så kanske även det bli är bra någon gång. Vill ju inte bara pressa/köra utfall. Då får man inga benacii-stockar
Marklyft
Uppvärmning, stegrad
130 x 4, +1 reps
115 x 8, +4 reps
100 x 10, +-0, med remmar.
Hyfsat bra utom första setet. Dock kommer jag garanterat göra fler i första setet så småningom. Efter det blir det 135, när jag klarar repsen i alla! Tog sjukt bra.
Efter marken rusade pulsen, fick sitta ned i 5-10 min men det släppte aldrig riktigt. Blev svagt illamående men bestämde mig för att avsluta passet iaf.
3 set latsdrag
3 set 1-armade latsdrag
4-5 set facepulls
3-4 set hantelrodd på Kai Greene:s vis (i länk)
5-6 set biceps (körde igår på min egentliga vilodag men ville lägga in lite mer)
Tror det var allt. Marken gick bra och resten var nästan planenligt. Såhär:
Push igår. Gick kass som vanligt då kroppen inte är hundra än efter "skadan". Bröst/axlar känns som det släpar ihop med bålmuskulatur, men jag ska ta obligatoriska pose-kort så man kan få en uppfattning och feedback.
Ska bli kul iaf att se var resan tar mig i längden, om man har skäl att tacka sina föräldrar även om jag tror att jag inte har några vidare anlag för att bli riktigt bra. Men som sagt, vi får se!
Befinner mig just nu i Lissabon på företagsresa som pröjsar allt utom mat och egenkostnader
Blivit besök på vingård med provning och trerätters till det, massa promenerande och lite öl likaså. Idag då vi iaf hade lite fritid så sökte jag upp ett gym och körde 12-15 set rygg och 7 set biccar. Knappt värt 220 spänn för ett dagkort men standarden i dessa länder är ju rätt kass.
Är inte direkt komfortabel med dagsformen men samtidigt vet jag att jag brukar binda extra vätska i och med resa och annan kost. Att hitta bra mat är inte heller helt lätt.
Finmiddag, replika av Jesus-statyn från rio och gymgata....
Inte mycket att säga om dagens pass. Lika kass som vanligt (Push). Hoppas rehaben gör det hela bättre så småningom, jag vill ju kunna discoträna utan hinder