Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Tips på hur man inleder en bra konversation med någon man hittils bara som hastigast hälsat på i korridorerna på jobbet(en stor arbetsplats, kan tilläggas)? Jag tror jag kan ha stött på världens snyggaste tjej, så det här är fan viktigt!
(Den som säger att man inte ska skita där man äter har aldrig tryckt en glassbunke under seriöst krämande)
|
Mitt tips är att börja snacka om något hämtat ur luften, att försöka vara rolig och klämcheck under första samtalet blir lätt överdrivet. Så enkelt som möjligt.
Träffas ni t.e.x. vid en kaffeautomat eller dyl så kan man droppa något så enkelt som "vad hade jag gjort utan den här maskinen" eller liknande. Du lär ju märka direkt om hon svarar kort och ointresserat eller om hon bjuder in till en längre konversation.
Jag vet i alla fall med mig själv att de gånger som jag varit intresserad av någon kille som närmat sig så har jag fortsatt att snacka om allt och inget efter den inledande frasen, är man intresserad så vill man ju undersöka och snacka vidare.