2013-06-07, 20:16
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Barbastark
Browniie,
Ja håller just nu på å läser senaste upplagan av Alan Aragons Research Review och det är EXAKT din situation som Lyle McDonald pratar om hittils i Alans intervju. Kolla in hans stuff (senaste upplagans index är längst ned på sidan) (har dock ej läst klart hela än bör nämnas)
http://www.alanaragonblog.com/aarrindex/
|
Jobbigt att inte kunna läsa med google översätt :p men jag ska ta mig tid att läsa den ändå! Tack...
|
|
|
2013-06-07, 20:17
|
|
Surgubbe
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Barbastark
Browniie,
Ja håller just nu på å läser senaste upplagan av Alan Aragons Research Review och det är EXAKT din situation som Lyle McDonald pratar om hittils i Alans intervju. Kolla in hans stuff (senaste upplagans index är längst ned på sidan) (har dock ej läst klart hela än bör nämnas)
http://www.alanaragonblog.com/aarrindex/
|
Utan att ha läst din länk (den går bara till massa olika artiklar), vad är det Lyle har sagt? Lyle pratar om stubborn fat, dvs den sista svåra biten när man redan är i bra form. Men jag kanske har missat något, men nu har ju browniee redan sagt att hon hetsäter och alltså höjer upp sitt intag rejält.
|
|
|
2013-06-07, 20:29
|
|
nattzor
Reg.datum: Feb 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gober
Utan att ha läst din länk (den går bara till massa olika artiklar), vad är det Lyle har sagt? Lyle pratar om stubborn fat, dvs den sista svåra biten när man redan är i bra form. Men jag kanske har missat något, men nu har ju browniee redan sagt att hon hetsäter och alltså höjer upp sitt intag rejält.
|
Jag misstänker att det syftas på artikeln om "metabolic damage". Lyle skriver om betydligt mer än stubborn fat...
|
|
|
2013-06-07, 20:33
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gober
|
Men lilla gubben.. Jag hetsäter inte varje dag.. Händer 1... MAX 2 ggr/vecka! Har blivit 2 ggr förra veckan, annars så har d "bara" varit 1 ggn/veckan (på min ätardag!). Kan du sluta diagnosera mig och lägga din onödiga överskottsenergi på andra än att trycka ner mig och min nuvarande livsstil/hinder?
|
|
|
2013-06-07, 20:43
|
|
nattzor
Reg.datum: Feb 2013
|
@browniieee:
Men ändå. På dina siffror kan vi väl ponera att du har BMR runt 1400. Vi slänger på lite så säg balans på 1700. Så käkar du 900 om dagen. 600 minus kk. Å en helt oräknad ätardag modell hets. 600 minus, 7 dar i veckan.. 4200kcal är inga problem att kränga på en ordentlig eating binge liksom.
|
|
|
2013-06-07, 20:44
|
|
Surgubbe
|
Citat:
Ursprungligen postat av tlk
Jag misstänker att det syftas på artikeln om "metabolic damage". Lyle skriver om betydligt mer än stubborn fat...
|
Givetvis har han det, därför jag frågade om artikeln som jag inte kan hitta. Har läst det mesta av Lyle därför är jag intresserad :-)
Citat:
Ursprungligen postat av browniieee
Men lilla gubben.. Jag hetsäter inte varje dag.. Händer 1... MAX 2 ggr/vecka! Har blivit 2 ggr förra veckan, annars så har d "bara" varit 1 ggn/veckan (på min ätardag!). Kan du sluta diagnosera mig och lägga din onödiga överskottsenergi på andra än att trycka ner mig och min nuvarande livsstil/hinder?
|
Då kan lilla gumman starta en egen tråd och skriva där. Tråden handlar om VLCD, jag trycker inte ner dig och din livsstil, har i all välmening sagt att du borde få hjälp att må bättre. Om du har diagnos eller ej vet jag inget om förutom att du i alla inlägg uppvisar klassiska tecken på en störd och ohälsosam relation till kost. Tråden handlar om VLCD. Och nej jag kommer inte lägga mer energi på dig. Som sagt, det räcker där och jag tycker att vi kan gå OT nu, jag tror ingen här vill råda dig om VLCD därför är det kanske bättre att du startar en annan tråd.
|
|
|
2013-06-08, 19:15
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2005
|
I vilket nummer av Body kan man läsa om Olas VLCD-experiment?
|
|
|
2013-06-08, 20:28
|
|
Surgubbe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Duffman
I vilket nummer av Body kan man läsa om Olas VLCD-experiment?
|
Inget? Tror bara det är bulken som det blev en artikel av, den andra rann väl ut i sanden. Men med tanke på intresset så borde man ju göra en artikel, HALLÅ ALEX!?
Ola Kan ju alltid göra en ny variant, något ännu extremare för att locka
|
|
|
2013-06-08, 20:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2005
|
Det kunde man ju gett sig FAN på. Vore ju jättespännande att läsa ju...
|
|
|
2013-06-08, 20:57
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Lyssna på hans senaste intervju på Body Radio. Han går igenom mer vad han gjorde där.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2013-06-08, 23:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Finns hans VLCD- och bulkexperiment någonstans återgivna med schematisk uppställning av kost, tidpunkter, träning, övningsval och hela faderullan? Radioprogrammen innehåller en del matnyttigt men svåröverskådligt.
|
|
2013-06-08, 23:20
|
|
Surgubbe
|
^^ nej
|
|
|
2013-06-09, 08:33
|
|
Registered User
|
Testar ett tredagarsexperiment med VLCD nu. Det var tänkt att återställa formen efter festival och matorgier, märkte dock redan på morgonen på första VLCD-dagen (i går) att jag gått ner 4 kg automatiskt med vanlig kosthållning. Men jag kör på ändå. Gårdagen = inga problem. Ingen hunger. Dock seghet i huvudet och lite dålig fysisk koordination från eftermiddag och framåt.
Dricker vanligtvis sanslöst mycket kaffe men har nu bytt ut det mot koffeinfritt för att få ut extra mycket ur PWO och kaffe innan passet. Det blir tre intensiva dagar med tre-split. Ser det i samma veva som en glykogentömning inför nästa laddningsexperiment.
|
|
2013-06-09, 18:24
|
|
Registered User
|
Har lite funderingar som kanske bara till viss del tillhör VLCD och kanske mer till tömnings/laddningsgrejen, men i alla fall:
På tisdag är det inte längre VLCD-dag. Då har jag tänkt mig ett glykogentömningshelkroppspass. Före dess har jag tänkt mig att äta något som är rikt på protein och fett och urlågt på natrium (och på kolhydrater). Det jag kommit fram till är ren tofu. Synpunkter?
Efter passet – som jag tyvärr inte vet om det kommer ske på för- eller eftermiddag – så har jag tänkt mig torkade aprikoser i första skedet, sen banan, som kolhydratladdningskällor. Men frågan är hur många gram per kroppsvikt man ska lägga sig på om det bara handlar om en kvällsladdning, i det skedet? Sedan blir onsdagen en vilo- och ytterligare kolhydratladdningsdag med 80 % potatis och 20 % banan som kolhydrater. Torsdag är look-dagen.
Ursäktar lite över att jag frågar i den här tråden, men en del andra kanske också är intresserade av att avsluta sin VLCD med formtoppning (även om nu svaren inte har med VLCD att göra :P).
|
|
2013-06-11, 06:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2009
|
Kör igång nästa måndag med detta: Kommer att köra 2 veckor till o börja med.
06:00 - koffein
9:00 - 10g EAA
10:00 - 40g kasein +4g bakpulver
13:00 - 10g EAA
14:00 - 40g kasein
Innan träning - koffein+10gEAA
Efter träning - 10gEAA
19:00 (1h efter gym) - 40g kasein
22:00 - 40g kasein (ZMA, 5g JOZO mineralsalt, multivitamin,3 kapslar omega 3)
Märker jag att magen behöver ngt att jobba med så lägger jag in psylliumfrön!
Ngt jag missat?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:16.
|

|