Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-08, 13:04   #1096
Huppi
Registered User

Reg.datum: May 2011
Började i mitten av april. Vägde då ca 95kg. Är 180cm lång.

Mitt mål var 87,0 kg och har pendlat mellan 87,3 och 88,9kg enligt badrumsvågen.

Idag nådde jag 87,0 för första gången (om man inte räknar med dagen efter sommarfesten med jobbet då det blidde mycket alkohol = stor vätskeförlust. då vägde jag 86,6 morgonen efter.)

<-- Huppi klappar sig själv på axeln
Huppi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-08, 13:37   #1097
Mell
Registered User

Mells avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av nifo6 Visa inlägg
Snitt per vecka 0.636 gram
Din viktnedgång på 11 kilo tog dig alltså 47,4 år enligt min uträkning
Mell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-08, 15:49   #1098
TheIsh
Registered User

TheIshs avatar

Reg.datum: Mar 2011
Bara två veckor in, men jag tycker redan att det försvunnit lite från kärlekshantagen :p
Började ta bilder i tisdags, som jag tänkt fortsätt göra. Vågen är ju helt ointressant för min del. Måttband betyder inte så mycket heller om fettet "börjar" försvinna på ett ställe. Bättre å bara köra på, ta bilder och se helheten enligt mig.
TheIsh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-09, 11:22   #1099
Pansartax
Banned User

Reg.datum: Sep 2008
Har börjat äta frukost/lunch nu regelbundet, ligger dvs mot tidigare på ett överskott (På grund av frukosten, med ca 300-400 kcal), har ökat i vikt men tappat i midjemåttet (Något jag inte kunde göra på ett underskott)

Med andra ord går det bra.

Jag är förvirrad, grovt förvirrad.
Pansartax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-09, 12:13   #1100
koffein_beroende
Forever Alone

Reg.datum: Aug 2008
Det går trögt, mycket övertid på jobbet har gjort att jag varken hunnit tränat och gjort att jag ätit pizza. (på övertid får vi gratis pizza). Fast skulle nog inte påstå att det går bakåt.

Men på onsdag blir det allvar.
koffein_beroende är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-09, 12:16   #1101
Namehere
Registered User

Nameheres avatar

Reg.datum: May 2010
Vet inte hur långt jag ska gå, gått från 77 till 71 kg på 183 cm... Känns som att jag har en del lös hud (kan dra rätt ordentligt i magen) men kan inte urskilja vad som är fett/vätska/hud.. Hur gör man det?
Namehere är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-09, 12:23   #1102
koffein_beroende
Forever Alone

Citat:
Ursprungligen postat av Namehere Visa inlägg
Vet inte hur långt jag ska gå, gått från 77 till 71 kg på 183 cm... Känns som att jag har en del lös hud (kan dra rätt ordentligt i magen) men kan inte urskilja vad som är fett/vätska/hud.. Hur gör man det?
Har du vägt mycket mer än 77kg? Hur snabbt har du gått ner? Om du inte vägt mer än 77kg och inte gått ner allt för snabbt så borde det vara fett.
Gammal 2011-07-09, 12:55   #1103
j00j
Registered User

Reg.datum: Feb 2010
Mell

+1

hoppas han syftade på kilogram

Min utveckling!
j00j är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-09, 13:41   #1104
clappen
Banned User

Reg.datum: Aug 2010
Hur många dagar/veckor har det gått för er som längst då vågen stått still/gått upp fastän ni legat på kaloriunderskott? Hoppas på att det släpper lite för mig snart nämligen.
clappen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-09, 13:45   #1105
Pansartax
Banned User

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av clappen Visa inlägg
Hur många dagar/veckor har det gått för er som längst då vågen stått still/gått upp fastän ni legat på kaloriunderskott? Hoppas på att det släpper lite för mig snart nämligen.
Ca 3-4 veckor, närmare 5-6 nu dock har ju till och med ökat lite i vikt.
Pansartax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-09, 13:54   #1106
koffein_beroende
Forever Alone

Citat:
Ursprungligen postat av clappen Visa inlägg
Fast grejjen är ju den att vet man att man är på underskott så kan man ju lika gärna skita i vågen och bara följa spegeln?
Gammal 2011-07-09, 14:16   #1107
clappen
Banned User

Reg.datum: Aug 2010
Citat:
Ursprungligen postat av koffein_beroende Visa inlägg
Fast grejjen är ju den att vet man att man är på underskott så kan man ju lika gärna skita i vågen och bara följa spegeln?
Jag vet, men tittar man ofta i spegeln så kommer man bara ihåg hur man såg ut dagen innan. Så man vill gärna ha ett litet "kvitto" på att det faktiskt går åt rätt håll. Foton är väl ett bra riktmärke iofs. Men man vill ju gärna att det ska synas på vågen ändå som någon slags bekräftelse.
clappen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-09, 14:41   #1108
Namehere
Registered User

Nameheres avatar

Citat:
Ursprungligen postat av koffein_beroende Visa inlägg
Har du vägt mycket mer än 77kg? Hur snabbt har du gått ner? Om du inte vägt mer än 77kg och inte gått ner allt för snabbt så borde det vara fett.
Nej, jag har inte vägt mer än 77 kg. Men när jag drar i magen bredvid en kompis som också drar i magen får jag ut den dubbelt så mycket som dem, såatteh..
Gammal 2011-07-09, 15:21   #1109
jaaaaag
Guest

Jag tycker att det går bra.
Inne på månad 6 av min diet nu och har lyckats komma fram till vilken kost som håller mig bäst nöjd och framför allt MÄTT. Jag är faktiskt aldrig hungrig, det enda som är jobbigt är suget efter godsaker ibland.

Undrar hur folk kan ha ätardagar varenda vecka och ändå få goda resultat? Har jag en ätardag bromsar jag upp resultaten kraftigt, känns som att jag går back 2v efter varenda ätardag. Har iofs bara haft 5 st under hela dieten. Lägger hellre ner kcal på att kunna ligga lite lite högre i dagarna och göra små extra höjningar ibland i form av bra mat. Men iafl, är avundsjuk på alla jävlar som kan grisa loss varje vecka men ändå få goda resultat bara en vecka efter.

Prio ligger alltid på att bli så mätt som möjligt så jag äter bla stora volymer av grönsaker, mirakelnudlar och fibrex vilket har resulterat i att ttrots att jag är i mitt livs bästa form så ser magen ut som en gravidmage. Svårt att se om det händer något med en totalt utspänd mage i fråga om form haha... Kniper mig kring midjan då och då och får ett hum om det i alla fall.
Tänker ha några dagar längre fram utan de varorna jag räknade upp för att se hur magen ser ut egentligen ^^

Trots lågt kcalintag så går iafl träningen bättre än någonsin, roligare när man har ett konkret mål och när man ser förändringar varje vecka.
  Svara med citat
Gammal 2011-07-09, 15:44   #1110
Namehere
Registered User

Nameheres avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Namehere Visa inlägg
Nej, jag har inte vägt mer än 77 kg. Men när jag drar i magen bredvid en kompis som också drar i magen får jag ut den dubbelt så mycket som dem, såatteh..
Ny post då jag inte kan edita!
Jag har vägt 80 som mest.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:44.