Jag tror, men vet inte alls egentligen, att det är möjligt att PS3:an stänger av ljudet helt och hållet när den är i menyn och sedan sätter på det när du börjar bläddra. Det är alltså ingen signal alls när inget ljud spelas. Om det är så, så går din reciever kanske ned i ett viloläge när den inte får någon signal och sen har den en liten fördröjning från det att den känner signalen och att den börjar spela upp ljud. Med HDMI antar jag att man har en konstant signal. Likaså är det möjligt att TV:n sänder ut en signal konstant även om det är noll ljud in.
Kan du förresten koppla vidare ljudet du får in i TV:n direkt? Så du får ut Dolby Digital eller vad det nu är TV:n matas med genom HDMI? Det kan nämligen inte jag, jag får bara ut stereo oavsett vad TV:n matas med, det får mig att tro att även om jag matar TV:n med stereo så sker någon typ av behandling av ljudet i TV:n vilket antagligen är sämre än att mata direkt från källan.
Den tanken slog mig också att den går in i något slags pauslägen, därav "Lagget". Hurvida den skalar ner signalen om man kopplat vidare signalen ifrån tv:n istället från källan är jag osäker på, får kolla på det.
De två spelen som hittills kommit ut till PS3 är nog de roligaste spelen jag har.
Har redan förbokat och betalat!
Gäller även Tekken 6, Dragon Age: Origins, Assasins Creed 2, Left 4 Dead 2, Mass effect 2.
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Borderlands inköpt. Om det finns några som spelar på XBOX 360 så adda mig, gamertag The Bloomster. Kommer nog sitta en hel del i helgen, sambon jobbar ju