Citat:
Ursprungligen postat av rolf
Det kan jag absolut ställa upp på. Låt mig presentera dig för fröken 8x8 i knäböj efter 6x6 lårcurl som pre-exhaustion. 
|
Urk. Senast jag körde lårcurl med föruttröttning innan böjen klarade jag 50% av mitt max och ramlade nästan ihop i bottenläget
Citat:
Ursprungligen postat av Acids
Ser galet bra ut
Grymt bra förebild är du!
|
Det första kan jag väl inte hålla med om. Ser ut som en påse skridskor just nu. Platt och jävligt.
Lågt intracellulärt tryck och mycket extracellulär vätska
Men jag ska rensa upp i kosten och äta lite mer "clean" de kommande tre veckorna. Får nog ordning på det snart!
Citat:
Ursprungligen postat av Acids
Kanske kan du ge mig lite tips senare när det är deffdags för mig? 
Sedan en fråga, bör man inte dra ner på kolhydratsintaget eller är det bara kalorierna du siktar in på? :P
|
Det ska inte vara några problem, det är rätt enkelt att dieta. Båda faktorerna räknas.
Men om det är något som ska försvinna när man dietar så brukar det vara kolhydraterna (till en viss gräns såklart).
Kalipermätning
kv: 75.9 (
-0.6)
Idag blev det lite slapp skinnvecksmätning och välbehövlig poseringsträning med
Eesti.
Mätningen visade:
8.24% (enligt parillo) och det är ett resultat jag anser vara ganska nära verkligheten.
Exakt tre veckor kvar med 2kg kvar att gå ner betyder att jag får dra åt snörningen lite hårdare i slutfasen.
Inte varit särskilt strikt med kosten (pajer, choklad, vissa mjölkprodukter, mycket salt och rätt så högt kolhydratsintag).
Det är någonting som inte stämt med dieten de senaste 2-3 veckorna då jag inte sett någon linjär minskning i underhudsfettet.
Antagligen beror det på högt intag av kryddmixar (salt) i samband med att jag cyklat kolhydratsintaget rätt så kraftigt.
Nästan +100g kolhydrat på träningsdagar (<300g/~290g) jämfört med vilodagar (<200g/~190g).
Detta upplägg har fungerat utmärkt för bibehållen prestation och "tryck" i musklerna.
Jag har upplevt en fylligare form fram tills för 2 veckor sedan, sen dess har jag varit "platt". ~1kg potatis/dag har nog haft ett finger i spelet också.
Själva syftet med det här dietupplägget var just att bibehålla prestationen inför en AF-tävling och har fungerat bra hittills.
Dock kommer jag antagligen gå tillbaka till ett stabilare isokaloriskt upplägg med samma kolhydratsintag varje dag (dock högre) resten av dieten.
Jag har altså ~2kg fettvikt att gå ner för att nå mitt mål <6% bf.
För att göra det måste jag gå ner 0.66kg per vecka dvs -714kcal/dag.
Tyvärr begränsar min lipolys kaloriunderskottet till -438 kcal/dag utan att förlora fettfri massa.
Måste alltså på något sätt dra upp min lipolys (eller så borde jag planerat bättre - kunde behövt en extra veckas diet).
Nä, fyfan vad nördig jag blev nu. Diet-Fuckarounditis!
Gårdagens kost:
12.00 vassle, tacopaj, dieftuel, havregryn, psylliumfrön
16.00 kycklingfile, ris/quinoa, tikka masala
19.00 vassle, kasein, tacopaj (en annan sort, min flickväns)
21.00 kvarg, kasein, psylliumfrön
- 2567 kcal
- 275 protein
- 207 kolhydrat
- 71 fett
E%: 43/32/25 (opti)
- Dagens kost:
- 2592 kcal
- 283 protein
- 208 kolhydrat (36 kostfibrer)
- 71 fett