Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-06-17, 11:39   #10921
Pernam
Registered User

Pernams avatar

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av tano Visa inlägg
Nej det är helt sant angående att inte ta situationen på för stort allvar, inget jag gör heller...

Men att bara släppa ut en "groda", det hade säkert fungerat om man ens satt inne på den minsta lilla grodan, men nej dessa kommer inte naturligt för mig. Jag behöver något konkret att ta upp, möjligtvis kan man fråga om något, som "vet du någon bra restaurang i närheten?" men det passar ju verkligen inte alltid.

Ajja kanske kommer detta naturligt med mer vana? Jag är ju ganska oerfaren ännu...
Tänkte jag i alla fall kunde slänga ut frågan när det nu var på tapeten med att tjejerna ville bli "erövrade"...
Tja, det kan ju vara lite svårt att komma på något att säga direkt. Men det behöver inte vara något speciellt, en komplimang för ett plagg eller vad som helst som inte blir för framfusigt (Schyssta tuttar=framfusigt). Alla blir glada för en ärlig komplimang, så även om det inte blir mer har du iaf gjort någons dag lite bättre. Om man sedan kommer igång att prata brukar det gå av sig själv, iofs underlättare det om man sitter på en massa anekdoter om allt möjligt och omöjligt...

Men vad vi män ofta glömmer eller bara inte tänker på är att lyssna! Om man pratar med en kvinna så är det väldigt viktigt att lägga egot åt sidan och lyssna, och framför allt bekräfta att man hör det hon berättar.
Pernam är inte uppkopplad  
Gammal 2011-06-17, 11:56   #10922
Epson
Banned User

Reg.datum: Nov 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Becky Visa inlägg
Dom snyggaste killarna ser man ju oftast i vardagssituationer. Men då vågar jag aldrig visa det ändå. Och likadant är det ju med killar - det är få som vardagsraggar. Utomlands är det ju helt annorlunda. Där raggar dom oavsett plats eller tidpunkt. En annan mentalitet helt enkelt.
Dig hade jag vardagsraggat på om du inte hade sett så ilsk ut!
Epson är inte uppkopplad  
Gammal 2011-06-17, 12:12   #10923
Becky
Registered User

Reg.datum: Dec 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Epson Visa inlägg
Dig hade jag vardagsraggat på om du inte hade sett så ilsk ut!
Haha. Jag såg bara ilsk ut. Du vet ju hur snäll jag är!
Becky är inte uppkopplad  
Gammal 2011-06-17, 12:13   #10924
Epson
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Becky Visa inlägg
Haha. Jag såg bara ilsk ut. Du vet ju hur snäll jag är!
Nu vet jag det, ja
Epson är inte uppkopplad  
Gammal 2011-06-17, 12:15   #10925
tano
Registered User

tanos avatar

Reg.datum: Oct 2005
Jo jag håller med både i att jag tror mer på vardagsraggning än på krogen (har inte mycket tillövers för det) och att alla blir glada för en komplimang (framförd på rätt sätt). Har faktiskt gjort det någon gång då jag verkligen tyckt någon/något varit fin. Men det måste kännas ärligt, skulle inte kunna göra det bara för sakens skull.

Har en liknande historia som Sami, eller kanske inte när jag tänker efter men det var ett träningsattribut som ledde in på konversationen. Iaf första veckan i Kanada. Var på gymmet som vanligt i princip varje dag. Mötte då en väldigt söt tjej och vi lyckades tajma att ses varje gång. Vi började le mot varandra, tyckte själv det var roligt att vi lyckades mötas på så random tider. En dag stod hon och stretchade och stående lyfte hon helt plötsligt benet rakt bakom sig upp på huvudet! Tror aldrig jag sett något liknande i vighetsväg!
Kände iaf tillslut att jag måste ju gå och prata med henne, så gick fram en dag när hon var klar med sitt pass och frågade om hon höll på dans, gymnastik eller liknande? Förklarade att jag sett henne stretcha och var väldigt imponerad.
Nej hon höll inte på med gymnastik, men tydligen var hon cheerleader! Så vi började prata och hon verkade väldigt positiv frågade tillbaka en hel del (hördes ju såklart på mitt uttal att jag inte var därifrån...). Otroligt nog kom hennes bästa vän också från Sverige!? Var en väldigt trevlig känsla efteråt när man får så bra respons, hon påpekade även att vi lustigt nog möttes så ofta där.

Sedan förunderligt nog såg jag henne inte igen på hela min tid i Kanada. Stort universitet dock med 40 000 studenter, men konstigt när man först lyckades mötas så många gånger i rad på gymmet.
Kanske skrämde jag iväg henne från just det gymmet...
tano är inte uppkopplad  
Gammal 2011-06-17, 12:25   #10926
Lord
Registered User

Reg.datum: Apr 2009
Tog du inte nummer eller liknande till henne tano?
Lord är inte uppkopplad  
Gammal 2011-06-17, 12:39   #10927
tano
Registered User

tanos avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Visa inlägg
Tog du inte nummer eller liknande till henne tano?
Nej det var ju just det...
Var väl i princip en av de första gångerna i mitt liv jag "flirtade" och tänkte faktiskt inte ens på det i stunden...

Kom på det strax efter i omklädningsrummet, att man kanske borde frågat om något sådant, såg faktiskt ut som hon blev lite paff när jag sa att jag var tvungen att gå. Men var ju som helt säker på att vi skulle ses igen när man lyckats mötas ~5 ggr på en vecka.
I efterhand grämde jag mig lite angående detta, hon hade något speciellt, men man är iaf en erfarenhet rikare!
tano är inte uppkopplad  
Gammal 2011-06-17, 13:25   #10928
StampChamp
Registered User

StampChamps avatar

Reg.datum: Jun 2010
Kan man gå från att vilja ge ut sin nyckel, sakna en enormt och tycka att man är det snyggaste som finns till att inte ens höra av sig på bara några dagar och vara helt ointresserad?
StampChamp är inte uppkopplad  
Gammal 2011-06-17, 13:41   #10929
Epson
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av tano Visa inlägg
Har faktiskt gjort det någon gång då jag verkligen tyckt någon/något varit fin. Men det måste kännas ärligt, skulle inte kunna göra det bara för sakens skull.
Fast samtidigt måste man ju inte tycka att någon är det vackraste man sett eller hoppas på ett livslångt förhållande för lite oskyldigt vardagsflörtande. Det är kul och folk blir nästan alltid glada (man märker ju när någon är helt ointresserad/när man inte får någon respons)

Jag tyckte sånt var skitjobbigt när jag var yngre, men nu har jag ett väldigt socialt jobb och har lärt mig att flirta ohämmat under tiden jag jobbat här. Resultatet är att jag tycker att det är väldigt kul att ta kontakt med nya människor och att jag har lätt för det.

Kör bara, det är bra övning!

Citat:
Ursprungligen postat av StampChamp Visa inlägg
Kan man gå från att vilja ge ut sin nyckel, sakna en enormt och tycka att man är det snyggaste som finns till att inte ens höra av sig på bara några dagar och vara helt ointresserad?
Ursäkta att jag säger det, men är inte det här typ 5e gången du skriver samma sak?

Som jag skrev förut: du har enligt mig två val. Antingen gör du inget, går runt och tänker på det, undrar och får bara hoppas på det bästa. Eller så lyfter du upp telefonen och frågar henne vad som händer?

Senast redigerad av Epson den 2011-06-17 klockan 13:42.
Epson är inte uppkopplad  
Gammal 2011-06-17, 13:41   #10930
jaaaaag
Guest

Ja vardagsraggning är sjukt kul. Kan pigga upp vilket arbetspass som helst.

Gammal 2011-06-17, 13:50   #10931
Epson
Banned User

ja, precis. det är en rolig grej bara
Epson är inte uppkopplad  
Gammal 2011-06-17, 14:45   #10932
yeahgrr
yeah right

yeahgrrs avatar

Reg.datum: May 2009
Citat:
Ursprungligen postat av jaaaaag Visa inlägg
Hade behövt mig en snygg man att träffa då och då, synd att jag aldrig stöter på några som bara går rakt på sak, jag brukar tycka att det är kul att styra och att ta första steget men just nu hade jag bara velat att någon erövrade mig. Ser nog för förbannad och ointresserad ut.
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Bara detta inlägget borde fått halva kolo att få halvfjong.
+1 ... fick samma tanke....

och med den här insider-informationen hade jag ju lätt gjort ett försök... synd bara att malmö är så jävla avsides.....
yeahgrr är inte uppkopplad  
Gammal 2011-06-17, 15:07   #10933
von huff
Banned User

Reg.datum: Aug 2006
Klart folk skiter i att ragga när folk har så svinigt sätt att negga.Det gäller i alla åldrar har jag märkt.Varför inte säga att man är upptagen med ett leende så är båda parterna nöjda istället för att slänga iväg nån elak kommentar som gör den andra förbannad
von huff är inte uppkopplad  
Gammal 2011-06-17, 15:49   #10934
Epson
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av von huff Visa inlägg
Klart folk skiter i att ragga när folk har så svinigt sätt att negga.Det gäller i alla åldrar har jag märkt.Varför inte säga att man är upptagen med ett leende så är båda parterna nöjda istället för att slänga iväg nån elak kommentar som gör den andra förbannad
Jag har nog aldrig varit med om att någon varit direkt elak/otrevlig även om de inte varit intresserade.

Tror det beror väldigt mycket på vilken approach man själv har. Klart att det alltid finns idioter som mår bra av att trycka ner andra, men händer det flera gånger får man nog fundera lite på hur andra människor uppfattar en när man tar kontakt.

När man är ute på krogen t.ex. så är det ju så att man nästan skäms för hur vissa killar (kanske tjejer också, men hur tjejer raggar på krogen är inget jag tänkt speciellt mycket på) beter sig. I vissa lägen då förstår jag verkligen de tjejer som ger en elak diss.
Epson är inte uppkopplad  
Gammal 2011-06-17, 15:55   #10935
Viktor_Balck
Registered User

Viktor_Balcks avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av jaaaaag Visa inlägg
Hade behövt mig en snygg man att träffa då och då, synd att jag aldrig stöter på några som bara går rakt på sak, jag brukar tycka att det är kul att styra och att ta första steget men just nu hade jag bara velat att någon erövrade mig. Ser nog för förbannad och ointresserad ut.
Du har pm! Skämt och sido, du kan nog chilla ett tag till så lär någon erövra dig tids nog
Viktor_Balck är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:34.