Citat:
Ursprungligen postat av Daniiiel
Well jag svarar väl ändå, när har jag kallat fronda trams? Jag ger en anledning eller rättare sagt flera varför jag ogillar fronda medans han spottar ut att all hiphop är trams. Gissar på att han hört så mycket med.
|
Hehe, you couldn't just let it happen, could you?
Visst fel att dissa en hel musikstil om man inte har hört tillräckligt mkt, men det kanske han har? Hur mkt ska man ha lyssnat på en musikstil innan man får avfärda den som trams?
Aja, tillbaka till topic. Tycker Fronda har några sköna låtar men när jag lyssnade lite mer på hans album tyckte jag, precis som du, att det blir alldeles för enformigt. Hur han är som person har jag ingen aning om. Gillar faktiskt inte den "svenska hiphopscenen" särskilt mkt. Har Fort Europa i bilen och Tomas Rusiaks första platta har gått het i skivspelaren(dock var det några år sedan nu) annars har jag inte hittat så mkt som har tilltalat mig. Förutom Snooks 1990nånting som sagt, den äger
Min favoritgrupp är Dilated Peoples, hittar ingen svensk grupp med det soundet, haru några tips? Skönt laid-back, inte särskilt aggressiv rap.