2006-12-13, 11:12
|
|
LYXFNASK
Reg.datum: Oct 2006
|
I förrgår var jag nere och körde vader IGEN! Kan inte köra nåt annat på benen förutom det men vad gör man!
Igår så kördes det biceps, bifogar ett litet kort, kör aldrig ståendes såhär utan kör preachers med den stången och vikterna.
Började med
50 Kilo sittande preachers 7 reps 4 set
därefter koncetrationscurl, en rätt ny övning för mig körde
21 kilo hantlarna, 5 reps / arms i 3 set
Därefter blev det sittande curls med lutning
21 kilos hantlarna igen 10 reps 3 set
Därefter körde jag liggandes på rygg med en stång i en cablemaskin, drog ned stången mot pappan, namn på övning, unknown =)
85 kilo x 7 reps i 3 set! thats it!
vet inte om jag bör gå ner och köra lite lättare, men tycker personligen att det är grymt tråkigt!
|
2006-12-13, 12:57
|
|
ollande medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
Träna hårdare och tyngre!
Hej Sammy!
Ser riktigt bra ut på bilderna *avis*
Har precis börjat gymma, började på 72kg o nu på 78kg ungefär. 194 cm lång så har en bit kvar innan man börjar se ut som dig 
Tänkte kolla om du hade sart Ogges Träna hårdare och tyngre. vore intressant o läsa den för och få en lite mall och gå efter..
Annars kanske du kan göra en åt mig?
Tack på förhand
Gustaf
|
|
|
2006-12-13, 14:08
|
|
LYXFNASK
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ollas
Hej Sammy!
Ser riktigt bra ut på bilderna *avis*
Har precis börjat gymma, började på 72kg o nu på 78kg ungefär. 194 cm lång så har en bit kvar innan man börjar se ut som dig 
Tänkte kolla om du hade sart Ogges Träna hårdare och tyngre. vore intressant o läsa den för och få en lite mall och gå efter..
Annars kanske du kan göra en åt mig?
Tack på förhand
Gustaf
|
Tjena Ollas! Hehe ja du bör nog bulka på dig en massa fett för du är rätt lång och väger kanske inte megamycket! men jag ser att du är på god väg! Jag förstod inte vad du menade med Ogge?
Mina allmänna råd för de som börjar träna är att käka MKT protein, mkt mat, ligg på kcal +, kör tungt så tungt som kroppen bara klarar av utan att du går sönder. Kör 7 reps på varje övning, klarar du 8-9 så släng på lite vikter så du går ner ohc kör 5:or, när du sen kan köra 8-9 på de vikterna så ökar du igen! Så har jag kört och det funkar
|
2006-12-14, 19:40
|
|
LYXFNASK
|
Jahapp då vare bröst idag!
värmde upp på 60-80-100
körde ett helt godkänt lyft på 140kg till skillnad från förra gången
Därefter Bänk 115x5 i 3 set
Tradidtionell snedbänk 100kgx6 i 3 set
Snedbänk i maskin 100kgx8 i 3 set
(när jag kör)
Cablecrossen uppifrån 55kg på varje sida x8 i 3 set
sen var jag klar
|
2006-12-14, 19:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2006
|
va e de där för konstig "mackapär" ?
|
|
|
|
2006-12-14, 20:19
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Brooklyn
|
Du skämtar, right? 
Bröstpress, precis i utförandet belastar den fint övre bröst och ger även lite axelsmisk o tricepssmisk givetvis...
|
|
|
2006-12-14, 20:20
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av sammy1
hehe det får du absolut göra =) vart i vårt avlånga land bor du?
|
i centrum i samma stad som dig pucko..
|
|
|
2006-12-15, 00:42
|
|
LYXFNASK
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
i centrum i samma stad som dig pucko.. 
|
Jahaaa, men då får du haka på och köra ett pass!
Citat:
Ursprungligen postat av Brooklyn
|
Det shadow sa =)
|
2006-12-15, 00:46
|
|
ollande medlem
|
yes!
Hej Sammy!
Jo det jag menade med Ogge var att du skrev på första sidan om hans "träna hårdare och tyngre" nån guide han gjort? aja strunt samma
Nej nå bult tänker jag inte änga mig åt, då tränar jag hellre några extra år:O
Spelar dessutom bandy i div1, nästa högsta serien så kan inte slänga på mig massa kilon heller, då orkar ja inte den träningen, iofs är jag målvakt så de spelar kanske ingen roll . hehe..
M har funderat på lite hårdare träning som du skrev, 5 max. Provade de idag när de va Bröst Biceps. gick finfint. lite svårt och ställa om från att ha kört 10 men nu blir det så om de ska hända lite mer :]
Tack så mycket för svaret..
Bara och nöta på och käka mycket.har ökat på maten och protein intaget samt ändrat lite i middag o lunch menun.
Thnx again, du ser riktigt jävla stark ut, USCH :P keep up the good work
|
|
|
2006-12-15, 11:33
|
|
LYXFNASK
|
Citat:
Hej Sammy!
Jo det jag menade med Ogge var att du skrev på första sidan om hans "träna hårdare och tyngre" nån guide han gjort? aja strunt samma
Nej nå bult tänker jag inte änga mig åt, då tränar jag hellre några extra år:O
Spelar dessutom bandy i div1, nästa högsta serien så kan inte slänga på mig massa kilon heller, då orkar ja inte den träningen, iofs är jag målvakt så de spelar kanske ingen roll . hehe..
M har funderat på lite hårdare träning som du skrev, 5 max. Provade de idag när de va Bröst Biceps. gick finfint. lite svårt och ställa om från att ha kört 10 men nu blir det så om de ska hända lite mer :]
Tack så mycket för svaret..
Bara och nöta på och käka mycket.har ökat på maten och protein intaget samt ändrat lite i middag o lunch menun.
Thnx again, du ser riktigt jävla stark ut, USCH :P keep up the good work
|
Ja om du spelar innebandy så kanske du inte bör bulka på dig alltför mkt  I vilken stad spelar du?
Härligt att höra att du lagt om träningen! Du kan läsa ogges träningsjournal bland de aktivt tränande! Tror dock inte han kommer säga nåt som jag inte skulle säga och det du precis sa själv, kör mer tyngre ät massa
hehe nackdelen med att öka hela tiden är att man bör komma till ett stadie då man inte kan öka mer, visst man blir grymt stark, men det msåte ju ta stopp nån gång!
tackar så mycket för den snälla kommentaren
|
2006-12-15, 15:38
|
|
ollande medlem
|
Fel Fel Fel!!
INTE INNEBANDY, fjollsport, BANDY , UTE PÅ IS  Falun
Jo det är såklart. men kommer man till den nivån kanske man kan nöja sig? Beror på hur man ser ut osv. om man är nöjd! Tycker du ligger väldigt lagom nu faktiskt!
Dags och åka till tåget. ska till kalix över helgen o spela 2 matcher..Hemma måndag morgon..zz haha
Hörs!
|
|
|
2006-12-17, 13:08
|
|
LYXFNASK
|
Citat:
INTE INNEBANDY, fjollsport, BANDY , UTE PÅ IS  Falun
Jo det är såklart. men kommer man till den nivån kanske man kan nöja sig? Beror på hur man ser ut osv. om man är nöjd! Tycker du ligger väldigt lagom nu faktiskt!
Dags och åka till tåget. ska till kalix över helgen o spela 2 matcher..Hemma måndag morgon..zz haha
Hörs!
|
Ursäkta mig då!
Funderar på att gå ner och köra lats! Men har ont i ryggen
Det är första gången jag har känt av det sen diskbråcket, satt ner illa i 6h igår, ingen ichias men känns lokalt i kortsryggen.
Kör jag så blir det enbart pulldowns med olika stänger så jag inte belastar ryggen med en kraft nedåt. kan nästan vara bra med pulldowns, sträcker ju ut ryggen
|
2006-12-18, 18:41
|
|
LYXFNASK
|
Körde latsen igår! latsdra på 120kg i strikt utförande med V stång därefter 115 med rak stång, chins blev det en hel del med 15 st i 6 set (helt raka armar i nedre läget)
Körde lite triceps idag, kände mig rätt så stark! Ont i ryggen så blev ingen större variation på övningarna :cry:
Pushdowns med rak stång 120kg x7 i 3set
Liggandes med W stång ned mot pannan 60kg x7 i 3set
Sittande pushdownmaskinmoj =) 140kg x15 i 3 set
vanliga pushdowns igen 120x5 i 3 set
|
2006-12-18, 18:44
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av sammy1
Körde latsen igår! latsdra på 120kg i strikt utförande med V stång därefter 115 med rak stång, chins blev det en hel del med 15 st i 6 set (helt raka armar i nedre läget)
Körde lite triceps idag, kände mig rätt så stark! Ont i ryggen så blev ingen större variation på övningarna :cry:
Pushdowns med rak stång 120kg x7 i 3set
Liggandes med W stång ned mot pannan 60kg x7 i 3set
Sittande pushdownmaskinmoj =) 140kg x15 i 3 set
vanliga pushdowns igen 120x5 i 3 set 
|
men helvetes vad stark du är.. du dwarfar ju fan ogge nu??
|
|
|
2006-12-18, 18:52
|
|
LYXFNASK
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
men helvetes vad stark du är.. du dwarfar ju fan ogge nu?? 
|
hehehe nee så, kommer ihåg att killen var hård som sten  Du ska inte haka på ner till BK nån dag och träna lite?
I promise I wont rape you!
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:35.
|

|