Visa resultat för omröstning: Bildforumet - bort eller kvar?
|
Behålla
|

|
132 |
41.25% |
Bort
|

|
37 |
11.56% |
Kvar men i en annan form
|

|
151 |
47.19% |
2005-09-18, 21:59
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av RobbeliRobban
Du antar rätt, men knappast i det forumet.
|
Vilket?
|
|
|
2005-09-18, 22:16
|
|
Neurologisk uppkopplad Medlem
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Grisen
Vilket?
|
Gissa :p
|
|
|
2005-09-18, 23:26
|
|
Banned
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Grisen
Vilket?
|
I alla utom just det. Där bjäbbas det rejält.
|
|
|
2005-09-19, 02:02
|
|
ett tuff text
Reg.datum: Feb 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Metal_boy_
Varför inte döpa en avdelning till Poseringsbilder och klargöra vad som gäller där synligt? Sen kan man ha en annan avdelning som heter Medlemsbilder också, där man kan lägga upp bilder på lite träffar och engagemang. Lite roliga bilder man tagit m.m? Till poseringsbilder kan vi ju om det skulle vara en bra idé, låta demokratin gå loss på kolo och rösta fram en moderator som ska inrikta sig på det. Låt kandidaterna anmäla sig, och släng sen upp en poll 
|
En variant är ju att det får fortsätta att heta "medlemsbilder" just eftersom att det är medlemmar som postar bilder *doh*  . Däremot ändrar man användargränssnittet för den forumsdelen. Ändringen kan bestå i att användaren måste ange en kategori för sin tråd. Exempel på kategorier kan vara "posering", "kroppsdelar" eller "fjanterier"  . På så vis sållar man lätt bort det man själv anser inte hör hemma där eftersom man inte ens behöver titta i tråden för att ta reda på vilken sorts bilder som tråden innehåller. Man skulle även kunna göra så att användaren kan dölja vissa kategorier automatiskt. Visst, det uppnår man även med avdelningar men då blir det så många klick för den som vill se alla sorters bilder, och jag tolkar den här pollens resultat hitintills som att det är många som vill just det.
|
2005-09-19, 03:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fatalist
Ingen sweclockers-ifiering bara. Det forumet är helt dött sen de tog bort allmänt och skärpte reglerna till förtryck-nivå.
|
samma regler som innan, slappare moderering och inget ÖÄ snarare.
OnT.
Medlemsbilder har väl lite samma problem, dock med mindre synlig ansträngning från moderatorkåren vilket är klart förståligt. man lägger inte ner tid på skit som driver en till vansinne så ni får helt enkelt göra det som är mest rimligt för er själva. fråga medlemarna i den här frågan är rätt meningslös då man iaf inte kan göra alla till lags.
|
2005-09-19, 10:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Dumleman
En variant är ju att det får fortsätta att heta "medlemsbilder" just eftersom att det är medlemmar som postar bilder *doh*  . Däremot ändrar man användargränssnittet för den forumsdelen. Ändringen kan bestå i att användaren måste ange en kategori för sin tråd. Exempel på kategorier kan vara "posering", "kroppsdelar" eller "fjanterier"  . På så vis sållar man lätt bort det man själv anser inte hör hemma där eftersom man inte ens behöver titta i tråden för att ta reda på vilken sorts bilder som tråden innehåller. Man skulle även kunna göra så att användaren kan dölja vissa kategorier automatiskt. Visst, det uppnår man även med avdelningar men då blir det så många klick för den som vill se alla sorters bilder, och jag tolkar den här pollens resultat hitintills som att det är många som vill just det.
|
En som heter Medlemsbilder där förklaringen till avdelningen står under tex; Här kan du lägga upp dina bilder som inte är träningsrelaterade blabla. Så kan man slänga upp bilder man tagit på fester, olika träffar etc. Sen en som heter Poseringsbilder där det ska vara tydliga regler.
|
2005-09-19, 11:58
|
|
-
Reg.datum: Nov 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen
Jag försökte faktiskt att hålla en ganska strikt moderering i bildforumet ett tag. Men jag fick mest en massa skit för det, och när jag slutade med det så tjatades det på att jag skulle säga till när det lades ut skitbilder.
|
Nu har jag inte läst hela tråden så någon kanske redan har skrivit detta, men jag har lite svårt att förstå varför ni som är moderatorer bryr er så mycket om att folk gnäller på er när ni gör ert jobb. Ni kommer aldrig att kunna göra alla medlemmar glada, så varför ska du, Jorgen, bry dig om ifall folk tycker du är elak när du modererar enligt reglerna?
On topic: Jag hoppas att bildforumet får vara kvar, på ett eller annat sätt.
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.
|
|
|
2005-09-19, 17:41
|
|
TränaSäljaLiggaSpela
|
Shit, okej, det jag förutspådde har redan skett. Kolo har börjat gå in i nåt slags hybridstadie på väg mot total exhalifiering!
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...t=51397&page=3
Håller f ö med robbelirobb och co till 100%, men får ju inte yttra mig i den tråden.
Jörgen rädda kolo! (du hatar mig)
|
|
|
2005-09-19, 17:52
|
|
Wired
Reg.datum: Dec 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fatalist
Shit, okej, det jag förutspådde har redan skett. Kolo har börjat gå in i nåt slags hybridstadie på väg mot total exhalifiering!
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...t=51397&page=3
Håller f ö med robbelirobb och co till 100%, men får ju inte yttra mig i den tråden.
Jörgen rädda kolo! (du hatar mig)
|
jag trodde nästan att den tråden skulle ryka med engång när den kom upp men men så fel man kan ha ....
|
2005-09-19, 17:53
|
|
WTF?
|
Man kan tänka sig ett system där man måste ha varit reggad i en vecka typ inna man kan lägga upp bilder. Sen undrar jag om det inte bildspammas på allmänt mera? Hur många bilder på Coleman eller veckans rumpa läggs det inte upp där?
En annan sak som man kan fundera på är om man ska få med bilderna i orginalinlägget när man quotar, det händer ibland att samma bild dyker upp fem ggr i rad i en tråd.
|
|
2005-09-19, 17:53
|
|
Går i vanliga skor.....
Reg.datum: Jan 2002
|
Det är inget fel på den bilden, snarare tvärtom. Frågar man efter synpunkter på sin mage och lägger upp en anständig bild som visar den är man väl förtjänt av ett vettigt svar. Hade hon lagt upp en helkroppsbild hade hon fått en massa inkompetenta råd från folk om precis allting annat.
Skillnaden hade varit om hon lagt upp exakt den bilden och frågat efter "är det här bra för en sextonåring?". Då hade det varit papperskorgen direkt. På exakt samma sätt som det är möjligt för folk att redan från början be om ordning och reda i trådar de startar. För exakt vad hade ni kunnat tillföra - med era imponerande "kunskaper" - rörande hennes mage. om ni hade fått se en helkroppsbild?
Det finns en annan tjejtråd med helkroppsbilder - och där kunde ju inte pubertetsynglingar hålla sig givetvis. Inte taskmörtarna heller. Då begriper man att de enda som egentligen är intresserade av att lägga upp bilder är sextonåringar utan muskler och avancerade byggare som behöver tanka självförtroendet,
allan
|
|
|
2005-09-19, 19:02
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2004
|
Jag tycker det är intresant,roligt och trevligt med Bildforumet.
Jag håller också helt med Allan, och är glad att moderatorn har den inställningen speciellt ang. Mag-bilden.
Jag finner inte en anledning till varför man måste lägga ut en helkroppsbild på sig själv om man vill ha komentarer om en specifik kroppsdel ?
Alla vill inte visa upp hela sin kropp nästan naken inför flera tusen åskådare.
|
|
|
2005-09-20, 15:37
|
|
TränaSäljaLiggaSpela
|
Citat:
Ursprungligen postat av Allan
Det är inget fel på den bilden, snarare tvärtom. Frågar man efter synpunkter på sin mage och lägger upp en anständig bild som visar den är man väl förtjänt av ett vettigt svar. Hade hon lagt upp en helkroppsbild hade hon fått en massa inkompetenta råd från folk om precis allting annat.
Skillnaden hade varit om hon lagt upp exakt den bilden och frågat efter "är det här bra för en sextonåring?". Då hade det varit papperskorgen direkt. På exakt samma sätt som det är möjligt för folk att redan från början be om ordning och reda i trådar de startar. För exakt vad hade ni kunnat tillföra - med era imponerande "kunskaper" - rörande hennes mage. om ni hade fått se en helkroppsbild?
Det finns en annan tjejtråd med helkroppsbilder - och där kunde ju inte pubertetsynglingar hålla sig givetvis. Inte taskmörtarna heller. Då begriper man att de enda som egentligen är intresserade av att lägga upp bilder är sextonåringar utan muskler och avancerade byggare som behöver tanka självförtroendet,
allan
|
Jag syftade mer på inläggen i tråden inte tråden i sig. Mentalitet som "du måste inte kolla om du inte vill" o s v känner man ju igen (trots att jag inte ens är reggad).
|
|
|
2005-09-20, 16:19
|
|
Hrafnin Flygur
Reg.datum: Dec 2003
|
Den ska absolut vara kvar, den är en källa till motivation för många
förhandsgranskning av bilderna är ganska krävande i tid, men om någon vill ta på sig detta är det ett bra system, det kanske inte kräver mer tid än vad all ev rensning gör.
Annars låt folk posta sina bilder och bomba dom med mass PMs att tänka på bildernas kvalitè, samtidigt som man får lägga upp dom på något annat ställe först och sedan länka hit.
Att man måste fixa med eget utrymmet på öppna skräp servers eller sina egna kanske gör att man tänker mer på vad man skickar upp.
Det skulle ni kunna ha genomgående i forumet, att man länkar bilder istället för att posta dom hos er.
|
2005-09-21, 07:15
|
|
Kebap Is The Shit
Reg.datum: Oct 2004
|
Jag kan moderera Moderator forumsdelen. Där behövs lite uppstyrning
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:31.
|

|