Visa resultat för omröstning: Entrecôte eller oxfilé?
|
Entrecôte
|

|
36 |
27.48% |
Oxfilé
|

|
89 |
67.94% |
Annat (skriv i tråden)
|

|
6 |
4.58% |
2017-05-29, 14:57
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av hurril
Entrecôte lätt! (Annars helst flankstek om vi snackar kossa.)
|
På en bra restaurang ja, på AG skulle jag ta Entrecôte alla dar i veckan, men om någon tvingade mig äta på jensens så skulle det bli oxfilé
2017-05-29, 15:01
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Att få äta sig igenom och jämföra de olika köttrasaerna på AG vore en dröm
2017-05-29, 15:04
|
|
Registered Useless
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie
Entrecôten är lite av kossans frukt och mandel har jag hört.
|
Tvärtom! Oxfilé är lite av chokladens Lindt och vinets Amarone. Dvs namn som såssar associerar som bäst för att de inte vet något annat. Det är stadsbons peppar- eller plankstek (Örebroaren har inte råd.) En helt ointressant köttbit som förvisso är god men som aldrig kan tävla med något intressantare.
Filén är dessutom aldrig någonsin värt priset utan hellre tar jag i så fall en extra förrätt eller mellanrätt för mer success.
EDIT: läste fel och läste soussens frukt och mandel. Men låter skiten stå kvar for science.
Citat:
Ursprungligen postat av Mental
På en bra restaurang ja, på AG skulle jag ta Entrecôte alla dar i veckan, men om någon tvingade mig äta på jensens så skulle det bli oxfilé
|
HA!
Senast redigerad av hurril den 2017-05-29 klockan 15:05.
|
|
|
2017-05-29, 15:18
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2008
|
Sen håller jag med, föredrar att äta annat på restaurang om man nu inte går till AG eller liknande. En bra köttbit från slaktare är ju något av det lättare att tillaga hemma och få den i "restaurang" kvalité.
Senast redigerad av Snobbe den 2017-05-29 klockan 15:20.
|
|
|
2017-05-29, 15:22
|
|
Biggus Dickus
Reg.datum: Nov 2016
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Först köttporr och sen grönsaksbajsbiffar? Vad i helvete är det för fel på er?
|
Mitt enda krav på mat är att den är kolbaserad.
|
|
|
2017-05-29, 15:29
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2012
|
|
|
|
2017-05-29, 15:41
|
|
Banned User
|
|
|
|
2017-05-29, 15:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Citat:
|
Gillar du att ulka, absolut, bland de sämsta jag ätit på restaurang faktiskt. Gå inte på instagramhypen som alla andra på söder  .
|
2017-05-29, 15:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2013
|
Citat:
På en bra restaurang ja, på AG skulle jag ta Entrecôte alla dar i veckan
|
Citat:
Att få äta sig igenom och jämföra de olika köttrasaerna på AG vore en dröm
|
Vad är det här för reklamtjafs, jobbar du på AG eller?
Ursprungligen postat av mangemani
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
|
|
|
|
2017-05-29, 16:07
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon
Mitt enda krav på mat är att den är kolbaserad.
|
Kolbulle är gött!
Kåldolmar också...
|
|
|
2017-05-29, 16:44
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Tvärtom! Oxfilé är lite av chokladens Lindt och vinets Amarone. Dvs namn som såssar associerar som bäst för att de inte vet något annat. Det är stadsbons peppar- eller plankstek (Örebroaren har inte råd.) En helt ointressant köttbit som förvisso är god men som aldrig kan tävla med något intressantare.
Filén är dessutom aldrig någonsin värt priset utan hellre tar jag i så fall en extra förrätt eller mellanrätt för mer success.
EDIT: läste fel och läste soussens frukt och mandel. Men låter skiten stå kvar for science.
HA!
|
Jag förstår vad du menar men jag kan inte helt hålla med. Oxfilé har lite oförtjänt bra rykte. Det finns andra styckfetaljer som har mycket mer smak och är grymt underskattade, men... en bra oxfilé är fan riktigt fin.
|
|
|
2017-05-29, 18:25
|
|
Registered Useless
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Jag förstår vad du menar men jag kan inte helt hålla med. Oxfilé har lite oförtjänt bra rykte. Det finns andra styckfetaljer som har mycket mer smak och är grymt underskattade, men... en bra oxfilé är fan riktigt fin.
|
Men vänta, säger du emot mig eller håller du med mig här? Ditt inlägg verkar göra båda sakerna så jag vet inte om jag ska bli förbannad först eller sist :/
Klart som fan Oxfilé är gott som fan.
|
2017-05-29, 18:53
|
|
:D
Reg.datum: Apr 2006
|
Entrecôte för mig. Oxfilé är snudd på alltid OK om det inte är totalt sönderstekt, men riktigt bra entrecôte smakar som en dröm. Grillar bara entrecôte själv. Oxfilé äter jag endast då det bjuds eftersom jag hellre väljer en bättre bit entrecôte än att slänga mellanskillnaden för att få just oxfilé.
Det grymmaste köttet jag ätit var däremot ryggbiff, men det var för att det var A5 Wagyu och inte för att det var ryggbiff. Tätt följt av en enorm bit entrecôte grillad med ben och allt på ett bra steakhouse på Manhattan.
|
2017-05-29, 19:27
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Men vänta, säger du emot mig eller håller du med mig här? Ditt inlägg verkar göra båda sakerna så jag vet inte om jag ska bli förbannad först eller sist :/
Klart som fan Oxfilé är gott som fan.
|
Det är snarast slutsatsen att oxfilé är gott som fan jag vill åt.
|
|
|
2017-05-29, 19:39
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
Entrecôte eller ryggbiff framför oxfilé, men det beror helt på vad det är för bitar. De där ljusröda bitarna som ändå kostar skjortan kan jag lika gärna vara utan.
Edit: Vad fan, var det på restaurang. Det får vara på en väldigt bra restaurang i så fall. Jag vetifan vad de håller på med på random hak. Det är väl inte direkt äckligt, men liksom ren utfodring. Dåligt tillagat, bara massa färdiga grejer osv. Skulle välja entrecôte ändå.
Senast redigerad av Bjorneman den 2017-05-29 klockan 19:42.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:20.
|

|