Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-05-13, 11:42   #91
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE

ARMSTARKs avatar

Reg.datum: Nov 2007
Jag tror ärligt talat att hon satt med tre tjejkompisar på en uteservering och drack vin samtidigt som de fnissande knappade ner texten på hennes laptop.
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 13:01   #92
Blaine
Barnmorska

Blaines avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Äh! Det är bara att ta hand om sin självkänsla och sitt självförtroende så är saken löst. Har alltid funkat bättre för mig att fullständigt ge fan i något slags spel eller anstränga mig särskilt mycket för att vara på ett visst vis. Jag uppför mig som jag vill och ser ut som jag vill och det funkar alltid bäst även att jag inte på något sätt i mitt naturliga tillstånd är någon drömprins.
Du är en sådan där som drar till klyschan "äh, var bara dig själv så löser det sig" eller "det är bara visa självförtroende". Det är banala rekommendationer. Saken är den att vissa personers "att vara sig själv" är ett dåligt själv, och för att vara ett bra själv behövs verktyg.

Självförtroende ökas genom att lyckas och när man når goda resultat, och för att lyckas behövs också där verktyg för många som inte utvecklat dessa på egen hand. Det är svårt att ha självförtroende – det vill säga TRO PÅ SIN EGEN FÖRMÅGA – om man inte ens besitter förmågan; verktyg utvecklar således förmågan och något att tro på.
Blaine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 13:06   #93
Brimon
Registered User

Brimons avatar

Reg.datum: Jan 2014
Om dessa är kriterierna för att få ligga så kan jag lika gärna gå och bli munk på en gång.
Böj: 160kg
Mark:180kg
Brimon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 13:29   #94
andeem
Registered User

andeems avatar

Reg.datum: Nov 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Loke Visa inlägg
Ah, äntligen en bra guide. Inte 300 sidor seduction-teori av nördar för andra nördar, utan ordentliga förklaringar av vad som funkar. Nu jävlar gäller det, den här sommaren ska bli bästa liggsommaren någonsin!
Rätt inställning! Lycka till!
andeem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 13:54   #95
dluddeckens
Registered User

Reg.datum: Jan 2012
Ironi fungerar inte så bra på nätet, uppenbarligen
dluddeckens är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 13:58   #96
Loke
Registered User

Lokes avatar

Reg.datum: Jun 2004
http://nyheter24.se/debatt/768627-ny...everera-idioti

Journaliststudenten Fanny Swenson, av naturen liggvänlig, blir orolig för att konkurransen kommer vara hård i sommar. Jag vet dock inte varför hon tror att hon kommer få ligga mer av den artikeln artikeln.
Gammal 2014-05-13, 15:13   #97
anvihl
Registered User

anvihls avatar

Reg.datum: Apr 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Blaine Visa inlägg
Du är en sådan där som drar till klyschan "äh, var bara dig själv så löser det sig" eller "det är bara visa självförtroende". Det är banala rekommendationer. Saken är den att vissa personers "att vara sig själv" är ett dåligt själv, och för att vara ett bra själv behövs verktyg.

Självförtroende ökas genom att lyckas och när man når goda resultat, och för att lyckas behövs också där verktyg för många som inte utvecklat dessa på egen hand. Det är svårt att ha självförtroende – det vill säga TRO PÅ SIN EGEN FÖRMÅGA – om man inte ens besitter förmågan; verktyg utvecklar således förmågan och något att tro på.
Håller helt med dig! Jag har själv haft lägre självförtroende än vad du kan tänka dig att man kan ha och vet därför vikten av att aktivt arbeta på att skaffa sig ett bättre. Ja man måste lyckas, men har man ett riktigt dåligt självförtroende kommer det inte hjälpa att spela ett spel för att få tjejer det kommer lysa igenom ändå. Då får man lyckas med andra saker först för att successivt bygga upp sitt självförtroende. Att klara av en viktnedgång, att klara ett uppsatt mål i gymmet, att ta körkort, att få ett jobb, klara en tenta eller bara något så simpelt som att lyckas med en lite svårare maträtt eller våga vara social med en främmande människa i affär/gym/jobb/skola eller vart man nu befinner sig kan vara bra starter. Man får börja någonstans och bygga sig uppåt, detta är inget som kommer automatiskt man får själv aktivt ta tag i det.

Och ja jag är en sån som säger "var dig själv" och "visa självförtroende" för kan man inte vara sig själv och få en tjej, vad gör det med ditt självförtroende? Skit i brudarna tills du tagit hand om dig själv säger jag då, att lyckas med någonting när man inte ens är sig själv stärker inte dig som person.

Senast redigerad av anvihl den 2014-05-13 klockan 15:14.
anvihl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 19:37   #98
spoon
Spån

spoons avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Brimon Visa inlägg
Om dessa är kriterierna för att få ligga så kan jag lika gärna gå och bli munk på en gång.
Du äger inga slitna jeans?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Gammal 2014-05-13, 19:48   #99
Blaine
Barnmorska

Blaines avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Håller helt med dig! Jag har själv haft lägre självförtroende än vad du kan tänka dig att man kan ha och vet därför vikten av att aktivt arbeta på att skaffa sig ett bättre. Ja man måste lyckas, men har man ett riktigt dåligt självförtroende kommer det inte hjälpa att spela ett spel för att få tjejer det kommer lysa igenom ändå. Då får man lyckas med andra saker först för att successivt bygga upp sitt självförtroende. Att klara av en viktnedgång, att klara ett uppsatt mål i gymmet, att ta körkort, att få ett jobb, klara en tenta eller bara något så simpelt som att lyckas med en lite svårare maträtt eller våga vara social med en främmande människa i affär/gym/jobb/skola eller vart man nu befinner sig kan vara bra starter. Man får börja någonstans och bygga sig uppåt, detta är inget som kommer automatiskt man får själv aktivt ta tag i det.

Och ja jag är en sån som säger "var dig själv" och "visa självförtroende" för kan man inte vara sig själv och få en tjej, vad gör det med ditt självförtroende? Skit i brudarna tills du tagit hand om dig själv säger jag då, att lyckas med någonting när man inte ens är sig själv stärker inte dig som person.
Jag håller med dig i ditt första stycke, små saker gör en helhet och förbättrar självförtroende/-känsla.

Gällande det andra du skriver så håller jag inte riktigt med. Saken är den att genom att "spela någon annan" (men i själva verket är det ju ändå en själv, för det går inte att vara någon annan) genom att använda verktyg/tricks så kan det leda till framgång, vilket successivt bygger upp självbilden. Med andra ord, det du skriver i stycken ovan, som är en process, gäller för detta också, att successivt bli den man vill vara, vare sig det är genomskinligt eller ej.

Simpel metafor:
Kalle kan inte simma på egen hand eftersom han aldrig haft förutsättning att lära sig det, utan behöver hjälp av verktyg som flyter.
Det går successivt bättre för Kalle att infinna sig i den främmande miljön, han känner sig tryggare.
Till slut kan Kalle simma på egen hand tack vare verktyg han fått hjälp av.
Blaine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-14, 20:12   #100
Brimon
Registered User

Brimons avatar

Reg.datum: Jan 2014
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Du äger inga slitna jeans?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Om det är det enda kriteriet så skulle jag få många ligg däremot!
Böj: 160kg
Mark:180kg
Brimon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-14, 20:20   #101
Jishuku
Registered User

Jishukus avatar

Reg.datum: May 2004
Om kravet för att få ligga är att hiva fram plånboken kan jag väl lika gärna gå på bordell.
Jishuku är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-14, 20:25   #102
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Jishuku Visa inlägg
Om kravet för att få ligga är att hiva fram plånboken kan jag väl lika gärna gå på bordell.
Kan du? Vilken stad bor du i där bordeller är så lätta att hitta?
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-14, 20:30   #103
Jishuku
Registered User

Jishukus avatar

Reg.datum: May 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Kan du? Vilken stad bor du i där bordeller är så lätta att hitta?
Min poäng var iofs att jag inte har tänkt betala för sex, men för att dryga mig och svara på frågan:
ta en weekendresa till Köpenhamn eller nåt. Finns över 400 bordeller i Danmark.

Senast redigerad av Jishuku den 2014-05-14 klockan 20:36.
Jishuku är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-14, 20:37   #104
straycat
Registered User

straycats avatar

Reg.datum: Aug 2013
Citat:
Ursprungligen postat av narcissisten Visa inlägg
Jag är ju både sur och ser ofräsh & infertil ut. Inget ligga för mig i sommar alltså.
du är tjej, du får alltid ligga (om du vill).
straycat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-16, 11:25   #105
hultman
Fulstygg

hultmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Ja det var ju inget av det hon skrev som jag tyckte var värt att uppdatera min handbok med

http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
Din guide är i all väsentlighet i enlighet med mina upplevelser och åsikter. Mycket bra tips som man bör läsa om utdelningen är sämre än man önskar.

You can lose a lot of money chasing women.
But you can't lose women chasing money.
hultman är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:58.