Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-05, 18:52   #91
Bällund
Registered User

Reg.datum: Aug 2012
Härligt att se dina framsteg. Bra krigat . Första gången jag skriver i detta forum, undra om jag skriver på rätt ställe? höhö
Bällund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-06, 07:13   #92
toalettmysaren
Registered User

toalettmysarens avatar

Reg.datum: Feb 2010
wut, va kul att du har tagit dig hit nu herr J! Ska följa din journal också, ses@beach2013!

Senast redigerad av toalettmysaren den 2012-09-06 klockan 07:17.
toalettmysaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-06, 08:43   #93
Nano-Sekund
Registered User

Nano-Sekunds avatar

Reg.datum: Jul 2007
Kul med PB på chinsen !!
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-06, 10:41   #94
toalettmysaren
Registered User

toalettmysarens avatar

Torsdag 6/9 Rygg

Nano-Sekund, jo kändes riktigt roligt med tanke på att det var sista set också och jag gruvade mig för att klara minimum, blir att maxa nån dag(lördag antagligen) och se om klarar 8+ så att jag kan gå på nästa chinsprogram, skulle vara nice!

Var och ölade igår med min käre bror som är i stan och skriver in sig till sina distansstudier, blev tidig kväll vid 23.00 då han hade skola idag och jag har ju trots allt en vardag att återgå till också, men med det i åtanke att vi ändå hinka en del bira igår så tog jag det lite lugnt på passet idag, blev att jag satsade mest på att se över min form i marklyft.

Marklyft
uppvärmning stång
uppvärmning 10x 60kg
uppvärmning 10x 60kg
7x 90kg
5x 110kg
5x 115kg
8x 90kg
5x 110kg

Bad herr Baltz filma mig och jag var inte nöjd med vad jag såg när jag lyfte på 115kg så istället för att höja inför nästa set så blev det formträning på 90kg och sen ett formförsök på lite tyngre där det såg bättre ut, så nästa vecka ser jag fram emot att lyfta 120+ med bra form, har ju gjort det förut så finns ingen anledning att jag inte ska klara det nu heller bara jag slutar motarbeta mig själv i sinnet.

När jag säger motarbeta mig själv så är det med vetskapen att jag är starkare i rygg än vad jag är i ben, och således blir min reaktion när jag förbereder mig inför tyngre lyft att frångå min "startform" genom att "sträcka ut benen" lite och istället dra med ryggen istället för att starta och trycka ifrån med benen, hoppas det där var begripligt alls? Helt enkelt min vilja att klara lyftet puttar min vilja att lyfta med bra form åt sidan... Det låter antagligen värre än vad det är för ländryggen är ju fortfarande fin och rak men jag tycker det var lite för fult helt enkelt för att jag skall vara nöjd, jag hymlar inte med det faktum att jag fortfarande är en glad amatör och kommer att vara det i några år till och det sista jag vill göra är att skada mig då jag börjar pusha mig själv med ordentligt tunga lyft då min teknik fortfarande är något skakig.

latsdrag "life fitness"
7x 38,5
6x 43,5
7x 43,5
5x 43,5

Jääävligt underliga "vikt"-graderingar. jag väger tydligen mindre än 43,5kg numera då det skickar upp mig som en ballong i luften. (anmärkte också på att de mindre vikterna högst upp i maskinen väger lika mycket som de stora nedan, viktgraderingarna var lika stora mellan de stora och de små klossarna, logiskt?)

Kabelrodd "technogym"
7x 40
8x 45
10x 45
8x 50

Nu var det bara att sticka, bror är klar på skolan och behöver ta sig in och hämta sina grejer sen ska jag vinka av honom! Titaniclåten i huvudet, tåren på kinden osv..
Nästa vecka utlovas det riktigt tuffa pass! PROMISE
Gammal 2012-09-10, 19:33   #95
toalettmysaren
Registered User

toalettmysarens avatar

suger verkligen *** att jag lovade tunga pass i veckan för jag har redan brytit det, åkt på en förkylning då jag var upp till Piteå i helgen, nåja. Har lagt en rejäl bombmatta på förkylningen i form av ett glas ardbeg, snorsprey, bisolvon och käkar strepsil som godis, funderar på maxa ut med lite citron och honungsté och sånt där kvinnligt men tror det blir pass på det.

Bli frisk SNABBT. JOBBA.
Gammal 2012-09-13, 15:59   #96
toalettmysaren
Registered User

toalettmysarens avatar

ÄNTLIGEN! för att uttrycka sig som denne man

Idag kände jag mig frisk nog för att dra till gymmet, det var en bra bit över en vecka sedan jag tränade sist och det har känts fysiskt såsom psykiskt. Dessutom för att fira min återstart, och för att riva av ett ordentligt TAGG inför höstträningen så har jag varit och shoppat på budo&fitness.

Varorna blev:

Det blev bara en liten burk whey100 då jag har en massa kvar sen förra inköpet(har hittills under min träningsperiod bara använt mig av proteinpulver, så jag e novis på det övriga.. har knappt nån aning om vad som är vad, men tänkte att likest testa nalta. Kreatin är jag bekant med, PWO och BCAA är nytt för mig, men säljarsnacket gick hem så i påsen åkte skiten!

Nåja, till träningen:

Torsdag 13/9 Ben+Chins

Börjar med Chins, hade förhoppningar om att maxa en nia så jag kunde börja på nya chins-schemat, men då det inte blev så, så ska jag prova en 5sets aproach utan att maxa efter det här passet i ca 2 veckor och sen prova igen.

Chins 3 min setvila
1 rep uppvärmn
1 rep uppvärmn
2 rep uppvärmn
8 reps (max)
5 reps
5 reps
3 reps
3 reps

Benböj 2,5min-3min setvila
uppvärmning 15x stång
uppvärmning 15x stång
10x 40kg
5x 60kg
3x 70kg Kändes otäckt, rörelsen blev typ tvådelad först ben, sen rygg typ.
2x 70kg Blev rädd efter andra då jag kom lite snett upp.
5x 60kg
6x 60kg
7x 60kg

sista set var ett skönt set, känner att jag vill göra och klarar fler men är så himla osäker om jag egentligen har fler reps i mig eller inte...Fatigue-Ovana typ om någon fattar vad jag menar med det.

Bensträck "life fitness" 2 min setvila
uppvärmn 35
12x 55
10x 65
7x 75k
7x 80k

Var riktigt sköna sets, känner att min styrka ökar på fint här.

Bencurls "life fitness" 1,5min setvila
uppvärmning/inställningsset
12x 55
4x 75 OPS! Blev lite galet där med vikterna.
6x 65
6x 65

sittande vadpress "technogym" 1,5min setvila
15x 55
15x 60
15x 60
12x 60

All-in All så var det ett skönt pass, jag har så sjukt dåligt självförtroende i benböjen men det kommer väl, måste få lite viktvana, blev liksom "OMFG SÅ TUNGT!" bara för jag langade på 70kg och hade det över axlarna, har ju haft bra mycket mer än så liggandes över axlar i andra övningar men psyket spelar mig ett spratt bara när jag står där med skiten på mig.

Bencurls/sträcksen går bra, var helt _DÖD_ efteråt, hade velat få in en omgång benpress eller utfall men blev lite tidsshortage, måste tänka över hur jag ska setvila på alla övningar också, de stora basövningarna vill jag ha 3 min på men resten ska jag fan köra 1,5 eller så på, känner att jag får damp annars.

Skönt få träna iaf!

Senast redigerad av toalettmysaren den 2012-09-13 klockan 16:04.
Gammal 2012-09-13, 16:07   #97
Nano-Sekund
Registered User

Nano-Sekunds avatar

Bra Gnugg Robban !! Mycket vikt på axlarna i böjen är som att ställa i degen med AK på bubblan i en "turre" - "man vet att man gjort rätt - men när UTG vänder upp KK så vet man att det är låg % på att lyckas"
Facebook
Gammal 2012-09-13, 16:17   #98
toalettmysaren
Registered User

toalettmysarens avatar

tack Ola, jomen det är riktigt jobbigt att jag blir så ägd psykiskt när jag lyfter av för det är ju inte mycket, men jag upplever det så ofantligt mkt, sen stirrar man på stången och räknar....... 70.....kg......... facepalm.jpg, nåja, det kommer att gå uppåt när tekniken väl känns bekväm .

Glömde skriva in, 8 reps på chins är ett nytt PB iaf och att jag härmed nästan maxat ut den sittande vadpressen(65=max), har inte någon smithmaxning under mitt bälte ännu om man inte räknar in rehabmaskinerna så de känns lite kul. Hatar att de inte har kvar den gamla fina stående vadpressen, bara den där löjliga "jag står på en böjd gummiplatta JAG"-smithen.

Angående pokermetaforen, UTG med KK? Gissar du menade SB eller BB för om UTG ska dyka upp med KK där innebär ju att han limpade först och du ställde bakom. , inte för att det ändrar något dock, turrefisk som jag är så är jag o smetar in med AK oavsett action typ.

Senast redigerad av toalettmysaren den 2012-09-13 klockan 16:22.
Gammal 2012-09-13, 16:45   #99
Nano-Sekund
Registered User

Nano-Sekunds avatar

10 seated & bubbla - då limp ställer jag i 9/10 ggr UTG ingen 3.5 dels pott höjning & syn / prick av 33-99 (set) // sjukt off topic
Facebook
Gammal 2012-09-13, 16:46   #100
Nano-Sekund
Registered User

Nano-Sekunds avatar

Bra pass Robban - det tar sig !! kriga på !!
Facebook
Gammal 2012-09-14, 13:11   #101
toalettmysaren
Registered User

toalettmysarens avatar

Fredag 14/9 GYMTIME, HOME EDITION

Trist, sambon var tvungen sticka och jobba på short notice, och eftersom jag inte hade morgongymmat så blev det inget idag, hon jobbar 12-21 så då beslöt jag mig för att träna lite smått hemma bara för att aktivera överkroppen lite grann också nu när jag har börjat träna igen efter vila+sjukdom och sen blir det rygg imorrn eventuellt om vi hinner(mycket ursäkter nu) men imorrn är det dop i övik så är ingen idé stressa sig med att hinna gymma, hinns det så hinns det, om inte, synd.

Iaf, hemmaträningen idag:

armhävningar 2min vila
20 reps
20 reps
20 reps
15 reps

Situps från golv(inte skönt) 2min vila
20 reps
20 reps
20 reps
25 reps

Triceps-pressar/"sittdips" hemmaversionen! 2min vila
20 reps
20 reps
15 reps

Får räcka, dottern vill ha uppmärksamhet, nu ska vi bygga världens längsta tågbana och köra lite innan det är dags för PIZZAFREDAG! nom-nom-nom. förhoppningsvis ett köttigt ryggpass imorrn och så är det tillbaka till vanliga 4-splitten på måndag.
Gammal 2012-09-15, 09:34   #102
toalettmysaren
Registered User

toalettmysarens avatar

Lördag 15/9 Axlar/Rygg

Kl08.00 på morgonen hänger jag på låset till IKSU! Anledningen till att jag är uppe med tuppen är att vi ska iväg till ö-vik idag på dop och om jag skall hinna med ett pass så är det nu som gäller, sagt och gjort. Jag vill ju kunna trycka mig en burgare på burgerking med gott samvete då vi gör ett lunchstopp

Sittande militärpress Smith(stång & helt rak bänk) 3min vila
uppvärmn 25kg
uppvärmn 25kg
10x 40kg
5x 50kg
7x 50kg gick upp lite oväntat, HÖJ!
4x 52,5kg
4x 52,5kg

Marklyft 3min vila
uppvärmn stång
uppvärmn 40kg
6x 100kg
6x 100kg
Övergick till att köra T&G för o skona ben och röv lite då jag har sån sjuk träningsvärk
10x 100kg T&G start från mark
4x 120kg T&G start från mark
4x 120kg T&G start från mark
1x 130kg

Greppet mitt pallade inte mer reps än fyror, provade känna på 130kg också som gick upp relativt lätt, antagligen sjukt ful form dock.

Shrugs i Smith(stång) 2min vila
15x 60kg
12x 90kg
15x 85kg
15x 80kg

Kabelrodd "Technogym" 2min vila
8x 50
8x 55
8x 55
Dropset 15 sec vila (45, 35, 25)
12 reps, 12 reps, 25 reps

Superset axellyft åt sidan m. hantlar & latsdrag med hantel(dra skotern)
10kg respektive 27,5kg
8 reps - 4,4(V,H) reps
10 reps - 5,5(V,H) reps
10 reps - 4,4(V,H) reps

Skönt pass, nu svida om!
Gammal 2012-09-15, 09:45   #103
Niwah
Powerhouse

Niwahs avatar

Reg.datum: May 2011
Fina pass

Testat Craze än?
Niwah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-15, 09:56   #104
toalettmysaren
Registered User

toalettmysarens avatar

Jo, svepte det imorse, men klippte på underkant i doseringen(1 skopa) för en relativt väldigt koffeintålig person mig, men läste lite på kolo många som barkade totalt av det så likest börja lugnt, humörmässigt var jag fokuserad och glad vilket är väl det man hoppas på så hittills får det tummen upp, måste dock ge andra tummen upp för förslaget att käka kreatinet mitt efter passet som jag fick på budo&fitness. Nu är jag ingen kemist men som jag förstod det är det maltodextrinet som gör att jag bouncar tillbaka så fantastiskt energimässigt efter passet, vilket är skönt då man inte vill slokna ihop i 1,5h bara för att man har tagit ut sig lite.

3'e dagen på kreatin, första passet på Craze, kommer ge en utförligare prognos när jag har lite samplesize. Har lite funderingar på när jag ska ta BCAA't, som det är nu så tar jag det bara direkt jag kliver upp så det är en stund innan frukost typ, med undantag för idag då passet var direkt jag klev upp så det blev lite innan och under passet. Att jag lägger kreatinet efteråt kan säkert sticka i en del folks ögon men i det stora hela så är kreatin en bestående effekt då det hjälper en med vattenlagring främst och så, just maltodextrinet som är så fantastiskt efteråt då man slår i en energilow så att säga.

Senast redigerad av toalettmysaren den 2012-09-15 klockan 10:02.
Gammal 2012-09-15, 10:52   #105
Nano-Sekund
Registered User

Nano-Sekunds avatar

Bra krigat & bra inställning att träna så pass tidigt på en Lördag !! Lägg inte så stor fokus på alla svammel-tillskott Robban - lägg energin på att döda vikterna i gymmet likt Jon Hägglund behandlade våran katt på 90 talet, då ni fiskade id nedanför oss !!

Keep up !!
Facebook

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:41.