Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-15, 19:09   #91
teo123
Registered User

Reg.datum: Dec 2010
Jag är fan helt sjuk i huvudet... Innan jag stack till gymmet taggade jag lite och blir helt gråtfärdig av någon anledning.. Är så löjligt jävla peppad.
Jag ska nå dit jag vill, det finns inte ens några tvivel.

Dagens pass iaf!
Bänkpress:
20kg x 20
50kg x 12
70kg x 6
80kg x 3
87,5kg x 1
92,5kg x 1,1 (Mitt första bänk-PB på typ ett halvår! )

Incline Bänk:
50kg x 12, 10, 10

Incline Hantelpress:
22,5kg x 8
20kg x 10
17,5kg x 12

Cable crossover:
22,5kg x 15, 15, 15, 15, 15 (för att pumpa ut det sista)

Militärpress:
30kg x 12
50kg x 5 (gick inte så bra här efter PB o allt, höhö)
30kg x 12

Sittande axelpress:
15kg x 12, 12, 12

Lite varianter av lateral raises för att pressa slut på axlarna

EZ-curl:
32,5kg x 8, 8, 8 (tror stången väger 7,5kg)

Scottcurl m. hantel:
10kg x 12, 10, 10, 8

Pushdowns / Cabelcurl (Superset)
50kg x 12 / 40kg x 12
55kg x 10 / 45kg x 10
60kg x 9 / 40kg x 8 (löjligt strikt)

Sen hade jag inte mycket att ge kvar så jag knallade hem!

Success is my only motherfucking option, failure is not
Bildtung journal!
STATS: Vikt: 85kg, 94:a - Bänk: 130kg, Böj: 170kg, Mark: 200kg, Clean & Jerk: 90kg[/I]
teo123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 14:17   #92
teo123
Registered User

Tagga benpass och sen kopplar jag in laptopen i TVn och livestreamar MR OLYMPIA INATT! WOOOOOOO, fyfan vilken underbar dag! Jays tävlingsform är helt otrolig och jag tror att han tar hem det denna gången också!
SÅ JÄVLA PEPP!

Bildtung journal!
STATS: Vikt: 85kg, 94:a - Bänk: 130kg, Böj: 170kg, Mark: 200kg, Clean & Jerk: 90kg[/I]
Gammal 2011-09-16, 15:58   #93
teo123
Registered User

Underbart...
Gick till passet, var lite snurrig (lätt sömnbrist kombinerat med koffeinöverdos antar jag) och började kötta böj, kom på att det va fokus på mark och bestämde mig för att 160 skulle upp! Icke sa nicke och jag blev svinsur, pressa isolationer och gå hem blev då planen.
Frontböj: Spydde efter sista setet
Benspark: Knät högg till lite (inget jag kände av senare som tur är) och det brände så mycket i muskeln att jag nästan började gråta, och halvskrek "jävla helvete".
Hacksquat: Jaa hacksquat till fail är ju inte jätteskönt precis, speciellt inte när det är TuT på schemat...
Vadpress tills vaderna krampade (maxade magasinet på 250kg och drog 15 reps, nöjd kille här!)
Shrugs i vadpressen på 200kg, 12 reps. Jag har typ trapz från en annan värld för dom är så överdrivet starka jämfört med resten av mig, och blåser upp som ballonger om jag tränar dom specifikt. Hade problem med att mina övre trapz var för starka i relation till mina nedre trapz. (Eller så var nedre för svaga... Men ser det positivt!)

Sen att jag hade spykänslor efter varje set var ingen höjdare så jag fick hänga vid papperskorgarna när jag vilade...

Aja rätt dåligt pass, kunde knappt pressa mig typ, men det kan jag leva med, för det är olympia på G! wooo!

Bildtung journal!
Gammal 2011-09-16, 16:04   #94
Niwah
Powerhouse

Niwahs avatar

Reg.datum: May 2011
Grym vinnarskalle!
Niwah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 16:22   #95
Filipb
Registered User

Filipbs avatar

Reg.datum: Aug 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Niwah Visa inlägg
Grym vinnarskalle!
+1

Du är "ganska" hardcore

Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 19:01   #96
teo123
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Filipb Visa inlägg
+1

Du är "ganska" hardcore
Dina böjar är "ganska" hardcore!
Vill också ha 130-kgs hantlar så jag kan pressa mina trapz for real nån gång

Förresten! Jag hade schatter jag också, när jag var runt 12 bast och tränade judo för fullt, sedan hade jag ont i typ 3 år. Av anledningen till att jag var rädd för att träna benet, vilket gjorde så jag fick för svaga quads för att stödja knät ordentligt - vilket gjorde så att jag fick ondare - en ond cirkel dvs.
Dock böjer du 120 så känns inte som det är något fel på styrkan.. Hmm..

Bildtung journal!

Senast redigerad av teo123 den 2011-09-16 klockan 19:05.
Gammal 2011-09-16, 19:01   #97
teo123
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Niwah Visa inlägg
Grym vinnarskalle!
Det är enda rätta om jag förstått det rätt?
Iaf OM MAN SKA BLI BÄÄÄÄST

Bildtung journal!
Gammal 2011-09-16, 19:17   #98
Filipb
Registered User

Filipbs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av teo123 Visa inlägg
Dina böjar är "ganska" hardcore!
Vill också ha 130-kgs hantlar så jag kan pressa mina trapz for real nån gång

Förresten! Jag hade schatter jag också, när jag var runt 12 bast och tränade judo för fullt, sedan hade jag ont i typ 3 år. Av anledningen till att jag var rädd för att träna benet, vilket gjorde så jag fick för svaga quads för att stödja knät ordentligt - vilket gjorde så att jag fick ondare - en ond cirkel dvs.
Dock böjer du 120 så känns inte som det är något fel på styrkan.. Hmm..
Nåja, det var 130 kg på stången, inga hantlar!

Instagram
Gammal 2011-09-16, 19:26   #99
teo123
Registered User

Citat:
Nåja, det var 130 kg på stången, inga hantlar!
Nåja, det va ett skämt
Men 130-kgs hantlar vore jääävligt fett, bara att se dom skulle fått mig att gå berserk!

Bildtung journal!
Gammal 2011-09-16, 19:42   #100
Filipb
Registered User

Filipbs avatar

De skulle nog va ganska stora!

Instagram
Gammal 2011-09-17, 11:13   #101
teo123
Registered User

Citat:
De skulle nog va ganska stora!
Bara att kolla på colemans 100-kgs hantlar, dom är nästan lika stora som mina underarmar!! ()

Bildtung journal!
Gammal 2011-09-19, 18:53   #102
teo123
Registered User

chacha bloggennnn

Axlar-Pecs-Triceps:
Tänkte köra en etta med bra form på 92,5kg innan jag ökade till 95, men inte FAN tar jag ens 90 i bänk så ja... det gick ju som det gick.. dock är jag ruskigt nöjd över hur lätt och perfekt form jag hade på en TuT-åtta på 70kg! Hade lätt dratt 10+ reps men stannade på 8 för att inte köra slut mig..

Aja när jag inte klarade 90kg bänk så gick jag direkt och började kötta axlar istället, och tänkte iaf sätta PB i militärpress som tröst... En lätt 5:a på 50kg TuT-style gick upp och sen va det dax för en 60kg-press innan jag hoppade på 65...
Men NEJ, inte FAN gick ens 60 kg upp så jag körde en trea pushpress på det med runt 3-5 sekunders negativ fas, vilket fick mina axlar att gråta...

Men det är inget i jämförelse med mina sittade pressar i smithen direkt efteråt, Pressade upp 5 reps och tänkte "detta blir fan en 8a bara, inte en chans att jag drar fler", men min hjärna är ju lite "speciell" som typ ALLA som sett mig IRL vet, så jag drar ju på en 12a och kollapsar rakt framåt och börjar rulla runt och hålla mig för axlarna för den jävla smärtan va... Det så kände jag hur blodet börjar strömma och endorfinerna kickar in för att jag inte ska springa gråtandes och jag blir la hög eller något så ja... Jag köttar på typ 4 sets till!

Blir lite lateral raises för att avsluta mina stackars axlar som jag i stort sett hade tappat känseln i, sen lite incline hantelpress till fail, cablecross supersettat med pushdowns till fail det också.. Fan, detta tär som på psyket!
Avslutade passet med två sets på 15 reps på 200kg shrugs i vadpressen, TuT med full kontraktion i muskeln, verkligen nöp till lixom!

Ett av de mer smärtsamma passen jag har kört, men det va rätt lajbans och jag grät mig igenom det och torkade tårarna på vikterna, iaf inombords!

TuT-träning GÖR FUCKING ONT! Glöm aldrig hjältarna som köttar till de gråter med minivikter så att ni har nåt att se på scen! (RobbanColeman, Ronnie Coleman osv!) Keep on köttin, yo!

TEO OUT

Bildtung journal!
Gammal 2011-09-21, 20:08   #103
teo123
Registered User

Aadå kom precis hem från ett benpass... Och jag är ju så jävla hardcore att jag köttade på steeenhårt!

Knäböj började jag med, 90x3 gick upp (fyfaaaan vad jag har tappat mkt nu i slutet av deffen) och jag gick bort mot hacksquaten och köttade på tills det brändes duktigt mycket, sen va det dax för benspark, där jag räknade de första 4 repsen, sen bara försvann allt och det enda som fanns va att fortsätta sparka, och sparka, och sparka... körde la runt 25 reps på samma vikt jag brukar köra runt 12-15 på, GG!
Lite bencurl och sen va jag färdig för dagen...

Ja, kan ju tillägga att jag nästan svimmade i hacksquaten, o bensparken! Wooo!

Bildtung journal!

Senast redigerad av teo123 den 2011-09-21 klockan 20:12.
Gammal 2011-09-22, 20:08   #104
teo123
Registered User

Hejjj boys!
Brände av ett förjävla axelpass idag! Det är tråkigt att bara skriva vikter x reps så jag fortsätter i samma stil jag börjat köra med nu senast!
Värmer upp rotatorcuffarna (gör detta alltid innan överkroppspass!)
Bestämde mig för att jag verkligen behöver få lite volym i axlarna så att jag får en lite maskulinare "frame" (delts går ju så jäävla bra ihop med feta lats!), så fokus blir TuT och högrep framöver, när jag nått en någorlunda önskvärd volym så är det fucking STYRKA som gäller! KV i militärpress ska fan upp snart!

Aja, lite militärpress, brände av en tolva på 40kg följt av en åtta på 50kg i militärpressen, observera att detta är TuT-träning så jag väljer medvetet låga vikter! Men det blev RPB ändå, höhö!
Sen blev det lite sittande hantelpress, på pinsamt låga vikter (15kg ), följt av axelpress i maskin, den tar duktigt bra på deltsen! RPB här förresten, tror jag iaf!
Sen två variationer av lateral-raises för att avliva axlarna helt.

Sedan va det shrugs på G! 120kg lastas på, 12 reps.. Men det är NU det blir intressant:
140kg fucking metallstång ska upp i luften.. och sen ner.. och sen upp igen, utan att jag får slappna av en sekund för typ 30 sekunder.. Aa, börjar, känner lite på stången, jojävlar, visst fan va den töng! Men det stoppar inte mig, bränner av 8 reps, känner att det räcker, så kommer ett sjuuukt tungt breakdown i en låt, och jag blackoutar och pressar fucking FYRA reps till! Herrejävlar vad musik peppar mig, klarar inte att träna utan det typ... Sen avsluta trapzen med shrugs i vadpressen och lite hantelshrugs för pumpen!

Avsluta passet med att kötta rear delts, kör ju aldrig dom isolerat så kände att det va dax att ge dom en jävla omgång! Det kommer nog kännas rätt brutalt imorn..

Aja, ser ni mig på stan eller på gymmet (myyyycket mer troligt, har fan inget liv så bor i stort sett där) så hojta till eller skriv här eller nåt fannnn!
Och OM ni vill se mig så tränar jag på Sportlife Karljohansgatan, händer att jag drar ett pass på domkyrkan eller andra men det är inte så ofta tyvärr

TEO OUT!

Bildtung journal!
Gammal 2011-09-22, 21:03   #105
teo123
Registered User

Haha, såg att jag skrev mina två senaste inlägg EXAKT 24h efter varandra.. ballt! :O

Men hursomhelst: Lägger deffen på hyllan, tror min metabolism inte mår så bra efter att jag har kört en oseriös deff sen NYÅR, den har bara vart seriös de senaste 2-3 månaderna så ja... Blir att bulka tills nästa sommar, då JÄVLAR ska inget få stå ivägen för mig och mitt sexpack!

Teo out! Igen...

Bildtung journal!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:01.