2010-08-05, 16:59
|
|
Pink belt
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av CpÅke
lol sluta lek intelligent du gör dej bara löjlig
|
Jag ska ge dig ett litet livstips med hjälp av ett citat från Mark Twain:
"Det är bättre att tiga och bli uppfattad som en idiot än att öppna munnen och undanröja alla tvivel."
Hades inlägg var de facto mycket vettigt.
|
2010-08-05, 17:02
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Rätt käft har talat.
Vad exakt är det som är löjligt med Hades inlägg i relevans till vad som diskuteras?
|
han försöker leka smart, jag ska gå o skjuta hans syster så om 4år kommer jag tillbaka och frågar om hur han tycker om straffsystemet
om nån hade gått in våldtagit och skjutit din käraste framför dina ögon, och så får han 5 år, och såklart lindring för att allt va en olyckshändelse så han fälls för dråp,och han är verkligen ledsen för det som hände.nu får vi inte glömma att han kommer må väldigt dåligt i fängelset så vi kortar ner straffet med 1 år, så kommer han ut om 3 år för gott beteende.allt annat vore inhumant
yes sverige har skippat rättvisa nu,resten av världen skrattar
|
|
|
2010-08-05, 17:04
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles
Hades inlägg var de facto mycket vettigt.
|
i en idiots perspektiv ja
|
|
|
2010-08-05, 17:05
|
|
Jag ber om det.
Reg.datum: Sep 2004
|
Han tänkte utifrån perspektiv som inte blivit diskuterade ännu och tillförde något till diskussionen.
Vad tillförde du?
|
|
|
2010-08-05, 17:06
|
|
Registered BAWS!
Reg.datum: Oct 2009
|
Citat:
i en idiots perspektiv ja
|
Är alla som inte tycker som du idioter?
|
|
|
2010-08-05, 17:07
|
|
Mother love bone
Reg.datum: Aug 2006
|
hades brukar alltid gå emot när högre straff diskuteras, och han är jurist så är det väl så de tänker helt enkelt. Jag köper det dock inte för fem öre. Det känns som ett typiskt fall där en intellektuell övermoralisk samling individer ska bestämma åt oss som inget förstår. Nej ge oss lite blod nu.
|
|
|
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2002
|
mörda någon och du har en livstidsbiljett till permanent uppehållstillstånd.
heja sverige.
|
|
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Hades
Jag har lite bråttom, men jag vill ge några synpunkter för att förhoppningsvis nyansera diskussionen lite.
*Att en majoritet vill ha hårdare straff är egentligen inte ett jättebra argument för att införa hårdare straff, eftersom det inte på något sätt är säkert att man tillfredsställer majoriteten genom detta. Tvärtom kommer majoriteten då vilja ha ännu hårdare straff för de grövsta brotten av den anledningen att det inte egentligen finns något humant straff som i tillräckligt hög grad motsvarar kränkningen av brottet. Vi kan inte ha öga för öga, tand för tand - det passar inte in i ett civiliserat samhälle. Vidare finns det inget straff som är tillräckligt hårt för att ge anhöriga upprättelse, så det är inte heller en bra utgångspunkt. En annan anledning till att vara försiktig är att det inte går att "backa", eftersom det är politiskt självmord.
|
Brukar du resonera på det sättet om demokrati i allmänhet? Att man inte kan anpassa politiken efter vad folk vill eftersom det inte är säkert att de blir nöjda ändå utan bara vill ha mer?
|
|
|
2010-08-05, 17:11
|
|
Banned User
|
Citat:
Han tänkte utifrån perspektiv som inte blivit diskuterade ännu och tillförde något till diskussionen.
Vad tillförde du?
|
om vi snackar om vad vi tillför så är vi alla på ingenting typ,eller har du haft nån direkt verkan på fallet i sig`?
WOW han e så okonservativ ! han tänker i andra dimmensioner! hmm nu fattar jag!
va sägs om det här!
om du dödar en människa så får du 3 år, och du får INTE spela playstation 3 utan du får nöja dej med nintendo WII, och det kommer med 2 spel,men vill du ha mer så måste du köpa.det har du såklart råd med inom nåt år då du för LÖN i fängelset.och när vi kommer till mat såklart du få mat hela tiden som den gris du är och om du beteer dej extra bra kommer du ut tidigare också
kan nån lägga upp dej i riksdan för mej?
|
|
|
2010-08-05, 17:17
|
|
Registered BAWS!
|
Citat:
om vi snackar om vad vi tillför så är vi alla på ingenting typ,eller har du haft nån direkt verkan på fallet i sig`?
WOW han e så okonservativ ! han tänker i andra dimmensioner! hmm nu fattar jag!
va sägs om det här!
om du dödar en människa så får du 3 år, och du får INTE spela playstation 3 utan du får nöja dej med nintendo WII, och det kommer med 2 spel,men vill du ha mer så måste du köpa.det har du såklart råd med inom nåt år då du för LÖN i fängelset.och när vi kommer till mat såklart du få mat hela tiden som den gris du är och om du beteer dej extra bra kommer du ut tidigare också
kan nån lägga upp dej i riksdan för mej?
|
Vad tusan?
Du argumenterar konstigt, skriver som en elvaåring.
Dina argument är ju tagna ur luften.
|
|
|
2010-08-05, 17:17
|
|
Jag ber om det.
Reg.datum: Sep 2004
|
Flera medlemmar har tillfört diskussionen något. Jag personligen, Nope. Men jag kallar inte folk löjliga heller.
Om någon har tillfört fallet någonting rent rättsligt och utredningsmässigt har jag inte kommenterat, så varför du tar upp det har jag ingen aning.
Jag håller inte heller med Hades hela resonemang men något som stör mig är när en bra diskussion störs av någon fåne som knappt kan skriva skriver "Lol, du gör dej löjlig".
Edit: Rättelse, "Dej" är det ju. inte "Dig"..
Senast redigerad av Stoltz den 2010-08-05 klockan 17:18.
|
|
|
2010-08-05, 17:21
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Crocker
Vad tusan?
Du argumenterar konstigt, skriver som en elvaåring.
Dina argument är ju tagna ur luften.
|
du har för lågt int för att uppfatta mina meningar korrekt
jag har
Int 16/18
Con 17/18
Str 17/18
Agi 14/18
Wis 9/18
vad har du själv för stats om jag får fråga?
och förresten du måste ju ha doktorerat i svenska eller nåt för du kan verkligen påbörja varje mening med STOR bokstav.my hat is off too u, u very old man that have not the slightest adapted to the youth whom have destroyed your perspective of today's life
Senast redigerad av CpÅke den 2010-08-05 klockan 17:23.
|
|
|
2010-08-05, 17:28
|
|
14 Tum slak.
|
Citat:
Jag skulle gärna vilja ha fler källor innan jag roidar över detta.
|
Ja det vore önskvärt. Det skulle dock inte förvåna mig om det stämmer, regeringen jobbar som bekant hårt för att förvandla det här landet till en soptipp för kriminellt slödder från världens alla hörn.
|
|
|
2010-08-05, 17:28
|
|
Registered BAWS!
|
Citat:
du har för lågt int för att uppfatta mina meningar korrekt
jag har
Int 16/18
Con 17/18
Str 17/18
Agi 14/18
Wis 9/18
vad har du själv för stats om jag får fråga?
och förresten du måste ju ha doktorerat i svenska eller nåt för du kan verkligen påbörja varje mening med STOR bokstav.my hat is off too u, u very old man that have not the slightest adapted to the youth whom have destroyed your perspective of today's life
|
Förstår nu att du är ett troll, som söker uppmärksamhet. Så jag slutar argumentera här och nu.
|
|
|
2010-08-05, 17:36
|
|
treehugger
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Jag tycker helt ärligt att samhället bär en skuld i det som hände. Visst är förövaren den som bär den största skulden, men vi borde lära oss mer om andra kulturer, skillnader i moral och värderingar mot det vi själva anser, och faran med det, så att ungdomar och vuxna vet mer vad de ger sig in på när de ger sig in i "en annan värld" sas. Då kan säkert en del dylika fall förhindras.
Det där var en smula rasistiskt, men det får det gärna vara.
Vet inte om ett par år till i fängelse hade gjort till eller från i fallet, men jag lider med flickans familj.
|
Ja, ingen hade fått den stackars flickan att inse riskerna med att ligga med en kille från en sådan kultur.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:19.
|

|