2010-03-16, 21:41
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo
Jag vet att det är olagligt och dagen jag åker fast för det kommer jag stå för vad jag gjort.
|
Citat:
Ursprungligen postat av von huff
Laddar mycket sällan men ja olagligt.Åker man fast så åker man lag är lag
|
Hoppas inte alla som fildelar tänker som ni, då gör väl inte lagen stor skillnad. Om straffet är så futtigt att folk hellre tar den som en man, rakt upp i bakändan.
Vad som krävs är rejäla straff så att attityden ovan försvinner och folk börjar tänka till själva, det är vad jag tycker. Alla tycker olika, men är man emot något så tycker jag man kan efterleva det själv.
|
|
|
2010-03-16, 21:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Psyla
Vänta....meningen med drogförbud är att minimera användandet, följt av hälsorisker.
Men varför är då våran kära alkohol laglig? Ni som vill hålla resten av drogerna illegala måste väl verkligen vara anti alkohol, den substansen suger ju livet ur en väldans massa individer...
|
Varför är det lagligt att klättra i berg, rida på hästar, köra bil, äta fet mat, vara överviktig etc?
http://www.furiousseasons.com/documents/NuttPaper.pdf
|
|
|
2010-03-16, 22:03
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Jag skulle inte sörja om även alkohol förbjöds. Känns det jobbigt att inte kunna kontra med "nanananananhycklare!"?
|
Det vore bra alla dessa "knark ska vara förbjudet då det är farligt" kunden vara konsekventa och även förorda förbud mot annat som är farligt i vårat samhälle. Men om förbudet leder till fler problem än det man vill förbjuda i sig skapar, så borde ju även den mest konservativa personen fatta att något är galet. Förbud mot alkohol och narkotika har ju visat sig vara kontraproduktiva. Så länge man inte orsakar skada för någon annan så bör det vara lagligt. Dessutom tror jag att vurmandet av förbud som inskränker den personliga friheten är som att måla in sig i ett hörn, för eller senare kommer även den egna friheten att inskränkas. Vill man ha frihet får man ge frihet.
|
|
|
2010-03-16, 23:02
|
|
Maaaaaaat!
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo
Det lär ju vara olagligt för en anledning.
|
Har ju inte något att göra med att det är farligare än alkohol. Men så är det alltid när oinsatta ska argumentera. "Ahmen, det är olagligt av en anledning, vore det mindre farligt än alkohol skulle det vara lagligt"
Till topic: FRA är ett skämt, terroristhot, jo hej, sedan när behöver Sverige oroa sig över terroristhot?
Ipred: Verkningslös eftersom EG-direktiv står över, men får se ifall det går att snirkla sig.
Drogtesta barn: Läste om det i Metro, det är ju löjligt, utan föräldrarnas medtycke. Vart är världen påväg? Inte är det åt rätt håll på detta plan iaf!
Vem har rätt att veta vad du gör om dagarna? "Jag har inget att dölja" nej, bra, inte jag heller! Men betyder det att jag tycker det är okej att folk kollar upp mig utan mitt samtycke? Nee är svaret.
Så lagen ska följas, hur idiotisk den än är?
Ni som tycker att FRA, IPRED och allt är bra, när tror ni det stoppar? Utvecklingen åt detta håll är långt ifrån klar. Men ni är kanske nöjda då det sitter en kamera i varje hörn som övervakar er?
Citat:
Ursprungligen postat av Psyla
Vänta....meningen med drogförbud är att minimera användandet, följt av hälsorisker.
Men varför är då våran kära alkohol laglig? Ni som vill hålla resten av drogerna illegala måste väl verkligen vara anti alkohol, den substansen suger ju livet ur en väldans massa individer...
|
Det roliga är ju att förbudet funkar inte, men så långt kan inte de som är för förbud kolla, hur vore det med lite insikt....
Förbud leder till sämre vård för missbrukare, mindre pengar till staten, att man försörjer kriminella organisationer, andra onödiga förluster av både pengar och arbetskraft osv. Måste vara härligt att vara för förbud och bidra till alla dessa positiva egenskaper.... Ja, jag överdriver så det smäller om det
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
|
Senast redigerad av Dreas den 2010-03-16 klockan 23:08.
|
|
|
2010-03-16, 23:11
|
|
President
Reg.datum: Sep 2009
|
Integritet är bara överskattat. Staten får gärna övervaka mig, då jag som en laglydig medborgare inte har något som helst att dölja. Jag har inte heller någonting emot om staten får mer inflytande då det bara gynnar majoriteten av folket.
|
|
|
2010-03-16, 23:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av emi23j
Va? sen när drogtestar man barn?
Drog-testerna i samhället har gått över gränsen. Det är inte rimligt att behöva pissa i en kopp på begäran för att behålla sitt arbete.
Vad jag gör på min fritid ska arbetsgivaren fullkomligt skita i.
Jag fattar inte hur man kan försvara att drog-testa personer på sin arbetsplats. Visst, att komma hög eller berusad till arbetet är definitivt inte lämpligt och det är jag emot. Men jag har rätt att göra vad fan jag vill på min fritid. Om det betyder att man bryter mot lagen så är det polisens arbete att se till att detta inte inträffar och inte arbetsgivaren (så länge man sköter sitt jobb).
|
Nej för om du brukar droger så kan det leda till olika missöden som t ex skador, fängelse och dålig stämning på arbetsplatsen. Dessa saker är alltid komplicerade för en arbetsgivare då han inte kan säga upp folk som brukar droger och gör brott, han är skyldig enligt lag att betala rehab/avvärjning osv för sina anställda. Det är bättre för alla parter om alla arbetsgivare drogtestar sina anställda regelbundet.
|
|
|
2010-03-16, 23:14
|
|
treehugger
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av bygden
Integritet är bara överskattat. Staten får gärna övervaka mig, då jag som en laglydig medborgare inte har något som helst att dölja. Jag har inte heller någonting emot om staten får mer inflytande då det bara gynnar majoriteten av folket.
|
Hur långt får det gå då. Och vem är staten? Ditt pervo till granne kanske är statens representant i det fallet.
|
|
|
2010-03-16, 23:24
|
|
Aegd
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jagärsvag
Hoppas inte alla som fildelar tänker som ni, då gör väl inte lagen stor skillnad. Om straffet är så futtigt att folk hellre tar den som en man, rakt upp i bakändan.
Vad som krävs är rejäla straff så att attityden ovan försvinner och folk börjar tänka till själva, det är vad jag tycker. Alla tycker olika, men är man emot något så tycker jag man kan efterleva det själv.
|
Visa mig den studie som bevisar att längre straff gör att människor begår färre brott så ska jag tro på dig.
|
|
|
2010-03-16, 23:27
|
|
treehugger
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av kalle_banan
Visa mig den studie som bevisar att längre straff gör att människor begår färre brott så ska jag tro på dig.
|
Studie? Det är ganska logiskt. Om en person aldrig kommer ut lär han inte göra några fler brott. Kan ju iofs göra det i fängelset men inget som drabbar den laglydiga delen i samhället.
|
|
|
2010-03-16, 23:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
De höga saktterna bekymrar väl inte mig så mycket egentlgien. Det man inte cahsar i skatt får man nog betala själv sen ändå. Är väl iofs förmånligare för låginkomsttagare men men..
Att folk ska drogtestas random tycker jag är ganska idiotiskt eftersom de allra flesta tunga droger som folk brukar inte stannar kvar i kroppen särskilt många timmar så att få dag i någon som inte brukat typ cannabis eller liknande som stannar kvar längre i kroppen, särkilt vid långvarigt bruk, är inte så jättehög om man inte ska pisstesta alla varje dag vilket det antaglgien inte finns lust, tid eller pengar till.
Att utföra pisstester på hobbygymmare tycker jag är slöseri med pengar. Om folk som tävlar i bodybuilding vill att pisstester ska utföras under deras tävlingar så låt dem men det ser ju inte precis ut som om att det hade varit så populärt bland eliten. Sen så kommer det garanterat inte försvinna från sporten bara för att det är olaglgit.
Vad det gäller nakenscanning tycker jag det är helt rimligt om säkerhetsvakter på flygplatser och liknande har bra själ för att utför en sådan och skulle själv inte känna mig kränkt om det skulle hända mig.
Hur långt det får gå innan jag säger stopp vet jag inte men så länge jag kan göra vad jag vill till viss grad i mitt eget hem utan att någon annan jävel vet om det så är väl jag nöjd.
Senast redigerad av Kek den 2010-03-16 klockan 23:31.
|
|
|
2010-03-16, 23:30
|
|
Maaaaaaat!
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rockhard
Studie? Det är ganska logiskt. Om en person aldrig kommer ut lär han inte göra några fler brott. Kan ju iofs göra det i fängelset men inget som drabbar den laglydiga delen i samhället.
|
Sedan när hänger logik, statistik och lagar ihop?
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
|
|
|
|
2010-03-16, 23:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2009
|
Sverige kommer bli fridfullt och vackert om vi sätter dessa lagar i schack... not.
För statistik på det, brottsligheten kommer förmodligen vara densamma...tyvärr.
|
|
|
2010-03-16, 23:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av von huff
Jag tycker att alla bör få köra 200 på allmänna väger!Det handlar inte om vad vi tycker om droger, förbjudet är förbjudet vill man eller ej.
Nej det stör mig inte, tdet är bara nyttigt att det hålls koll
|
Är det nyttigt att sätta upp fartkameror i vartenda hörn och vrå också? Tror storebror skulle dra in ganska mycket cash om de bara satte upp en kamera på huvudleden som går vid mig. Tror inte det är en enda bil som kör den hastighet som är utmarkerad där.
|
2010-03-17, 00:01
|
|
Stark
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bubban
Jag vet inte vart jag skall börja... [måste få skriva av mig]
Höga skatter, FRA, IPRED, övervakning överallt och ökar markant, oskyldiga barn som drogtestas utan sina föräldrars vetskap, oskyldiga bodybuilders som blir drogtestade mot sin vilja, nakenscanning. (detta är bara en flugskit på kartan hittills)
Tar det någonsin slut? Och var? Telescreens i varje hem? Nordkorea^100?
Kina tar snart över världen och de är ju inte direkt världens mest demokratiska land precis.
Snälla hjälp mig se ljus i tunneln.
Diskutera.
|
Allt det du nämner tycker jag är rent ut sagt förjävligt. I synnerhet FRA/IPRED och drogtesterna.
|
|
|
2010-03-17, 00:22
|
|
Aegd
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rockhard
|
Du borde arbeta med att göra lagar, Sverige skulle bli ett bättre land
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:22.
|

|