Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-12-19, 16:40   #91
Danne2k
Registered User

Danne2ks avatar

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Morrris Visa inlägg
Det verkar gå framåt för dig i de flesta basövningarna (mark, bänkpress, militärpress osv...). Det är alltid ett gott tecken, om det inte är förenat med en abnorm viktuppgång.

Kör du ingen mer greppträning?
Hehe jo det är väl sant, även om det inte går jättefort så går det frammåt.
Visst har jag gått upp i vikt, kanske 6 kg sen jag slutade deffa i juni vilket är cirka 1 kg i månaden, eller ett överskott på 250 kcal om dagen.

Nu har jag förvisso gått upp 3,3 kg sen jag startade denna journal den 22:a oktober så den största delen av bulken har varit de sista månaderna men det känns ändå inte som en abnorm viktuppgång, eller?
Jag har iaf ökat betydligt mer på vikterna i gymmet

Kunde dock ha ätit liiite mindre ibland ändå..
Blir att börja en seriös deff i januari/februari så man får bort magen m.m.

Näe jag kör ingen annan greppträning just nu förutom barholds ibland..
Skulle behöva köra lite mer pinch då jag är rätt svag där och jag funderar även på att bygga en wrist roller då jag alltid haft små/klena handleder..
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-19, 17:14   #92
Morrris
Jag har klamydia

Morrriss avatar

Reg.datum: Jan 2008
Låter rätt lagom.

Wrist roller är inte roligt när man har små händer...

Blev medlem på Kolozzeum och allt jag fick av Piranha var den här förbannade klamydian.
Morrris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-19, 17:19   #93
Danne2k
Registered User

Danne2ks avatar

Rygg (lats) & Triceps

Lördag 19712

Träningstid: 12:45 (~1 timme)
Betyg: 7,5/10

Sälrodd/bänkdrag

10 x 40 kg
6 x 60 kg
6 x 60 kg
5 x 70 kg
7 x 60 kg
5 x 60 kg
12 x 40 kg

Gillar denna övning skarpt, så den stannar kvar på schemat! Skönt att börja med den också. Alla set var inte strikta men de flesta var faktiskt det, höll dessutom ganska brett.

Supersetat med

Dips

8 x kv
10 x kv
10 x kv

Nja, ville sig inte riktigt idag faktiskt, kändes lätt i början men sen rätt segt. Bestämde mig för att köra något annat istället

Sälrodd även supersetat med

Liggande tricepsextensions

15 x 15 kg
8 x 25 kg
4 x 30 kg
3 x 30 kg

Blev trött snabbt i slutet där tyvärr.. I need kreatin!

Pushdowns

6 x 25 kg
3 x 30 kg
4 x 25 kg
10 x 17,5 kg

Supersetat med

Chins

2 x kv
Negativa
4 x kv
4 x kv
Vanliga med V-handtag
3 x kv
3 x kv

Svintunga chins, speciellt de negativa, jag har lixom 0 kraft i det läget där hakan nästan är över stången, sjunker som en sten i en sjö

Kommentarer

Skönt som tusan att vara tillbaka på gymmet äntligen, inte tränat på hela veckan eftersom jag jobbat som en massa och inte haft tillgång till bil.

Dagens pass gick bra men kändes som jag ville göra fler dips..
Är kluven som fan över hur jag ska göra med ryggpassen framöver alltså.. för latsdrag har jag tröttnat på och där ökar jag ändå inget, chins klarar jag knappt några så jag funderar på om jag ska köra chins ändå, typ så många jag orkar och sen negativa, för man måste ju köra chins för att bli bra på det..eller ska jag lägga ner det helt och satsa på enbart säl/stångrodd osv. som jag knappt kört alls sen jag började träna?

Lurigt detta..imorgon blir det iaf troligen ben/korsrygg då jag inte vill köra biceps, bröst eller axlar.
Gammal 2009-12-19, 17:22   #94
Danne2k
Registered User

Danne2ks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Morrris Visa inlägg
Låter rätt lagom.

Wrist roller är inte roligt när man har små händer...
Hmm ok, ja det känns rätt lagom iofs..men måste nog ändå börja deffa snart, har säkert minst 20-25% bf skulle jag gissa..

Vadå inte roligt? Inte fan behöver allt vara roligt

Edit: har du något råd ang. min ryggträning? (se ovan)
Gammal 2009-12-20, 23:38   #95
Danne2k
Registered User

Danne2ks avatar

Greppträning

Söndag 20/12

(med "1xf" (1 x fail) menas 1 ofullständig (ej helt stängd) repetition, oftast väldigt nära full close men ändå inte close.)

CoC #1

V: 5 reps
H: 5 reps

CoC #2

V: 1xf
H: 1

V: 1
H: 2 + 1xf

V: 2xf
H: 2+1xf

CoC #1

V: 10 reps
H: 16 reps (reps PB)

Kommentarer

Skulle egentligen ha kört ben efter mitt pass i receptionen på gymmet ikväll men hade ingen ork och motivation så jag kunde lika gärna skita i det, blev greppträning istället
Det gick bra, coc#2 fortsätter att bråka med vänsterhanden (eller tvärtom) men fick iaf en full close men med högerhanden så känns singlarna med 2an relativt lätta att sätta numera.

Kul med reps PB på 1an också, det är kul att köra den efter 3 set med coc#2 eftersom den känns så löjligt lätt då

Senast redigerad av Danne2k den 2009-12-20 klockan 23:40.
Gammal 2009-12-21, 19:19   #96
Danne2k
Registered User

Danne2ks avatar

Bröst

Måndag 21/12

Träningstid: kl 10:30 (80 min effektiv tid)
Betyg: 7/10

Bänkpress

16 x 40 kg
8 x 60 kg
3 x 70 kg
4 x 70 kg
1 x 75 kg
4 x 65 kg
5 x 60 kg

Gick sådär precis som förra gången, kraften tar slut rätt fort och det MÅSTE fan bero på brist på kreatin. Har iaf påbörjat en ny kur idag

Lutande hantelpress

8 x 20 kg
4 x 22,5 kg
6 x 20 kg

Stående cableflyes

10 x 15 kg
10 x 17,5 kg
8 x 17,5 kg

Mycket strikt och jag går ej ihop med händerna utan stannar halvägs eftersom belastningen blir minimal under den sista biten.

Sittande bröstpress

8 x 40 kg
15 x 25 kg
15 x 25 kg

Kommentarer

Härligt monsterpass med en jävla massa set
Det var kul trots att bänken gick sisådär, men får godkännt iaf.
Övar en del på tekniken i bänken fortfarande, dvs att dra bak axlarna och skjuta upp bröstet, tycker det går rätt bra men kan fortfarande förbättras.

Imorgon blir det nog träning men jag vet inte vad, gymmet har ju stängt 24/25 så jag kommer köra hårt tisdag onsdag
Gammal 2009-12-22, 22:27   #97
Danne2k
Registered User

Danne2ks avatar

Ben

Tisdag 22/12

Träningstid: kl 17:30 i ~60 min (mat tidigare på dagen samt EAA innan)
Betyg: 7/10

Benpress

20 x 60 kg
14 x 110 kg
5 x 150 kg

Mest som uppvärmning men 150 var sjukt tungt, det går segt fammåt i benpressen och jag måste verkligen börja med knäböj/frontböj snarast!

Utfall med hantlar
Vikterna är för per hantel

8 x 15 kg
5 x 20 kg
5 x 20 kg
5 x 15 kg

Blev trött fort i slutet, har aldrig kört med 20 kg förut, det var tungt men funkade. Formen var sådär, tappade balansen nån gång men ingen större fara. Råkade dock slå i samma knä 2 ggr hårt i marken (kom för djupt) vilket inte var så skönt

Stående vadpress i smith

14 x 90 kg
8 x 120 kg
6 x 130 kg
12 x 90 kg

Har märkt att det är inte alls som i vadpressmaskinen, att om man tar för tungt så orkar man inte trycka upp dom HELA vägen, utan här klarar jag hela vägen upp men däremot blir man istället trött fortare och tappar därmed ROM. Men sjukt skön övning, den nya smithmaskinen tål mer vikt också, ska se vart gränsen går nästa gång...

Supersetat med

Liiggande lårcurls

8 x 40 kg
4 x 50 kg seeeegt (men det gick).
6 x 45 kg
5 x 40 kg

Länge sen jag körde liggande nu, kör oftast sittande men denna är var faktiskt också rolig och tog sjukt fint.

Framsida lår

8 x 40 kg
10 x 35 kg

Sen fick jag bråttom till bussen (som jag missade )

Kommentarer

Först måste jag bara säga att jag har en sån brutal träningsvärk i bröst så det var nog många månader sen jag hade något liknande

Var inte så motiverad idag, inte under passet heller men det tog sig i mitten/slutet, orsaken är delvis att jag är trött på benpress och även lite trött på utfall..

Vadpressarna och lårcurlsen tog riktigt fint och det kändes i benen när man gick ut från gymmet, as it should!

Imorgon blir det helryggsträning med marklyft, sälrodd och annat skojjigt!
Gammal 2009-12-22, 22:36   #98
Danne2k
Registered User

Danne2ks avatar

Haha, måste bara tillägga, det är alltid massa "biffar" på gymmet vid den tiden jag körde på idag, dvs kvällen/eftermiddagen.

Så var det 2 snubbar som började köra godmornings, inte speciellt tungt men ändå, korkad övning tycker jag.
Båda tycker den tar sjukt bra och är sjukt skön och den ena säger t.o.m. "den här måste ju träna hela kroppen!!"
Jag bara skrattade och tyckte synd om dom.

Det värsta var att den ena var rätt så vältränad också..
Gammal 2009-12-23, 22:26   #99
Danne2k
Registered User

Danne2ks avatar

Rygg & mage

Onsdag 23/12

Träningstid: kl 10:30 (~2h), tallrik fil och EAA före passet
Betyg: 6,5/10

Marklyft

12 x 50 kg
8 x 70 kg
5 x 90 kg
4 x 100 kg
2 x 100 kg
4 x 90 kg
10 x 60 kg

Kändes lite i ryggen under första 100 kg setet och den gick trögt upp, 2a setet på 100 kg var lite onödigt då jag har haft lite småont efter passet idag. Det är ingen större fara tror jag men det känns ändå lite. Jag hoppas det går över imorgon

Sälrodd

10 x 50 kg
7 x 60 kg
4 x 70 kg
5 x 70 kg
6 x 60 kg
5 x 60 kg
10 x 50 kg

Alla vikter över 60 kg (samt de sista repsen på 60 kg) är relativt ostrikta, resten är strikta med bra ROM. Märkte att jag värmde upp lite dåligt då 50 kg kändes i bicepsen i början, men det gick fint sen.

Supersetat med

Magmaskin

10 x 35 kg
6 x 40 kg
7 x 40 kg
8 x 35 kg

Tog finfint på magen

Smala latsdrag

8 x 60 kg
5 x 70 kg
4 x 65 kg
7 x 50 kg

Smalt (axelbrett) grepp med handflatorna mot mig. Trevlig övning som Axon tipsat om. Måste säga att den var grymt skön, man får otroligt bra rörelselängd om man släpper upp skulderbladen/axlarna till max, man kan ha en massa vikt och det kändes verkligen ordentligt i Latissimus dorsi!
Denna övning kommer jag verkligen att lägga in i mitt ryggschema!
Dessvärre bråkade greppet med mig rejält, den sista repetitionen höll jag på att tappa stången vilket aldrig har hänt förr och var jävligt störande! Iofs inte så konstigt efter 7 set tunga marklyft + sälrodd + tunga shrugs :p

Supersetat med

Stångshrugs

12 x 70 kg
8 x 90 kg
6 x 100 kg (ostrikt)
8 x 90 kg
12 x 70 kg

Som förra gången, helt okej rom på 90 kg men sen går det utför

Stångcurls (ez)

8 x 30 kg
5 x 35 kg
12 x 20 kg
0 x 20 kg

Tänkte avsluta med lite biceps eftersom det var så länge sen och jag redan hade varit på gymmet "för" länge men tröttnade rätt fort

Kommentarer

Passet sammanfattas såhär:

- Långt! (2h)
- Dålig intensitet
- En massa set
- Slut på greppstyrka (oerhört störande)
- Småont i ryggen efteråt

Ville köra igenom hela ryggen eftersom det blir några dagars vila nu men lär nog inte köra så igen pga. tiden och att greppet sviker i slutet vilket iofs inte är så konstigt när man kör utan dragremmar (som jag vägrar använda). Betyget på passet är främst neddraget av ryggontet och längden på passet.

Det var iaf skönt att döda hela jävla baksidan av överkroppen for once.

Nu önskar jag alla en GOD JUL!

Senast redigerad av Danne2k den 2009-12-23 klockan 22:29.
Gammal 2009-12-24, 14:56   #100
Danne2k
Registered User

Danne2ks avatar

Ryggen är mycket bättre idag iaf, känner nästan inget så känns inte särskilt troligt att jag fått någon liten diskskada eller så vilket är skönt.

Träningsvärk i hela ryggen upp i nacken och även ner i benen (från benpasset) är perfekt på julafton då man ändå bara är hemma å slöar
Gammal 2009-12-25, 20:38   #101
Danne2k
Registered User

Danne2ks avatar

Greppträning

Fredag 25/12

CoC #1

V: 5 reps
H: 5 reps

V: 1 x försök till TNS
H: 1 x försök till TNS

CoC #2

V: 1xf
H: 1

V: 2 x neg
H: 2 reps

V: 2 x neg
H: 1+1f

CoC #1

V: 9 reps
H: 10 reps

Kommentarer

Kunde inte hålla mig borta från lite greppträning trots allt
Gick väl sådär, inga full close med 2an på vänstern och den kändes ovanligt tung på högern också.. Ska nog ändra mitt upplägg på dom tunga dagarna tror jag, har kört såhär ett tag nu och inte kommit någon vart på några pass..
Blir kanske att köra fler negativa eller bara köra negativa nån gång ibland.

Alla tips är välkomna!
Gammal 2009-12-26, 01:31   #102
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.

Carolinews avatar

Reg.datum: Dec 2006
Vad är TNS för nåt?
Gammal 2009-12-26, 01:51   #103
Danne2k
Registered User

Danne2ks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg
Vad är TNS för nåt?
Står för (i greppträningssammanhang) "table no set" och innebär att man stänger en gripper utan sättning, dvs utan någon som helst hjälp från den andra handen.

I det momentet så spelar handstorlek och längden på fingrarna ganska stor roll för hur väl man lyckas, dvs. i mitt fall så lyckas det inge vidare med 1an pga. mina små händer (trots att jag gör 10+ reps med sättning).

Men tror jag kan sätta den om jag bara tränar lite på det.

Har du börjat med någon greppträning?
Gammal 2009-12-26, 10:34   #104
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

Reg.datum: Jul 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Danne2k Visa inlägg
Haha, måste bara tillägga, det är alltid massa "biffar" på gymmet vid den tiden jag körde på idag, dvs kvällen/eftermiddagen.

Så var det 2 snubbar som började köra godmornings, inte speciellt tungt men ändå, korkad övning tycker jag.
Båda tycker den tar sjukt bra och är sjukt skön och den ena säger t.o.m. "den här måste ju träna hela kroppen!!"
Jag bara skrattade och tyckte synd om dom.

Det värsta var att den ena var rätt så vältränad också..
Tja... Goodmornings är en bra övning, och den tar ju i princip hela baksidan av kroppen... Så de är ju inte helt ute och psyklar.
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-26, 14:24   #105
Danne2k
Registered User

Danne2ks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mart|n Visa inlägg
Tja... Goodmornings är en bra övning, och den tar ju i princip hela baksidan av kroppen... Så de är ju inte helt ute och psyklar.
Hur kan det var bra att ha mycket vikt och därmed stor belastning på korsryggen i ett sådant ofördelaktigt moment dessutom?

Det är väl allmänt känt att goodmornings utsätter ryggen för ett väldigt högt disktryck?

Edit: Visste inte att du hade journal här, ska ta och titta in

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:09.