Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Vilket parti röstar du på Europavalet i Juni?
Centerpartiet 1 0.45%
Folkpartiet 7 3.13%
Kristdemokraterna 3 1.34%
Miljöpartiet 7 3.13%
Moderaterna 16 7.14%
Socialdemokraterna 7 3.13%
Vänsterpartiet 6 2.68%
Sverigedemokraterna 33 14.73%
Piratpartiet 135 60.27%
Annat; skriv i tråd 9 4.02%
Antal röster: 224. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-19, 09:05   #91
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell

130kg finsk sisus avatar

Reg.datum: Apr 2006
Vi kan lungt konstatera att det är bra att inte kolos får skicka Sveriges representanter i EU-parlamentet. SD och Pp...

Min youtube videos: http://www.youtube.com/profile?user=superhurri

Journal: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86629
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-19, 09:10   #92
joko
Registered User

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Vi kan lungt konstatera att det är bra att inte kolos får skicka Sveriges representanter i EU-parlamentet. SD och Pp...
SD behöver vi inte diskutera, men vilka skulle vara bättre att skicka än PP:s representanter?

Vem som helst som valt att representera ett etablerat parti?

Youtuba upp när Amelia Andersdotter läser lusen av nån KD-broiler på stående fot, och säg mig sen att hon inte skulle göra en lysande EU-parlamentariker.
joko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-19, 09:13   #93
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell

130kg finsk sisus avatar

Som jag sa i en annan tråd: Vänsterliberala flummare med individen som PRIO 1 tilltalar inte mej utan nästan äcklar mej. Därför ser jag det lika tragiskt som att att SD eventuellt får representation.
Sen kan Amelia vara hur bra debattör som helst. Lars Ohly är lysande men en kommunist är en kommunist...

Men om man är uppväxt med en dator och anser det är livet så har jag full förståelse för att man röstar på Pp. Det fina i demokratin är att man får tycka olika.

Senast redigerad av 130kg finsk sisu den 2009-05-19 klockan 09:16.
Gammal 2009-05-19, 09:22   #94
joko
Registered User

Citat:
Som jag sa i en annan tråd: Vänsterliberala flummare med individen som PRIO 1 tilltalar inte mej utan nästan äcklar mej. Därför ser jag det lika tragiskt som att att SD eventuellt får representation.
Sen kan Amelia vara hur bra debattör som helst. Lars Ohly är lysande men en kommunist är en kommunist...

Men om man är uppväxt med en dator och anser det är livet så har jag full förståelse för att man röstar på Pp. Det fina i demokratin är att man får tycka olika.
Vad gör en bra parlamentariker för dig då? Att man sats på valbar plats av S, M, KD eller C?

Man kan ju iofs lägga sin röst på vilken yrkespolitiker som helst så de kan åka ner till Bryssel och få sina 80K + 45K i utlägg per månad och sedan skita i vad de gör där nere.

Jag vågar påstå att de som väljer PP (och tyvärr även SD) gör ett mer engagerat beslut än de som slentrianröstar (eller inte röstar alls).

Men, som du uttrycker så väl i sista meningen, det fina är att man får rösta som man vill.
Gammal 2009-05-19, 09:26   #95
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell

130kg finsk sisus avatar

För mej avgör 2 saker:
1. Att personen ifråga drar hemåt åt det egna landet
2. Att personen har samma värdegrund som jag

Jag ser inte att PPs representanter skulle uppfylla detta på något sätt.
Själv bor jag i Finland och röstar troligtvis på Svenska Folkpartiet www.sfp.fi

Gammal 2009-05-19, 09:27   #96
manekin
Registered User

manekins avatar

Reg.datum: Jan 2008
Citat:
vi kan lungt konstatera att det är bra att inte kolos får skicka sveriges representanter i eu-parlamentet. Sd och pp...
+1
manekin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-19, 09:30   #97
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:

Som jag sade i den andra tråden. Håller med dig till etthundra procent.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-19, 09:32   #98
joko
Registered User

Citat:
För mej avgör 2 saker:
1. Att personen ifråga drar hemåt åt det egna landet
2. Att personen har samma värdegrund som jag

Jag ser inte att PPs representanter skulle uppfylla detta på något sätt.
Själv bor jag i Finland och röstar troligtvis på Svenska Folkpartiet www.sfp.fi
Jag förstår inte vad det du skriver i punkt 1 betyder.

Punkt 2 är mycket förståelig, men har du koll på vilken värdegrund PPs representanter har? Eller bygger du din uppfattning på förutfattade meningar?
I youtube-klippet jag tipsade om kan man ganska konkret se vad en PP-representants tankar om patent och upphovsrätt kan få för praktiska följder. Det är något helt annat än bara flum med individfokus.

Piratpartiet är ett löjligt namn, och jag förstår att deras avsikter kan vara lätta att missuppfatta, men jag tycker man ska ta sig tiden att läsa vad de vill uppnå. Inte bara köpa kvällstidnings-sammanfattningen av deras politik.
Gammal 2009-05-19, 09:32   #99
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Citat:

Väl talat.
Gammal 2009-05-19, 09:37   #100
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell

130kg finsk sisus avatar

Med Punkt 1 menar jag att min EU-parlamentariker skall arbeta för det egna landet. Egoistiskt och fult.
Så länge vi inte har ett Europa som inte är en nation är det totalt onödigt att kasta pengar i Polen t.ex.
Sen förstår jag att Finland, Sverige och andra rika länder kommer hursomhaver kasta pengar till fattigare länder. Men grundinställningen för min kandidat skall för mej vara äckligt patriotiskt egoistisk.

Borde läsa på mera om PP kanske men fortfarande är frågor som patent och upphovsrätt inte viktiga för mej. Ej heller har ditt klipp lyckats tvätta bort min fina stämpel "Västerliberalflummare".

Gammal 2009-05-19, 09:44   #101
Exdiaq
Registered User

Exdiaqs avatar

Reg.datum: Dec 2007
Rätta mig om jag har fel, men liberaler går väl knappast att placera på den allt för enkla höger-vänster-skalan. PP är mer än upphovsrätt också.
Gammal 2009-05-19, 09:52   #102
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell

130kg finsk sisus avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq Visa inlägg
Rätta mig om jag har fel, men liberaler går väl knappast att placera på den allt för enkla höger-vänster-skalan. PP är mer än upphovsrätt också.
Svår fråga. Liberaler finns det många av. Men den klassiska liberalen är totalt sett i mitten i mina ögon. Olika områden:
Utrikes och försvar: Stabilt i mitten, något till höger. Ofta USA-positiv
Ekonomi: Starkt till höger
Socialpolitik: Något till höger
Värderingar, moral, invandring: vänster

Men som sagt det finns nyliberaler, socialliberaler osv osv och nu även Piratliberaler

Gammal 2009-05-19, 09:53   #103
joko
Registered User

Citat:
Med Punkt 1 menar jag att min EU-parlamentariker skall arbeta för det egna landet. Egoistiskt och fult.
Så länge vi inte har ett Europa som inte är en nation är det totalt onödigt att kasta pengar i Polen t.ex.
Sen förstår jag att Finland, Sverige och andra rika länder kommer hursomhaver kasta pengar till fattigare länder. Men grundinställningen för min kandidat skall för mej vara äckligt patriotiskt egoistisk.

Borde läsa på mera om PP kanske men fortfarande är frågor som patent och upphovsrätt inte viktiga för mej. Ej heller har ditt klipp lyckats tvätta bort min fina stämpel "Västerliberalflummare".
Aha, borde kanske fattat vad punkt 1 betydde såhär med facit i hand.

Jag förstår att du är stark i din övertygelse, men jag tror att du påverkas mer av olika patent och upphovsrättslagar i din vardag än vad du inser.

Jag tycker det är en väldigt obehaglig utveckling att det stiftas lagar och läggs förslag till nya lagar, som begränsar folks möjlighet att kommunicera fritt i vissa kanaler. Och att det byggs infrastruktur för övervakning som kan användas väldigt fel.

Om din farhåga att Kolo-opinionen skulle bli landsrådande någon gång i framtiden (hehe), så vill då inte jag att SD ska sitta vid makten med lagliga och tekniska verktyg att kunna plocka fram allt jag skrivit, pratat om och alla platser jag varit på, fysiska såväl som virtuella.
Gammal 2009-05-19, 09:55   #104
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell

130kg finsk sisus avatar

Citat:
Ursprungligen postat av joko Visa inlägg
Aha, borde kanske fattat vad punkt 1 betydde såhär med facit i hand.

Jag förstår att du är stark i din övertygelse, men jag tror att du påverkas mer av olika patent och upphovsrättslagar i din vardag än vad du inser.

Jag tycker det är en väldigt obehaglig utveckling att det stiftas lagar och läggs förslag till nya lagar, som begränsar folks möjlighet att kommunicera fritt i vissa kanaler. Och att det byggs infrastruktur för övervakning som kan användas väldigt fel.

Om din farhåga att Kolo-opinionen skulle bli landsrådande någon gång i framtiden (hehe), så vill då inte jag att SD ska sitta vid makten med lagliga och tekniska verktyg att kunna plocka fram allt jag skrivit, pratat om och alla platser jag varit på, fysiska såväl som virtuella.
Iofs har du rätt i ditt sista stycke. Tror det var Allan eller nån som påpekade att om den fakta som FRA(och allt vad de nu heter) besitter utelämnas till t.ex Ryssland skulle nog många ligga pyrt till vid en invasion. Så även jag.

Gammal 2009-05-19, 09:56   #105
joko
Registered User

Citat:
Svår fråga. Liberaler finns det många av. Men den klassiska liberalen är totalt sett i mitten i mina ögon. Olika områden:
Utrikes och försvar: Stabilt i mitten, något till höger. Ofta USA-positiv
Ekonomi: Starkt till höger
Socialpolitik: Något till höger
Värderingar, moral, invandring: vänster

Men som sagt det finns nyliberaler, socialliberaler osv osv och nu även Piratliberaler
Att Falkvinge et al. har liberala/libertarianska värderingar är ganska genomskinligt, men piratpartiet är mer än dem.

Så gör mer än välja pp-lappen, kryssa andranamnet också.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:50.