Citat:
Ursprungligen postat av kaer
Även du ;-)
|
Självklart. Skulle man aldrig köra med polare eller inför folk så skulle det inte bli så många läskiga couloirer
Citat:
Ursprungligen postat av tröskel
Alla kan inte vara störst, bäst och snabbast 
|
Nä. Men är man rädd för "folk bakom i hög fart" så kör man inte så fort.
Citat:
Ursprungligen postat av anton2000
Jag tycker tvärtom. Har inte sett en enda bra åkare utan rygga och säkerhetsprylar
Iofs har jag gjort tre säsonger utomlands så lite skillnad kanske mot folk som vill vara coola i liftkön i sälen
On topic ska jag till kittelfjäll nästa vecka och förhoppningsvis åka heliski, kommer bli awesome!!!!
|
Ok. Jag håller ändå inte med. Åker knappt i Sverige och har åkt med en jävla massa duktiga åkare. Sällan någon slänger fram en transceiver. Kör ibland med en av Sveriges bästa åkare som en gång när jag var med drog en bakåtvolt utför en klippa på över 20 meter, utan vare sig hjälm eller ryggskydd. Så macho/crazy-attityden är synnerligen påtaglig.
Själv bär jag alltid ryggsäck (med stoppning om jag ska droppa högt) och säkerhetsprylarna hänger på om det verkligen känns nödvändigt. Har dragit ned laviner helt utan någon försäkring och visst har det känts läskigt men man känner sig lite töntig när ingen annan bryr sig lika mycket. Och skadorna jag ådragit mig genom skidåkningen kan jag skriva en bok om
Jag tror inte att mitt liv kommer att avslutas genom en olycka som hade kunnat motverkas med avancerade skyddsprylar. Därför känns det lite överflödigt ibland. Men vi får väl se. Du får gärna vara den som skrattar först om så sker
Apropå resor så bokade jag nyss en vecka till Åre under den sista studentveckan, vecka 5. Ska någon dit och är sugen på att dra några fina åk så hojta till.