Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-01-01, 19:51   #91
bubbe
My boobs are Ok

bubbes avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Blaine Visa inlägg
Det är riktigt. Då torde bergsbestigning ligga högt på den listan också. Extrema förutsättningar är beundransvärt á la filmen Touching the Void (rekommenderas).
Mmmm, bra film!
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-01, 19:54   #92
Allan
Går i vanliga skor.....

Allans avatar

Reg.datum: Jan 2002
Handlar det bara om knäppaste grejorna kan ju listan göras mycket lång. Springa iförd amerikanska flaggan genom Karachi medan man bränner en bild av Muhammad känns ju som en lämplig gren. Jag ser ingen särskild hårdhet i att tävla i sporter där våld är en beståndsdel. Det behöver man inte vara hård för att klara - det räcker med dum

Jag älskar små kaniner, men det är gott med en rejäl biff ibland också....

Blogg:Att inte kunna skriva "Mitt Sommarlov!" när skolan börjar
Allan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-01, 20:10   #93
Honken
Girevik

Honkens avatar

Reg.datum: Aug 2007
Jag såg den igår. Alltså Joe, hur fan klarade han det? Extremt sjukt!
Honken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-01, 20:23   #94
ligne
Registered User

lignes avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Ja, det säger väl sig själv att det är en blandning? Det är ju inte sporterna för sig som man kallar MMA, utan använder det som ett samlingsnamn för det man gör när man går in i ringen och blandar de olika kampsportsbakgrunderna.

exakt!

alltså är inte MMA den hårdaste sporten.
för det är ju inte EN sport
ligne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-01, 20:43   #95
Creole
Banned

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Ursprungligen postat av ligne Visa inlägg
exakt!

alltså är inte MMA den hårdaste sporten.
för det är ju inte EN sport
Man kan säga att sport är detsamma som tävlingsgren och därför kan man svara MMA på frågan. MMA är tuffare än var sport däri för sig. Typ som 10-kamp som innehåller flera andra grenar.
Creole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-01, 20:51   #96
Allan
Går i vanliga skor.....

Allans avatar

Men är hårt och tufft samma sak? Jag är övertygad om att ett gäng av de där slagskämparna skulle grina efter mamma efter ett par dar på en ensamsegling, eller en friklättring

Gammal 2008-01-01, 20:54   #97
PowPow
Registered User

PowPows avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Visa inlägg
Men är hårt och tufft samma sak? Jag är övertygad om att ett gäng av de där slagskämparna skulle grina efter mamma efter ett par dar på en ensamsegling, eller en friklättring
Och vice versa. Eller?
PowPow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-01, 21:00   #98
Creole
Banned

Citat:
Dom hade garanterat börjat grina efter ett par dagar. Men seglaren hade börjat grina i ringen och längta till sin båt efter någon minut.

Men jag fattar din poäng och vad man ska anse som hårt, den fysiska smärtan eller konditionen, eller rallygalningar som en del tycker. Friklättring är inte hårt, det är mer galet och man utsätter sig för risker. Jag tycker att en hård sport är där det hårda är sportens kärna, inte om något går snett.
Gammal 2008-01-01, 21:01   #99
Allan
Går i vanliga skor.....

Allans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av PowPow Visa inlägg
Och vice versa. Eller?
Det vette fan. Som jag skrev redan ovan - det räcker med att vara dum i huvudet för att få stryk. Att vara tvungen att tänka, planera, undvika fällor, hushålla med styrkan i flera timmar, känns som bra mycket tuffare

Gammal 2008-01-01, 21:02   #100
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Men är smärtan i en MMA-ring större än smärtan i tour de france?
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-01, 21:04   #101
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Creole Visa inlägg
Jag tycker att en hård sport är där det hårda är sportens kärna, inte om något går snett.
Om det går så bra som det kan i ringen så lämnar man den ju oskadd. Går det snett åker man på rejält med stryk, så där ser jag ingen skillnad.

Även om våldet är grunden i dom sporterna går man ju inte in för att bli sönderslagen.

En triathlontävling såsom Ironman är omöjlig att genomföra utan att halvt ta död på sig själv, oavsett om man vunnit eller ej.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-01, 21:04   #102
Creole
Banned

Citat:
Det vette fan. Som jag skrev redan ovan - det räcker med att vara dum i huvudet för att få stryk. Att vara tvungen att tänka, planera, undvika fällor, hushålla med styrkan i flera timmar, känns som bra mycket tuffare
Man kan inte hålla på med en kampsport med den enda egenskapen att man är dum. Om man nu vill hålla med det mer än några timmar.
Gammal 2008-01-01, 21:05   #103
PowPow
Registered User

PowPows avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Men ingen mma-gren går ut på att få stryk.
Med den argumentationen kan man lika väl säga att vem som helst kan segla; det är bara till att slå sig ner på durken, skruva upp mp3-spelaren och hoppas på det bästa.
PowPow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-01, 21:07   #104
Allan
Går i vanliga skor.....

Allans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Creole Visa inlägg
Man kan inte hålla på med en kampsport med den enda egenskapen att man är dum. Om man nu vill hålla med det mer än flera timmar.
Klart man kan. Inte på absolut toppnivå kanske, men i de lägre divisionerna. Praktexemplen är ju slagpåsarna i proffsbranschen - som blivit dumma av sin sport. Man kan ju också fundera över hur smart det är att utöva sport där en av de mest uppenbara - och av publiken också eftertraktade - riskerna är att bli sönderslagen. Och skadad för lång tid framåt.

Gammal 2008-01-01, 21:10   #105
Creole
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Men är smärtan i en MMA-ring större än smärtan i tour de france?

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Om det går så bra som det kan i ringen så lämnar man den ju oskadd. Går det snett åker man på rejält med stryk, så där ser jag ingen skillnad.

Även om våldet är grunden i dom sporterna går man ju inte in för att bli sönderslagen.

En triathlontävling såsom Ironman är omöjlig att genomföra utan att halvt ta död på sig själv, oavsett om man vunnit eller ej.
Tour de France och Triathlon/Ironman är otroligt tuffa grejer båda två. Rent konditionsmässigt är dom oslagbara. Men jag ser inte faran med dom, det finns inget farligt i det. Även om det som sagt är otroligt krävande och beroende på hur man ser det och också kanske kan anses som hårdast.

Men sen missar du en viktig grej Eddie, klart man inte vill få stryk själv. Men man gör allt för att ge den andre det.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:43.