2011-06-01, 11:59
|
|
Svensk mästarinna 2011.
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Är väl exakt samma fenomen om man pratar kvinnorollen.
|
Nej. Det sägs mer än ofta att tjejer är så taskiga mot varandra men så snart MrBoris funderade på vad manlighet är och inte är fick han höra att han var osäker, kände sig dissad osv. Trams mao. När man ifrågasätter kvinnorollen kan man bli påhoppad, men då också oftast av män. Hm, nu blev det ju ännu mer intressant. Varför är det så?
|
|
|
2011-06-01, 12:01
|
|
Workaholic
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av mini
Nej. Det sägs mer än ofta att tjejer är så taskiga mot varandra men så snart MrBoris funderade på vad manlighet är och inte är fick han höra att han var osäker, kände sig dissad osv. Trams mao. När man ifrågasätter kvinnorollen kan man bli påhoppad, men då också oftast av män. Hm, nu blev det ju ännu mer intressant. Varför är det så?
|
För de är osäkra på sin manlighet
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
|
|
|
2011-06-01, 12:02
|
|
Korsordet
Reg.datum: Oct 2007
|
Vad är din definition av manlig, mini?
|
|
|
2011-06-01, 12:03
|
|
special snowflake
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
En av de stora rädslorna som kvinnor tycks ha är grabbar som sitter vid datorn.
Särskilt då jag är chef inom IT, så kommer ofta den frågan rätt snabbt när jag datear eller träffar nya personer. "Jaha, så du kan datorer då..." .... först får jag förklara att som chef behöver man inte vara expert på det området, utan vara expert på att leda experterna istället. Däremot får jag vackert krypa till korset med att jag har ett stort intresse för teknik, inkl datorer.
"Jaha, spelar du sådana där larviga datorspel då också?" är uteslutande nästa fråga. Här riktigt lyser paniken i tjejernas ögon. OMFG ingen datanööörd!
Nu är jag iofs lite äldre och något säger mig att någon yngre generation kanske har detta problem ännu tydligare.
Tjej: Har du dumpat/nobbat någon kille som varit spelmissbrukare (dator/tvspel) eller för att denne helt enkelt har spenderat för mkt tid vid en dator/tvspel?
Kille: Har du fått nobben/blivit dumpad för att du spelat spel, eller har du rentav blivit tvingad till att välja mellan datorn/tvspelet eller tjejen/relationen?
Anledningen till att jag delade upp det könsmässigt är att jag åtminstone inbillar mig att fenomenet med att fastna vid just spelande är vanligast hos män i åldern 16-35.
|
Min kille är programmerare och jobbar stundtals 24/7 (hans jobb är även hans största friditdsintresse). Han kan ibland sitta dygn i sträck framför datorn. För mig är det en av hans bästa egenskaper - förmågan att gå upp totalt i någonting och inte kräva ständig uppmärksamhet från mig. Jag har mina egna tidskrävande intressen och uppskattar att vi kan roa oss på varsitt håll. För min del innebär det att jag slipper känna dåligt samvete för att jag ibland är extremt upptagen och otillgänglig. Skulle aldrig kunna vara tillsammans med någon som inte har ett "nördigt" intresse utanför sin tvåsamhetsrelation, det skulle kväva mig.
//Kristin
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
|
Brevis esse laboro, obscurus fio
|
|
|
2011-06-01, 12:04
|
|
DC disciple
|
för att det är jävligt tröttsamt med folk som försöker sudda ut roller som är genetiskt betingade sedan tusentals år tillbaka genom att diskutera detta till världens ände utan att egentligen komma fram till någonting annat än att alla skall få vara olika och hur dom vill och därefter tvinga på andra sina åsikter med lagstiftning och propaganda.. sjäääälvklart ska man få vara hur man vill, men det finns grundläggande skillnader mellan män och kvinnor, dom mest uppenbara fysiska, och skillnaderna, vad som gör oss till man och kvinna ,definerar oss..
"Fuck you skinny-ass little sissy-boys. I'm huge and brutally strong. I love it, chicks love it, other guys love it. I could effortlessly kill you with one punch.." - Sammich "It's almost like there's more to life than covering yourself in Pam and turpentine and parading in your underwear, isn't there?" - Sammich
|
|
|
2011-06-01, 12:06
|
|
Guest
|
Citat:
|
Jag tycker att det kändes som om folks irritation berodde mer på MrBoris sätt att uttrycka sig på än på vad han faktiskt ville få fram. Det var det enda jag störde mig på, att han tycker att manlighet kan komma i alla färger och former är en annan femma.
Senast redigerad av jaaaaag den 2011-06-01 klockan 12:07.
|
|
|
2011-06-01, 12:08
|
|
Svensk mästarinna 2011.
|
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J.
Vad är din definition av manlig, mini?
|
Problematisk och luddig.
|
|
|
2011-06-01, 12:38
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Det finns väl iofs få fysiologiska egenskaper som diffar så mycket som testosteron mellan män och kvinnor. Så ska man säga att något är manligt bör det vara just testosteronet. Så jag ser inte hur jaaaag:s generalisering blir löjlig.
Det enda hon säger är: manlig man -> mycket testosteron
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
|
|
|
2011-06-01, 12:46
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc
Det finns väl iofs få fysiologiska egenskaper som diffar så mycket som testosteron mellan män och kvinnor. Så ska man säga att något är manligt bör det vara just testosteronet. Så jag ser inte hur jaaaag:s generalisering blir löjlig.
Det enda hon säger är: manlig man -> mycket testosteron
|
Det enda hon sa var väl vad just hennes definition av en manlig man var?
|
|
|
2011-06-01, 12:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Epson
Det enda hon sa var väl vad just hennes definition av en manlig man var?
|
Jag skiter i vem som sa det
Jag bara instämmer i definitionen.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
|
|
|
2011-06-01, 12:54
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2011
|
Det mest omanligaste som finns enligt mig är homofober.. som blir helt till sig och tycker bögar är äckliga. Då känns det som man är rätt osäker på sin läggning framför allt. Eller dom som försöker vara så jäkla tuffa och manliga så det blir överdrivet.
|
|
|
2011-06-01, 12:55
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Problematisk och luddig.
|
haah
|
|
|
2011-06-01, 12:57
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc
Jag skiter i vem som sa det
Jag bara instämmer i definitionen.
|
Jaha, men det blir ju fel när hon inte sa det med tanke på diskussionen som blev. Det var ju det som var hela poängen, hon skrev sin högst personliga åsikt, inte någon generell definition. Förstår inte riktigt vad det fanns att reagera över.
|
|
|
2011-06-01, 12:57
|
|
Äntligen Sofie! Tack! Jag älskar dej<3
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Problematisk och luddig.
|
Konstigt. Det är ju definitionen av kvinnlig.
|
|
|
|
2011-06-01, 13:07
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av snej
Konstigt. Det är ju definitionen av kvinnlig.
|
eller kvinnan.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:50.
|

|