Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-03, 22:40   #10456
Glen
Registered User

Glens avatar

Reg.datum: Jun 2004
Fan scroll-funktionen med pilarna slutar fungera titt som tätt, extremt störande. Om jag klickar på ett youtube-klipp här på kolozzeum är det som att pilarnas funktion "fastnar" i det klippet och styr typ play och snabbspolning och sånt och slutar fungera som scrolltangenter (trots att jag klickar med musen utanför klippets). Varför är det så tro?
Glen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-04, 05:38   #10457
OFA
Registered User

OFAs avatar

Reg.datum: Jul 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Glen Visa inlägg
Fan scroll-funktionen med pilarna slutar fungera titt som tätt, extremt störande. Om jag klickar på ett youtube-klipp här på kolozzeum är det som att pilarnas funktion "fastnar" i det klippet och styr typ play och snabbspolning och sånt och slutar fungera som scrolltangenter (trots att jag klickar med musen utanför klippets). Varför är det så tro?

problemet kvarstår när du provar en annan webbläsare?
OFA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-04, 06:47   #10458
J.V
Registered User

J.Vs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Tips på bra videokonverterare, främst .mkv till .avi? Gärna så liten som möjligt megabajtzmässigt för vi har tak på hur mycket trafik som får användas.
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-04, 14:09   #10459
Johan86
Registered User

Johan86s avatar

Reg.datum: Jan 2005
Sitter med en bärbar samsung minipc. Eftersom jag inte har någon mus så måste jag scrolla ner med piltangenterna. Men varje gång jag klickar pil neråt så händer ingenting direkt. Jag måste alltid trycka på hemsidan med toutchpadden först innan man kan scrolla ner med pil neråt. Jag vill slippa klicka på sidan före. Går detta att ställa in?
Johan86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-04, 21:48   #10460
Otur
Registered User

Reg.datum: Jan 2010
Min dator har börjat "dö" när jag spelar ibland. Mitt i spelet blir det som att datorn fryser, skärmen blir svart. Så jag måste starta om den.

Kan det vara temperaturen tro, att den blir för varm? Eller är det någon hårddisk som börjar ge sig?
Otur är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-04, 22:44   #10461
Glen
Registered User

Glens avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av OFA Visa inlägg
problemet kvarstår när du provar en annan webbläsare?
Öh det har jag inte provat faktiskt men jag är förtjust i Firefox så jag byter ogärna, är för gammal för att ändra på saker...
Glen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-04, 22:49   #10462
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Senaste Flashversionerna är i alla fall buggade med senaste Firefox på många system.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-04, 23:25   #10463
TcAnders
Muba

TcAnderss avatar

Reg.datum: Feb 2007
God kväll!

Har ett problem som har stört mig ett bra tag nu men det börjar bli dags att ta tag i det, och det är Facebook, kan inte komma in varken med Firefox eller IE.
Eller jo jag kan komma in, men bara cirka var 10:e gång och då fungerar det segt och ibland inte alls.

Använder Avira Antivir samt Comodo firewall och har testat att stänga av båda utan någon förbättring, har rensat datorn med Superantispyware samt testat att installera om Firefox.

Datorn är ganska nyligen formaterad, Windows 7 64-bit är installerat.

Vad kan vara fel? Kan brandväggen blockera just Facebook?

Tack!
Mvh Anders
TcAnders är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-05, 10:09   #10464
Juxta
Broder Broccoli

Juxtas avatar

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Otur Visa inlägg
Min dator har börjat "dö" när jag spelar ibland. Mitt i spelet blir det som att datorn fryser, skärmen blir svart. Så jag måste starta om den.

Kan det vara temperaturen tro, att den blir för varm? Eller är det någon hårddisk som börjar ge sig?
Låter definitivt som att den blir för varm. Installera ett program som håller koll på tempen och för loggar så ser du. Vanligt problem på sommaren.

Har du ett dåligt chassi kan du byta det sen, installera lite extra fläktar osv.
Juxta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-07, 12:07   #10465
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Jag har fått något i min webläsare. Babylon Search. Vad är detta och ska man åtgärda det?
Gammal 2012-07-07, 12:12   #10466
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Vilken webläsare?

Det brukar gå att ta bort i browserinställningarna (Tools -> Addons i Firefox t ex) plus genom avinstallation via kontrollpanelen.

Det är inget virus, men kan vara lite krångligt att få bort helt. Dom antivirus som identifierar det gör det som "PUP" eller "PUA" - Potentially Unwanted Program/Application, dvs ett program som inte är skadligt som man kanske inte vill ha.

Det är heller inget som installerar sig själv, utan det är användaren själv som har godkänt att programmet installeras. Oftast genom att bara klicka "Ok" utan att läsa vad som följer med när man installerar något.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-07, 12:42   #10467
astrodog
Sup, registered user?

astrodogs avatar

Reg.datum: Sep 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Jag har fått något i min webläsare. Babylon Search. Vad är detta och ska man åtgärda det?
It's so you never forget Zion, umbubulubulu.
Gammal 2012-07-07, 13:12   #10468
TcAnders
Muba

TcAnderss avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av TcAnders Visa inlägg
God kväll!

Har ett problem som har stört mig ett bra tag nu men det börjar bli dags att ta tag i det, och det är Facebook, kan inte komma in varken med Firefox eller IE.
Eller jo jag kan komma in, men bara cirka var 10:e gång och då fungerar det segt och ibland inte alls.

Använder Avira Antivir samt Comodo firewall och har testat att stänga av båda utan någon förbättring, har rensat datorn med Superantispyware samt testat att installera om Firefox.

Datorn är ganska nyligen formaterad, Windows 7 64-bit är installerat.

Vad kan vara fel? Kan brandväggen blockera just Facebook?

Tack!
Mvh Anders
Bump
TcAnders är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-07, 13:19   #10469
astrodog
Sup, registered user?

astrodogs avatar

Reg.datum: Sep 2005
Citat:
Ursprungligen postat av TcAnders Visa inlägg
Bump
Andra sidor fungerar perfekt? Vad har du för router? Vad använder du för DNS? Vad har du för bredbandshastighet? Vad kommer du upp till mot t.ex. SUNET? Vad får du för resultat i speedtest.net?
Gammal 2012-07-07, 14:23   #10470
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Vilken webläsare?

Det brukar gå att ta bort i browserinställningarna (Tools -> Addons i Firefox t ex) plus genom avinstallation via kontrollpanelen.

Det är inget virus, men kan vara lite krångligt att få bort helt. Dom antivirus som identifierar det gör det som "PUP" eller "PUA" - Potentially Unwanted Program/Application, dvs ett program som inte är skadligt som man kanske inte vill ha.

Det är heller inget som installerar sig själv, utan det är användaren själv som har godkänt att programmet installeras. Oftast genom att bara klicka "Ok" utan att läsa vad som följer med när man installerar något.
Ah, okej. Säkert från när jag installerade om Skype igår och bara klickade framåt snabbt för att få det installerat. Firefox är det. Då vet jag, tack!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:39.