Tack för igår!
Kul att se hur målmedveten du är, det var bra fokus på träningen trots kolo-invasion. Ådrorna på axeln är inte dumma och jag kommer skälla på dig varje gång du säger att du är klen... tycker att du har riktigt bra form nu och ffa axlarna är bra.
Nästa gång får vi köra chins på en stång där jag slipper slå pungen i marken...
Frantic är min nya idol tror jag, både vad gäller fysiken utseendemässigt men framför allt spänsten o styrkan i chins o dips.
Nu tog du i lite va ? Men tack, chinsen kändes bra. Iaf första setet
Jag måste säga att din fysik har blivit rejält mycket bättre än bilderna du la upp från förr! Du gör bra framsteg Jag håller nog med sig om att det kan vara en bra idé att börja köra curls med rak stång. Se bara till att det inte gör för ont så att du drar på dig en inflammation.
Tack för igår!
Kul att se hur målmedveten du är, det var bra fokus på träningen trots kolo-invasion. Ådrorna på axeln är inte dumma och jag kommer skälla på dig varje gång du säger att du är klen... tycker att du har riktigt bra form nu och ffa axlarna är bra.
Nästa gång får vi köra chins på en stång där jag slipper slå pungen i marken...
haha, ja men jag blir galen om jag inte får träna skiten ur mig trots massa gott folk.. :P ... svettig blev jag iaf, djävelberg... och jag ÄR fan klen, axlarna är det enda som sticker ut, men i och med att armarna är så små så ser axlarna plötsligt stora ut. =/
haha du slog i huvudet nästan när du körde dips också i toppläget haha..
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic
Nu tog du i lite va ? Men tack, chinsen kändes bra. Iaf första setet
Jag måste säga att din fysik har blivit rejält mycket bättre än bilderna du la upp från förr! Du gör bra framsteg Jag håller nog med sig om att det kan vara en bra idé att börja köra curls med rak stång. Se bara till att det inte gör för ont så att du drar på dig en inflammation.
du har ju en sjukt bra fysik, skulle jag gå ner till dryga 70 kg jag med så skulle jag inte ens vara hälften så stor som dig... bra armar har du iaf, triceps är mäktig hestsko..
Hoppas kunna ta min fysik någon nivå till nu om allt går vägen, ska göra vad jag kan för att komma ikapp dig
Är helt förstörd i kroppen. Kan inte köra ben då jag körde det i förrgår och igår körde jag skiten ur rygg o armar. Min vänstra axel är duktigt öm idag så jag skippar axelpasset och vilar både axlar och armar idag istället.
Påminn mig om att aldrig mer köra 18 set vader förressten. Jag måste ha spräckt varenda fiber som går att spräcka, du milde vad ont jag har. Var jag stel igår så är jag invalid idag, hoho.
Hoppas ändå kunna vila benen så pass mkt att jag kan köra tunga böj imorgon.. hoppashoppas. Kul också att jag för en gångs skull har fått en sjuk träningsvärk i biceps, muskeln som jag aldrig lyckas träna. Det skulle till en bicepsbattle med Scratch89 för det.
dips
1 set [ 6 x kv (84) kg ]
1 set [ 6 x kv (84) kg + 25 kg ]
1 set [ 4 x kv (84) kg + 40 kg ]
1 set [ 6 x kv (84) kg + 35 kg ]
1 set [ 8 x kv (84) kg + 25 kg ]
Det här måste vara din bästa F5-disciplin. Snyggt med +40!
Är detta någon "gnäll över din egen fysik"-journal istället för en träningsjournal?
Mer träning och mindre gnäll!
Och vadträning är jävulens påfund. Idag är första gången jag kunnat gå normalt sedan i fredags. </gnäll>
självömkan ftw..
är faktiskt mer nöjd med att få träningsvärk i biceps... det händer aldrig. Det hoppas jag få gnälla över fler gånger :P
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheOne
Det här måste vara din bästa F5-disciplin. Snyggt med +40!
Tack! Ja märligt nog, jag har ingen synlig triceps, men dipsen tror jag att jag kommer kunna öka på bra med. Dips o bänk blir nog mina två styrkor hoppas jag.
Håller på att göra en film från sommarens fjällvandring, bara för skojs skull sådär, ett minne för mig själv.
Här försöker jag ge mig på att marklyfta en stenbumling nedanför Helagsglaciären första dagen. ... epic fail, den rubbades inte en centimeter.. vettifan hur många hundra kilo den vägde.
Roade mig lite med att räkna på vad jag förbränner under en fjällvandring. Jag trodde först jag skulle landa på runt 5000 kcal/dag totalt, men det visar sig nu att jag bränner närmare 6-7000 kcal/dag de dagarna jag går långmarscher. Räknat på 400 kcal/timme så är det 3200 kcal på 8 timmars vandring. Sedan allt jox kring läger mm, man är ständigt i rörelse före och efter själva vandringen. Tittar jag på maten också så är jag inte farligt hungrig ändå trots att frystorkad mat är knappa 1000 kcal/portion. I snitt ligger jag på 2000-3000 kcalunderskott under en fjällvandring, hoho.
är faktiskt mer nöjd med att få träningsvärk i biceps... det händer aldrig. Det hoppas jag få gnälla över fler gånger :P
Det är ju bra gnäll.
Det vill vi höra mer av.
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Roade mig lite med att räkna på vad jag förbränner under en fjällvandring. Jag trodde först jag skulle landa på runt 5000 kcal/dag totalt, men det visar sig nu att jag bränner närmare 6-7000 kcal/dag de dagarna jag går långmarscher. Räknat på 400 kcal/timme så är det 3200 kcal på 8 timmars vandring. Sedan allt jox kring läger mm, man är ständigt i rörelse före och efter själva vandringen. Tittar jag på maten också så är jag inte farligt hungrig ändå trots att frystorkad mat är knappa 1000 kcal/portion. I snitt ligger jag på 2000-3000 kcalunderskott under en fjällvandring, hoho.
Postar den även här, efter ett par dagar/nätter och en sjukt massa pill så är 15 minuters film från fjällvandringen klar. Musik, dramatik, svett, kommentarer, you name it..
Inget märkvärdigt egentligen, men kanske lite inspiration till er som ännu inte provat på fjällvandring.
Längtar redan till nästa äventyr.
Tack! Jättefin film ska inte säga något om musiken i början men
Underbara bilder och jag tror fjällvärlden kommer få en ny bekantskap framöver och den har dig att tacka för det! Duktig du är på att redigera film imo!
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tack! Jättefin film ska inte säga något om musiken i början men
Underbara bilder och jag tror fjällvärlden kommer få en ny bekantskap framöver och den har dig att tacka för det! Duktig du är på att redigera film imo!
haha kände du igen introlåten? =) ..
Tack för feedback ivf.. bjuder på mig själv lite som postar filmen här på ett publikt forum, den är mest till för släkt/vänner annars som är nyfikna på hur jag hade det under vandringen eller som är nyfikna på fjällvandring överlag.
Detta är sista bilden som visas på min fysik för i år. Sälformen börjar redan ta plats och nu ska jag tjocka till mig lite.
Efter en sväng vid havet i gott sommarväder, så öppnade sig visst himlen o någon hällde en hink vatten över mig. Sablar vad det regnade. Körde förbi en viss Olof Mellbergkopia på hemvägen (wesaft) som jag misstänker fick samma glada överraskning 3 minuter senare