Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-28, 21:57   #10231
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Sk1llz Visa inlägg
C.E.J, ett sms kan innehålla 160 tecken vilket räcker till mer än en mening. Dagens mobiltelefoner har stöd för att skicka och ta emot sammansatta sms. 5x160 = 800 tecken, det borde räcka till en spännande inledning av en kärleksroman?
Mjo, men än så länge duger mobiltelefoner även att ringa med.
Gammal 2011-05-28, 22:21   #10232
Beware
Registered User

Bewares avatar

Reg.datum: May 2011
Har ett litet problem och jag behöver er hjälp!

Träffade en tjej för några veckor sedan, vi har setts några gånger.. två av gångerna har jag sovits hos henne och det hände en hel del dessa nätter.

Det var hon som var på och mest intresserad först, sedan nappade jag och började bli på även jag. Men nu vet jag inte om jag varit för lätt, och kanske i stället skulle varit mer avvaktande i början och hon tappat spänningen? Men jag väntade ändå två veckor innan vi sågs andra gången. Ville inte vänta för länge då hon enligt en bekant till mig säger att hon har killar efter sig varje gång dom är ute och jag vill inte gå miste om chansen.

Sedan uppstod denna konversation dagen efter jag sovit över hos henne en dag:

Jag: Jobbar du? puss
Hon: Ja det gör jag, själv då? puss puss
Jag: Nej vad är jobb för något? jag är och kollar på lägenhet. Har du nåt gott att bjuda på? (Jobbar på cafe)
Hon: Jaså vad kul, ska du komma nu?
Jag: Ja, jag är så jäkla sugen på fika.
Hon: Haha okej, bara sugen på att fika? :O
Jag: Nej jag är mest sugen på träffa dig Hinner jag så kommer jag förbi snart!
Hon: Haha va bra
Jag: Fan jag hinner inte idag, får komma förbi och fika senare i veckan.
Hon: En fråga bara, vad tycker du om mig?

Sedan en massa frågor fram och tillbaka via telefon... och sedan fortsätter det via sms.

Hon: Jag är inte fin nog till dig, jag tror nog du kommer hitta någon bättre än mig.
Jag: Haha ge dig, varför tror du det? Du är ju underbar!
Hon: Okej jag ska ge mig.. jag tycker du är en bra kille hihi puss
Jag: Det låter bra, vad gör du ikväll?

Varför denna osäkerhet och tvekan? Hon verkar inte vara en sån person, hon som alltid har lätt att få det hon vill.

Nu har det snart gått en vecka och hon har inte hört av sig, och jag orkar inte heller göra det.. Vad ska jag göra? Ringa och fråga hur hon mår och om hon vill hitta på nåt?

Vill samtidigt inte vara för på. Samtidigt är hon en person som även i början tog det ganska lugnt och inte är någon som ringer och har sig varje dag, utan det kan gå nån dag då hon jobbar mycket.

Vad tror ni om mitt läge? Själv tappade jag lite hoppet efter det där, en total helvändning känns det som.

Senast redigerad av Beware den 2011-05-28 klockan 22:25.
Beware är inte uppkopplad  
Gammal 2011-05-28, 22:24   #10233
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
låt det inte rinna ut i sanden bara, ring!
Gammal 2011-05-28, 23:02   #10234
Beware
Registered User

Bewares avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
låt det inte rinna ut i sanden bara, ring!
Nä det är sant, man kanske skulle ta och slå en signal. Då hon har visat rätt tydligt vad hon vill och jag måste nu ta lite mer initiativ, samtidigt som jag vet att hon säkert hör av sig förr eller senare.

Men samtidigt är jag tveksam efter det där samtalet vad hon egentligen vill.
Gammal 2011-05-28, 23:34   #10235
Beware
Registered User

Bewares avatar

En till fundering. Vi har hamnat i säng hos henne två gånger då jag behövt sova över hos henne.. det har aldrig gått hela vägen, men nästan ända in i kacklet. Kan detta vara problemet och därför hon ställer frågan om vad jag egentligen tycker om henne och därav hennes osäkerhet?

Hon kanske tror jag är gay haha? För dessa två gånger hade jag fått sex utan problem om jag bara själv ville fullt ut (hon visade rätt tydliga signaler på det i sängen).. men tar det gärna lugnt till en början. Men om vi hamnar i sängen tredje gången smäller det, då tycker jag det känns ok. Förut har jag gjort det första gången men då har det bara varit ONS, nu vill jag mer.

Tjejer, kan detta få er att känna er osäkra, tveksam och inte tillräckliga?
Gammal 2011-05-28, 23:36   #10236
LindaS
Registered User

LindaSs avatar

Reg.datum: Jul 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Beware Visa inlägg

Tjejer, kan detta få er att känna er osäkra, tveksam och inte tillräckliga?
Du menar när vi fläker upp benen för killen vi vill ha och han inte vill stoppa in den? Det kan var så, ja.

STK
Citat:
Ursprungligen postat av Pansartax Visa inlägg
Sittande vadpress är asgött, man är alldeles vinglig i benen...(Så man känner sig som en redig jävla karl med andra ord)..
LindaS är inte uppkopplad  
Gammal 2011-05-28, 23:45   #10237
Beware
Registered User

Bewares avatar

Citat:
Ursprungligen postat av LindaS Visa inlägg
Du menar när vi fläker upp benen för killen vi vill ha och han inte vill stoppa in den? Det kan var så, ja.
Haha ja ungefär så. Jag sa ju aldrig nej riktigt, utan var bara försiktig och myste/smekte/kysstes mest. Känns tidigt att gå all the way första/andra gången tycker iallafall jag, när jag vill något mer än bara att ligga.. eller så är jag bara en tönt.

Säkerligen därför hon ställer frågan om vad jag egentligen tycker om henne. Får rädda upp det här om det nu går.

Senast redigerad av Beware den 2011-05-28 klockan 23:46.
Gammal 2011-05-28, 23:45   #10238
Tabbe
James Bond

Tabbes avatar

Reg.datum: Nov 2005
Citat:
Ursprungligen postat av LindaS Visa inlägg

ja risken finns väl.

Living is an art.

Grub om kost
Tabbe är inte uppkopplad  
Gammal 2011-05-29, 00:18   #10239
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Ring henne
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2011-05-29, 00:30   #10240
Beware
Registered User

Bewares avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Ring henne
Jag får göra det. Jag kommer dock bara känna mig patetisk och desperat.. även fast det är jag som gjort henne osäker och hon säkert sitter och väntar på något från mig Känns lite konstigt att höra av sig efter nästan en vecka bara sådär också.. Vad kan man säga då? Vad blir för mycket? Jag vill ju inte säga för mycket och sälja mig helt, men samtidigt visa att jag fortfarande är sjukt intresserad av henne, för uppenbarligen är hon sjukt osäker på vad jag vill.

Finns fan ingen tjej som henne som gjort mig så här osäker och feg. Det är ju jag som brukar vara cool och ta allt som det kommer utan några bekymmer.

Senast redigerad av Beware den 2011-05-29 klockan 00:34.
Gammal 2011-05-29, 00:34   #10241
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Fråga om hon vill gå en promenad i morgon.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2011-05-29, 00:37   #10242
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Beware Visa inlägg
Jag får göra det. Jag kommer dock bara känna mig patetisk och desperat.. även fast det är jag som gjort henne osäker och hon säkert sitter och väntar på något från mig Känns lite konstigt att höra av sig efter nästan en vecka bara sådär också.. Vad kan man säga då? Vad blir för mycket? Jag vill ju inte säga för mycket och sälja mig helt, men samtidigt visa att jag fortfarande är sjukt intresserad av henne, för uppenbarligen är hon sjukt osäker på vad jag vill.

Finns fan ingen tjej som henne som gjort mig så här osäker och feg. Det är ju jag som brukar vara cool och ta allt som det kommer utan några bekymmer.
Det är det där som är risken när man går lite för fort fram med det fysiska.. känslorna har inte satt sig och framför allt inte tilliten. Man vet inte riktigt var man har den andre eller vad som kommer att hända. Mitt absolut största tips är att ta det lite lugnt med sexet i början och låta känslor osv landa lite först.

Nu är det redan gjort och ni båda undrar lite vad fan som hände. Var det början på något bra eller var ni bara slampiga? .. skämt åsido, prata med henne, träffas, umgås. Nästan alla sådana här frågor i den här tråden är lite a'la Lellan sådär, typ sitta hemma och försöka gissa vad den andre tänker eller tror. Trivial Pursuit i att spekulera om den andres tankar o känslor.

RING, träffas, fråga, prata! Det kan väl ändå inte vara någon nyhet att kommunikation (och då inte via sms) är en grundsten i en relation?
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2011-05-29, 00:38   #10243
Beware
Registered User

Bewares avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Fråga om hon vill gå en promenad i morgon.
Ja det kanske räcker så. Sedan får jag väl visa mer vad jag vill och tycker när vi ses.. jag ringer i morgon så får vi se vad som händer, får nog inte vänta många dagar till, annars finns nog risken att det rinner ut i sanden!
Gammal 2011-05-29, 00:39   #10244
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Att du är osäker o feg är ett gott tecken dock. Då har du någon form av känslor som har trillat igång. Det är så det ska kännas, man ska vara osäker och feg (men ändå våga ta tag i sina demoner och våga).

Att vara nervös är bra. Då tar man uppgiften på allvar.
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2011-05-29, 00:46   #10245
Beware
Registered User

Bewares avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Att du är osäker o feg är ett gott tecken dock. Då har du någon form av känslor som har trillat igång. Det är så det ska kännas, man ska vara osäker och feg (men ändå våga ta tag i sina demoner och våga).

Att vara nervös är bra. Då tar man uppgiften på allvar.
Jo det har du rätt i, det ska kännas så, vilket det inte gjort förut och då har det bara slutat med ONS. Men nu vill jag mer och i stället väljer jag att inte ha sex, vilket får henne att tveka tror jag.

Så det är som du beskriver, vi sitter på varsitt håll och undrar vad fan som händer härnäst, och det har snart gått en vecka. Jag får fan ta tag i det och visa vad jag vill så kanske hon känner sig mer säker också!

Jag har ju varit rätt dålig på visa vad jag känner och vill, så jag förstår att hon är lite osäker och frågar vad jag egentligen tycker om henne.. men jag brukar ha svårt att visa känslor tidigt utan vill lära känna personen lite mer först.

Senast redigerad av Beware den 2011-05-29 klockan 00:50.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:38.