2011-05-26, 17:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Skäggstubb är awesome tills man hamnar i sänghalmen ...
Lovers har inte skägg
|
|
|
2011-05-27, 13:23
|
|
Workaholic
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av StampChamp
Jobbar du som relationsexpert eller? Det där stämmer in så jäkla hårt på oss vad jag själv tror.. jag får uppfattningen av hon precis som du beskriver, lite som att hon är rädd att hon ska gå miste om mig och samtidigt vill hon spela lite svår nu eftersom hon varit ganska på och behöver min bekräftelse eftersom jag kanske inte visat det sådär jättebra.
I helgen var jag ut på krogen för att kolla lite fotboll med några polare, det första hon frågade min polare som vi träffades genom var direkt lite oroligt: Är det någon tjej han ska ut med?
Är inte det ett tecken på intresse och lite osäkerhet?
|
Det tror jag nog. Men sen att hon är eftertraktad? Det är väl typ alla tjejer som ser någorlunda fina ut
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
|
|
|
2011-05-27, 14:22
|
|
Guest
|
Skäggstubb kan vara skitsnyggt, väldigt få som passar i det dock.
|
|
|
2011-05-27, 14:31
|
|
jSQUAT- SAK prospect
Reg.datum: Feb 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av jaaaaag
Skäggstubb kan vara skitsnyggt, väldigt få som passar i det dock.
|
Kan va snyggt men tyvärr sticks det, så det går bort.
|
|
|
2011-05-27, 14:33
|
|
Workaholic
|
Har ett litet problem, tjejen kommer hit snart i 3månader o hon vill att jag då ska jobba mindre för att vara med henne. Men i mitt yrke funkar det inte så, jobbar jag mindre kommer jag inte klara mig så bra som jag vill; och samtidigt blir jag nästan sur över att hon ställer ultimatum när hon vet hur mycket detta betyder för mig. What to do? Någon med liknande erfarenheter som jobbar nästan dubbelt upp av normaltid och tjejen klagar där hemma? Hur hanterar ni det?
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
|
|
|
2011-05-27, 14:36
|
|
Guest
|
Citat:
Ursprungligen postat av Joanna
Kan va snyggt men tyvärr sticks det, så det går bort.
|
Jag har aldrig brytt mig om stickandet.
|
|
|
2011-05-27, 14:37
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2006
|
Skola och jobb är två saker som man inte skall ställa ultimatum om, det är min åsikt.Jag skulle förstå henne men endå bli sur, hon åker iväg över halva jorden och börjar sedan ställa krav på dig när det passar henne
|
|
|
2011-05-27, 14:48
|
|
Workaholic
|
Citat:
Ursprungligen postat av von huff
Skola och jobb är två saker som man inte skall ställa ultimatum om, det är min åsikt.Jag skulle förstå henne men endå bli sur, hon åker iväg över halva jorden och börjar sedan ställa krav på dig när det passar henne
|
Ungefär så jag resonerar också... jag har faktiskt bestämt mig för att inte vika en tum för henne. Visst kanske jag kan komma hem vid 19.00 istället för 20/21 som jag brukar på dagarna, men inte mer än så... o 6dagars arbetsvecka kommer jag fortsätta med. Sen får hon väl bryta med mig om det inte passar...känns förjävligt men det är så jag känner
|
|
|
2011-05-27, 19:04
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris
Ungefär så jag resonerar också... jag har faktiskt bestämt mig för att inte vika en tum för henne. Visst kanske jag kan komma hem vid 19.00 istället för 20/21 som jag brukar på dagarna, men inte mer än så... o 6dagars arbetsvecka kommer jag fortsätta med. Sen får hon väl bryta med mig om det inte passar...känns förjävligt men det är så jag känner
|
Fråga dig själv, varför ställer hon det kravet? Läs din egna tråd där du höll på att gå i bitar av saknad efter henne osv. Hur tror du hon känner det?
Krydda det med en knippe resfeber, kanske lite ogrundad svartsjuka.
Oro för vart ni står i förhållandet nu när ni träffas osv osv.
|
|
|
2011-05-27, 19:17
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2007
|
Citat:
|
Börja jobba tidigare? Du måste kunna lösa detta på något sätt. Sätt dig i hennes position: skulle du flytta tvärs över halva jordklotet för att föda en killes barn om du bara fick spendera några timmar om kvällen med honom, (åtminstone) de första 5 åren? Tänk dig den ensamhet hon kommer att uppleva när hon flyttar till ett ställe där hon inte känner någon förutom dig, och du inte ens är närvarande.
|
|
|
2011-05-27, 19:39
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2008
|
Vad jobbar du med? Och när börjar du jobba? Jobbar du 8-20/21 så förstår jag om hon ställer krav på att du behöver jobba mindre men jag hoppas att du inte jobbar så mycket?
|
|
|
2011-05-27, 19:53
|
|
Guest
|
Citat:
Har ett litet problem, tjejen kommer hit snart i 3månader o hon vill att jag då ska jobba mindre för att vara med henne. Men i mitt yrke funkar det inte så, jobbar jag mindre kommer jag inte klara mig så bra som jag vill; och samtidigt blir jag nästan sur över att hon ställer ultimatum när hon vet hur mycket detta betyder för mig. What to do? Någon med liknande erfarenheter som jobbar nästan dubbelt upp av normaltid och tjejen klagar där hemma? Hur hanterar ni det?
|
Jag har inga goda erfarenheter alls av att ställa ultimatum (jag har själv även gjort det), jag vet inte varför hon ställer det och du kanske borde fråga henne hur det kommer sig att hon måste ställa det ultimatument. Kanske kan det vara så att hon inte alls känner sig prioriterad, jag syftar på att du faktiskt säger jag tänker inte vika mig 1 tum för hennes skull, men för er skull då? Är du då beredd att ge dig?
Jag är inte tillsammans med någon just nu, men det är inget ovanligt att jobba 10 timmar för mig, men jag gillar mitt jobb och har inga planer att gå ner i tid, men för mig handlar det som att vara närvarande där jag är just nu. Är jag på jobbet så pysslar jag inte med privatlivet förutom den nödvändigaste och är jag hemma pysslar jag inte med jobbet. På detta sätt så handlar det inte om minutfördelning utan att man prioriterar "rätt" sak på "rätt" tid.
|
|
|
2011-05-27, 20:30
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
Hm, på ett sätt kan jag förstå henne. En viss osäkerhet finns troligen i att flytta så långt bort och inte veta hur det kommer att bli/kännas. Nu har hon dig där och då är det kanske inte helt konstigt att vilja försäkra sig om att hon inte ska behöva sitta där själv kväll ut och kväll och inte ha någon att umgås med.
Troligen är det de första veckorna som är värst när hon väl är där, innan hon hunnit bo in sig. Kanske behöver hon lite mer stöd just då i början? Sedan är väl ändå tanken att hon ska börja jobba/plugga/hitta kompisar? Men sådant tar ju lite tid och då tycker jag att hennes krav/önskan om att du ska kunna finnas där för henne (givetvis inte i var enda timme, hela dygnet) inte känns så himla konstig. Sedan kan man givetvis ju lägga fram det som en önskan snarare än ett krav.
Sedan är det ju givetvis bra att du berättar för henne hur du tänker dig att det ska bli om du nu har bestämt dig för att inte vika en tum. Då får hon en chans att veta hur det kommer att bli och om idéen att flytta fortfarande är lika lockande. Personligen hade jag nog inte känt mig så motiverad att flytta den sträckan om min partner hade varit borta mellan 07-21 6 dagar i veckan.
Men prata med henne och förklara hur du känner det (med jobb och allting) och ha i bakhuvudet att det nog är lite skrämmande för henne (om hon inte bott där eller gjort liknande innan) och att hon kanske bara vill höra/känna att hon har dig där.
|
|
|
2011-05-28, 01:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2010
|
Citat:
Det tror jag nog. Men sen att hon är eftertraktad? Det är väl typ alla tjejer som ser någorlunda fina ut 
|
Vad tror du? Att hon är intresserad och lite osäker? Det är sant, men går man ut med henne är det bara jobbigt då de hänger efter henne som gamar, vilket bara är patetiskt!
|
|
|
2011-05-28, 04:05
|
|
Workaholic
|
Bahir: jag går iväg vid 7 tiden redan och kommer hem 20 typ, så vet inte om jag kan ändra tiderna o gå tidigare, behöver ju sova också.
Men visst kan jag skära ner på det, men jag gillar inte själva kravet hon ställer, ungefär som att hon redan förutsätter att jag sätter jobb framför henne (vilket jag iofs gör men aldrig sagt rakt ut...).
Och innan hon beställde sin flygbiljett varnade jag henne för att jag troligen måste jobba rätt mycket, då sa hon ok, nu har hon börjat ändra sig och kräva mer. Aja får se hur det slutar
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:58.
|

|