Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-23, 21:10   #10126
HMB
Det kunde vart värre

HMBs avatar

Reg.datum: Sep 2009
Citat:
Ursprungligen postat av dauit Visa inlägg
jo men då måste du vänta ett helt år tills haswell kommer ut...
vad för cpu är det du har nu?
Jag ser inget problem i att vänta.

Jag har en Xeon X3450 (typ en i7 860, lite lägre klockfrekvens bara), jag kör den dock i 3,6GHz med originalspänning.
Gammal 2012-04-23, 21:29   #10127
Jarod
Kolozzeum Security

Jarods avatar

Reg.datum: Aug 2001
Citat:
Ursprungligen postat av Jarod Visa inlägg
Nu blev det spännande, enligt denna länken går det med en moddad drivrutin (som man får testa på egen risk).

http://www.techpowerup.com/forums/sh...d.php?t=158907
Gjorde som guiden och nu funkar sli.

Testade köra 3dmark vantage (två ggr) men båda gångerna ställer den sig å tuggar på Crash&Burn-cputestet. Datorn hänger sig inte utan programmet går bara inte vidare. Alla gpu-testerna innan dess ligger däremot på ungefär dubbla antalet fps än innan.
Gammal 2012-04-23, 21:34   #10128
dauit
Registered User

Reg.datum: Apr 2012
Citat:
Ursprungligen postat av HMB Visa inlägg
Jag ser inget problem i att vänta.

Jag har en Xeon X3450 (typ en i7 860, lite lägre klockfrekvens bara), jag kör den dock i 3,6GHz med originalspänning.
Då kommer du klara dig definitivt tills haswell kommer ut!

Jarod; bra att det löste sig, du har fortfarande ångerrätten på din sida ifall du ångrar dig eller iaf 2 veckor på dig!
dauit är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-24, 00:00   #10129
Jarod
Kolozzeum Security

Jarods avatar

Citat:
Ursprungligen postat av dauit Visa inlägg
Då kommer du klara dig definitivt tills haswell kommer ut!

Jarod; bra att det löste sig, du har fortfarande ångerrätten på din sida ifall du ångrar dig eller iaf 2 veckor på dig!
Det löste sig nog inte, haha. Jag har temp-monitors på för att kolla när jag spelar Starcraft 2 och ena kortet går aldrig över 62 och det andra toppar 56 grader, så där är inga problem. Däremot så krashar spelet totalt (bara stängs ner) två gånger av två nu. Så något var det som inte ville sig.
Gammal 2012-04-24, 10:18   #10130
Control_61
Bengt

Control_61s avatar

Reg.datum: Mar 2006
Satt och jobbade i excel häromdagen och då dök en excel-liknande fil upp på skrivbordet som heter 75D73000.

Den går inte ta bort och vill inte försvinna.. Vad gör man?
Gammal 2012-04-24, 16:34   #10131
Fishtank
Banned User

Reg.datum: Apr 2010
Fick bli en 2700k nu med kompletts erbjudande.
Får akompanjeras av ett asrock Z77 extreme 4.
Fishtank är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-24, 19:30   #10132
astrodog
Sup, registered user?

astrodogs avatar

Reg.datum: Sep 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Control_61 Visa inlägg
Satt och jobbade i excel häromdagen och då dök en excel-liknande fil upp på skrivbordet som heter 75D73000.

Den går inte ta bort och vill inte försvinna.. Vad gör man?
Testat starta om datorn?
Gammal 2012-04-27, 13:02   #10133
Klicken
Registered User

Reg.datum: Oct 2007
Tjena! Jag skulle behöver lite hjälp, jag ska köpa en ny dator, budget 9-10k för datorn och ca 13k med skärm och allt. Jag kan inte så mycket om datorer som jag förr kunde och undrade om denna dator (länk till datorn längre ner)

Mina krav:
1.Klara Diablo 3, WoW och liknande spel med bra kvalite utan lagg och helst kunna göra många saker samtidigt.
2.Kunna koppla datorn till tvn samtidigt som man har sin vanliga datorskärm också (för att se på film etc).

Denna tyckte jag verkar bra, då jag även måste köpa nya datortillbehör såsom mus, headset, tangentbord osv: http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10577

Mina frågor: Är detta en "bra" dator? Klarar den dagens spel bra? Tror ni jag kan sitta med flera hemsidor (youtube osv) samtidigt som jag spelar spel utan att det laggar?
Funkar grafikkortet både att ha datorskärm och tv samtidigt? Tvn har hdmi utgång.

Info om grafikkortet:
DVI-I (dubbel länk)
HDMI
2 x Mini DisplayPort
VGA - med adapter
DisplayPort - med adapter
Videoingång - Nej

Vad menas med "videoingång nej"? Funkar det inte att koppla datorn till tvn då?
För grafikkortet har ju hdmi utgång, så det borde väl räcka med en vanlig hdmi-hdmi sladd från grafikkortet till tvn för både ljud och bild? Och datorskärmen går väl till vga uttaget?

Ops det blir mycket text såg jag nu och många frågor haha...hoppas någon kan vara supersnäll och hjälpa mig.

Senast redigerad av Klicken den 2012-04-27 klockan 13:08.
Klicken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-27, 13:35   #10134
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Reg.datum: May 2005
TVn går till HDMI och skärmen till DVI-I eller HDMI om det finns två HDMI.
Gammal 2012-04-27, 19:04   #10135
Klicken
Registered User

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
TVn går till HDMI och skärmen till DVI-I eller HDMI om det finns två HDMI.
Ok tack för svar, jag tror enbart det är ett HDMI.
Klicken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-27, 22:37   #10136
Jarod
Kolozzeum Security

Jarods avatar

Efter att sc2 rage-quittar på mig ganska ofta så kollade jag i Blizzards support-forum där dom tyckte att man skulle köra memtest.
Laddade hem och startade upp programmet fyra gånger och satte att det skulle kolla 2gb per gång (inte optimalt vet jag nu, men men..).

Hur som helst så plingar det utav helvete i datorn nu. Den hittar uppenbarligen en jäkla massa errors. 13 st än så länge och den har bara testat i en kvart typ.

Blir det till att skicka in som garanti-ärende då? Har två stickor á 4gb Corsair Vengeance 1600mhz.
Gammal 2012-04-27, 22:42   #10137
Jockefoten
Registered User

Jockefotens avatar

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Efter att sc2 rage-quittar på mig ganska ofta så kollade jag i Blizzards support-forum där dom tyckte att man skulle köra memtest.
Laddade hem och startade upp programmet fyra gånger och satte att det skulle kolla 2gb per gång (inte optimalt vet jag nu, men men..).

Hur som helst så plingar det utav helvete i datorn nu. Den hittar uppenbarligen en jäkla massa errors. 13 st än så länge och den har bara testat i en kvart typ.

Blir det till att skicka in som garanti-ärende då? Har två stickor á 4gb Corsair Vengeance 1600mhz.
Gör så, du kan även testa att köra prime95.
Jockefoten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-28, 11:07   #10138
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:
Laddade hem och startade upp programmet fyra gånger och satte att det skulle kolla 2gb per gång (inte optimalt vet jag nu, men men..)
Memtest som körs i Windows är inget att ha. Använd http://www.memtest.org/ och boota från USB eller CD enligt instruktionerna.

Å andra sidan är >0 errors oavsett program oacceptabelt förstås. Har du överklockat, kan det dock vara en god idé att återställa allt till ursprungsklock innan du kör memtest.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-28, 12:01   #10139
CrazyJoeDavola
Registered User

CrazyJoeDavolas avatar

Reg.datum: Jul 2008
Om man ska köpa en ny speldator, vilken webshop bygger då de bästa? Nån som har koll, finns ju så många sidor cdon, inet, datorbutiken, dustin komplett osv har ju alla färdigbyggda paket. Nån som har bra dåliga erfarenheter? Webhallen har ju Asus gaming datorer också. Tänkte på en stationär.

Min nuvarande uppgraderade jag senast 2004 lagom till half-life 2 Det är en AMD athlon 3000+ 3gb ram nvidia geforce 6600gt.

Tänkte lägga cirka 12-15 000kr och lär väl ha den i typ 10 år innan nästa uppgradering
CrazyJoeDavola är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-28, 12:02   #10140
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Inet är billigast och snabbast och skickar dessutom med godis i varje beställning. Hos Inet kan man dessutom konfigurera datorn helt fritt och är inte låst till några speciellt komponenter.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:07.