Tjena! Jag skulle behöver lite hjälp, jag ska köpa en ny dator, budget 9-10k för datorn och ca 13k med skärm och allt. Jag kan inte så mycket om datorer som jag förr kunde och undrade om denna dator (länk till datorn längre ner)
Mina krav:
1.Klara Diablo 3, WoW och liknande spel med bra kvalite utan lagg och helst kunna göra många saker samtidigt.
2.Kunna koppla datorn till tvn samtidigt som man har sin vanliga datorskärm också (för att se på film etc).
Denna tyckte jag verkar bra, då jag även måste köpa nya datortillbehör såsom mus, headset, tangentbord osv:
http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10577
Mina frågor: Är detta en "bra" dator? Klarar den dagens spel bra? Tror ni jag kan sitta med flera hemsidor (youtube osv) samtidigt som jag spelar spel utan att det laggar?
Funkar grafikkortet både att ha datorskärm och tv samtidigt? Tvn har hdmi utgång.
Info om grafikkortet:
DVI-I (dubbel länk)
HDMI
2 x Mini DisplayPort
VGA - med adapter
DisplayPort - med adapter
Videoingång - Nej
Vad menas med "videoingång nej"? Funkar det inte att koppla datorn till tvn då?
För grafikkortet har ju hdmi utgång, så det borde väl räcka med en vanlig hdmi-hdmi sladd från grafikkortet till tvn för både ljud och bild? Och datorskärmen går väl till vga uttaget?
Ops det blir mycket text såg jag nu och många frågor haha...hoppas någon kan vara supersnäll och hjälpa mig.