Du kommer öka som satan nu, med din envishet och med mål i sikte
(...men varför är det sås vårt för en del gym att ha vettiga chins- och dipsställningar, alltså INTE med assist?)
tack du, ja, jag hoppas på en progress framåt... även om jag skulle prestera som en sopa, så tar det förhoppningsvis min fysik ett steg framåt och det är det jag vill. Gubbar kan också!
Citat:
Ursprungligen postat av Ekman_
Man kan ju ta bort assisten helt så whats the big deal
Jag gjorde det. The big deal är att den ställningen är definitivt inte gjord för extravikter mm. Vadderade handtag och dipshandtagen rörde sig hela tiden, sjukt instabilt.
Summering:
Satte väckarklocka för att ta mig upp till denna träning imorse. Provade på wesafts crossfitgym tillsammans med wesaft och mikalej - och jag blev mäkta impad. Som att öppna en garageport och hitta ett riktigt byggargym innanför. Bara o skrika hur mkt man ville, släppa vikter mer eller mindre som man ville o bara kötta. Lite ont om speglar dock, LOL..
Blev 10 set böj, tyngst på 115 kg, sedan raka mark tyngst 40kg (har svårt för denna övning), utfall på 40 kg (vingligt som fn) och lite stepup på låda med kettlebells i nävarna för att få lite greppträning också. Blev även lite lek i ringar osv.
Duktig träningsvärk i vader mm dock och mina triceps mår nog inte så bra nu. Detta var dessutom tredje gången jag belastade benen hårt på 5 dagar, så kan inte direkt kalla det opti. Nu behöver de vila och jag med efter ett par timmar på beachen.
Håller med, bästa gymmet jag varit på. Dessutom med trevliga människor där, inte sant? ;-)
Grymt bra dag idag, Solstrålen!
__________________ Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj! Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Ser att det pratas lite om F5-satsning, kul! Antar att det blir Fitnessdagen på lördag då, om inte så tänk om och gå dit..tycker nämligen själv att man(jag) alltid blir så taggad när man är på sådana event, blir helt enkelt sugen på o testa själv och se vad man kan lyckas med med sin kropp :o)
Så jag säger satsa friskt...kul att ha något annat mål än att mest bara harva på...ehhh ska jag säga *skratt*
Ser att det pratas lite om F5-satsning, kul! Antar att det blir Fitnessdagen på lördag då, om inte så tänk om och gå dit..tycker nämligen själv att man(jag) alltid blir så taggad när man är på sådana event, blir helt enkelt sugen på o testa själv och se vad man kan lyckas med med sin kropp :o)
Så jag säger satsa friskt...kul att ha något annat mål än att mest bara harva på...ehhh ska jag säga *skratt*
Filmsnutt på böjen från igår, tanken var att köra rätt grunda böjar (SL-godkänt men inte djupare) men med facit i hand så skulle jag givetvis ha sänkt säkerhetsbalkarna och gått djupare. Jag tror att jag vände undermedvetet då jag kände att jag närmade balkarna med stången.
Trivs bra med denna stansen på fötterna iaf, både bredd och stans känns bra för knäna. Däremot saknar jag benstyrka deluxe. Nu måste benen få riktig vila i någon dag, sedan ska det nötas djupa frontböj.
Sedan en filmsnutt när jag lekte med kettlebells och stepups... aldrig gjort övningen innan, inte heller hållt i några kettlebells innan. Lekte mest bara, men jävlar vad det tog på konditionen att gå upp och ner på en jävla låda. Dessutom har jag sjuka problem med balansen asså, det här med o stå på ett ben saknar jag gener för
Bjuder på sälformen, har fettat på mig duktigt nu och ska fetta på mig mer också, hrmmmpf.
Sedan en filmsnutt när jag lekte med kettlebells och stepups... aldrig gjort övningen innan, inte heller hållt i några kettlebells innan. Lekte mest bara, men jävlar vad det tog på konditionen att gå upp och ner på en jävla låda. ]
Att det gör, man tycker ju inte det borde vara så helvetes jobbigt som det är!
Du såg rätt stabil ut i ringarna trots allt, brukar se skakigare ut när man är ovan.
MilkmaN, det är bara att komma ut och leka, ja alla andra också.
är baar tre officiella pass där ute nu, men jag kan dra ut andra tidpunkter, hör av er bara.