2012-01-18, 12:16
|
|
|
mjau
Reg.datum: Feb 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast
Jag ska köpa en ny mini-mus till min laptop. Är det trådlöst som gäller nuförtiden? Jag är skeptisk till allt trådlöst, tror dom ska lagga å skit, men jag har testat en trådlös mus senast för ca 10 år sedan. Väldigt behändigt om dom funkar förstås. Hur är det med batteritiden?
|
Har du blåtand så rekommenderar jag den här: http://www.dustinhome.se/microsoft-b...uct/5010114202
Riktigt smidig, galet bra räckvidd (20m+) och bra batteritid. Nu använder jag den förvisso inte dagligen, men på två år har jag nu förbrukat två par med AAA-batterier.
Lagg har jag enbart upplevt när jag samtidigt som musen är ansluten, även surfat mha. 3g via en blåtandsansluten mobiltelefon.
|
|
|
|
2012-01-18, 19:10
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2009
|
Jag vill ha en knapp som jag kan trycka på på min skärm. En knapp som om man trycker på den så ska man inte kunna använda annat än vissa få utvalda program under en förinställd tid (ex blockas allt utom word, excel och chrome) Den ska gärna kunna blocka alla sidor på internet utom några få utvalda. När man vär har tryckt på knappen ska det inte finnas någon återvändo, annat än att vänta ut tiden (och förhoppningsvis plugga). Någon som har någon idé?
|
|
|
2012-01-18, 19:14
|
|
|
"Full spätta!"
Reg.datum: May 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av minimalist
Jag vill ha en knapp som jag kan trycka på på min skärm. En knapp som om man trycker på den så ska man inte kunna använda annat än vissa få utvalda program under en förinställd tid (ex blockas allt utom word, excel och chrome) Den ska gärna kunna blocka alla sidor på internet utom några få utvalda. När man vär har tryckt på knappen ska det inte finnas någon återvändo, annat än att vänta ut tiden (och förhoppningsvis plugga). Någon som har någon idé?
|
Haha! Jag skulle också tacka för en sådan knapp!
|
|
|
2012-01-19, 17:39
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av EnJoker
Haha! Jag skulle också tacka för en sådan knapp!
|
Jag hittade något som är nästan lika bra! En plugin till chrome, finns nog till fler webbläsare, stayfocused. Med den kan man blocka alla sidor utom några utvalda i en bestämd tid
|
|
|
2012-01-19, 18:24
|
|
|
jo men så att dee
Reg.datum: Mar 2007
|
Varför hänger sig min dator? hänger sig helt oregelbundet (men alltid inom första timmen efter jag startat den) spelar ingen roll om jag spelar eller surfar kan hänga sig när som, ljud/bild/musen allt fastnar.. Har öppnat datorn för att se om det är glapp men icke.. Det konstiga är, när den har hängt sig och så startar jag om datorn då fungerar den utan problem, den kan vara igång i 10 timmar utan problem då har jag både spelat och surfat.. Det jag har gjort hittills är:
Köpt nytt nätagg 600w
Nytt grafikkort Gtx550TI
Formaterat om datorn 2 gånger
Det man blir mest förbannad på är att den varit sådan sen den var ny, köpte den för 1 år sedan och lämnade in den 4 ggr, efter 4e gången använde jag den i någon dag utan att den hängde sig så tänkte att de funkade, sen ställde jag in den i garderoben och har inte använt den fram till för någon månad sedan.. Men nu 1 år senare så hänger den som sagt fortfarande och garantin har gått pga att jag bytt grafikkort för att kunna spela bf3..
Vad är nästa steg?
Senast redigerad av Upptaget den 2012-01-19 klockan 18:26.
|
|
|
2012-01-19, 18:38
|
|
|
Älskar eterneller
Reg.datum: Aug 2006
|
Sedan imorse så väljer datorn att stänga av sig efter random uptime, allt från 0-15+ minuter. Det borde inte bero på grund av överhettning, så vad annars kan det vara och hur tar jag reda på det? Nätagg?
|
|
|
2012-01-19, 18:45
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast
Jag ska köpa en ny mini-mus till min laptop. Är det trådlöst som gäller nuförtiden? Jag är skeptisk till allt trådlöst, tror dom ska lagga å skit, men jag har testat en trådlös mus senast för ca 10 år sedan. Väldigt behändigt om dom funkar förstås. Hur är det med batteritiden?
|
Jag har en liten mus från Logitech och använder den dagligen i jobbet. Har bytt batteri en gång på 18 månader tror jag. Fungerar kanon utan det minsta lagg i Windows, men funkar inget vidare att spela med.
|
|
|
2012-01-20, 10:31
|
|
|
Maaaaaaat!
Reg.datum: Feb 2006
|
Vad i hela friden har tagit åt min Outlook.
Jag blir under vissa perioder tvungen att ange lösenordet vilket outlook påstår att är felaktigt. Samma sak händer då på mobilen.
Har sökt med Malwarebytes, Superantispyware och kör Avast. Är inte inne på annat än Facebook, flashback och kolozzeum med jobbdatorn.
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
|
|
|
|
2012-01-20, 10:49
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Upptaget
Varför hänger sig min dator? hänger sig helt oregelbundet (men alltid inom första timmen efter jag startat den) spelar ingen roll om jag spelar eller surfar kan hänga sig när som, ljud/bild/musen allt fastnar.. Har öppnat datorn för att se om det är glapp men icke.. Det konstiga är, när den har hängt sig och så startar jag om datorn då fungerar den utan problem, den kan vara igång i 10 timmar utan problem då har jag både spelat och surfat.. Det jag har gjort hittills är:
Köpt nytt nätagg 600w
Nytt grafikkort Gtx550TI
Formaterat om datorn 2 gånger
Det man blir mest förbannad på är att den varit sådan sen den var ny, köpte den för 1 år sedan och lämnade in den 4 ggr, efter 4e gången använde jag den i någon dag utan att den hängde sig så tänkte att de funkade, sen ställde jag in den i garderoben och har inte använt den fram till för någon månad sedan.. Men nu 1 år senare så hänger den som sagt fortfarande och garantin har gått pga att jag bytt grafikkort för att kunna spela bf3..
Vad är nästa steg?
|
När jag haft liknande problem brukar det vara ramminnet eller en slot för ramminnet så du får felsöka slotsen och ramminnena.
|
|
|
2012-01-20, 12:06
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Upptaget
Vad är nästa steg?
|
Steget som borde varit det första, dvs ovan nämnda.
Man kan alltid skylla på RAM när det är något som trasslar!
|
|
|
2012-01-20, 12:16
|
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Jag kan rapportera till intresseklubben att jag köpte en Microsoft3000 trådlös mus. Så sjukt bra är den! 20€ \0/
Postat via en mobil enhet
|
|
|
2012-01-20, 12:20
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2007
|
hmm idag hände något som jag inte varit med om tidigare. Skärmen frös och det kommer upp ett felmeddelande om nvidia graphic card (eller drivers) där det stog Error 3. Jag hittar ingenting om det på google och ingenting på nvidias hemsida dit man blir kopplad. Vad kan det vara för fel?
|
|
|
2012-01-20, 12:25
|
|
|
Broder Broccoli
Reg.datum: Apr 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Vad i hela friden har tagit åt min Outlook.
Jag blir under vissa perioder tvungen att ange lösenordet vilket outlook påstår att är felaktigt. Samma sak händer då på mobilen.
Har sökt med Malwarebytes, Superantispyware och kör Avast. Är inte inne på annat än Facebook, flashback och kolozzeum med jobbdatorn.
|
Använder du gmail eller liknande?
Jag har stött på problemet många gånger och då har felet legat på t.ex Gmails servrar.
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen
hmm idag hände något som jag inte varit med om tidigare. Skärmen frös och det kommer upp ett felmeddelande om nvidia graphic card (eller drivers) där det stog Error 3. Jag hittar ingenting om det på google och ingenting på nvidias hemsida dit man blir kopplad. Vad kan det vara för fel?
|
Låter som om drivrutiner krashade. Händer det igen så testa att installera om drivarn, det brukar hända de flesta nån gång då och då.
Senast redigerad av Juxta den 2012-01-20 klockan 12:27.
|
|
|
2012-01-20, 12:25
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=201941
Det finns andra som har fått samma felmeddelande, men jag ser ingen lösning.
Händer det inte igen behöver du säkert inte oroa dig. Det är antagligen någon konflikt mellan drivrutiner.
|
|
|
2012-01-20, 13:27
|
|
|
Maaaaaaat!
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Juxta
Använder du gmail eller liknande?
Jag har stött på problemet många gånger och då har felet legat på t.ex Gmails servrar.
|
Inte kopplat till outlook.
Nu fungerar det iaf, men det är ju sådär lagom kul att ibland inte kunna logga in ibland.
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
|
Senast redigerad av Dreas den 2012-01-20 klockan 13:36.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:15.
|

|