Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-11-14, 15:31   #946
akerstrom
Registered User

akerstroms avatar

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC Visa inlägg
ja om några månader kanske jag är uppe i din curlvikt tack tack aker!

hehehe det går nog fort
akerstrom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-14, 23:14   #947
ChrisDEFC
Registered User

ChrisDEFCs avatar

Reg.datum: Sep 2007
måste bara skriva och berätta att passet igår tog rejält bra, träningsvärk i både biceps och triceps men framför allt i fram och baksida axel. baksidan kan jag tänka mig fick jobba hårt i dom liggande tricepsextentions och framsidan i smalbänken och alla bicepsövningar! gött gött, så vilade idag och funderar på att dra ben imorgon, ska dock flytta lite imorgon men ska försöka plocka ihop så mycket som möjligt på förmiddagen och sen träna och köra grejerna efter det. hejs hejs!

btw, hörde åxå av min 16åriga kusin att hennes kompis som var 18år gjorde en 5a på 140 i bänk och bicepscurlade med 45kg hantlar, fick se bilder på han och visst såg han riktigt vältränad ut men mer åt det rippade hållet och jävligt lågt kroppsfett. är detta möjligt på naturlig väg? känns som att det faktiskt inte är det, okej om han varit brutalt stor och kraftig kanske men det är typ ingen som är det heller vid 18års ålder... mycke medicin förmodligen.

Senast redigerad av ChrisDEFC den 2008-11-14 klockan 23:17.
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-14, 23:19   #948
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
antagligen bola :S
vid 18 års ålder drar man inte sådana vikter naturligt
Gammal 2008-11-15, 00:54   #949
Spader
Registered User

Spaders avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Jo, många lyfter ännu större vikter helt rena vid den åldern - bra gener, kunskap, mat, vila och diciplin

Nu vet jag inte om denna snubben som chris pratar om tar dunderhonung eller inte. Det spelar ingen som hellst roll för mig faktiskt, man kan inte tvivla på att han är stark iallafall.
Gammal 2008-11-15, 01:12   #950
ChrisDEFC
Registered User

ChrisDEFCs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
känns lite så.

Citat:
Ursprungligen postat av Spader Visa inlägg
Jo, många lyfter ännu större vikter helt rena vid den åldern - bra gener, kunskap, mat, vila och diciplin

Nu vet jag inte om denna snubben som chris pratar om tar dunderhonung eller inte. Det spelar ingen som hellst roll för mig faktiskt, man kan inte tvivla på att han är stark iallafall.
ja det kanske finns folk som är så starka i den åldern, jag har aldrig själv sett någon som är i närheten så förmodligen därför jag är så skeptisk, sen finns det i princip ingen (oavsett ålder) som gör 5or på 140 i bänken i det gymmet jag tränar på så är väl lite insnöad. fast just 5or på 140 i bänken köper jag rätt lätt men 45kg hantlar i hantelcurl känns lite mer extremt fast dumt på ett sätt att ha såna fördomar ifa han skulle va ren. jaja skit samma man kan inte bry sig för mycket om vad andra gör, bara man själv vet vad man håller på med och trivs med det.
Gammal 2008-11-15, 09:44   #951
Mapa
Herrmapa

Mapas avatar

Reg.datum: Oct 2006
frivändningar med hantlar och studsbänkar på 140kg är väl inte alls omöjligt vid 18års ålder

mike tuscherer (stavfel?) som kom tvåa i -125kg på SL-VM är sista års junior dvs född 1985, reppar på +200 raw i bänken. han tävlar i IPF, som testar.

fast du kan ju ha rätt.jag är ganska van att se sånna vikter då jag tränar på ett "starkare" gym där reps på 140kg inte är så onvanligt, speciellt inte bland lyftarna
Gammal 2008-11-15, 11:27   #952
ceejay

ceejays avatar

Okej det kan nog mycket väl vara så att han tränat hårt och har bra gener för det

Kan ju faktiskt tänka mig att magnus samuelsson tog det i den åldern för att han bänkade ju 100 vid 14-15 års ålder?
Gammal 2008-11-15, 11:33   #953
ChrisDEFC
Registered User

ChrisDEFCs avatar

jo fast jag snackar om en enligt mig "liten sprätt" på tja, max 80-85kg men men skit i det. och som du säger mapa så är ju inte riktigt studsbänk och frivändningar med hantel samma sak heller. fan tänkte ju köra ben idag men nu har jag både försovit mig och träningspolaren har avbokat plus att vädret är bra vilket är skönt eftersom jag ska flytta samt att träningsvärken från i förgår fortfarande är massiv så mycket talar för att jag skjuter på benpasset till imorgon och då hoppas va så laddad att jag kan dra ett pb! snackes grabbar och tjejer.
Gammal 2008-11-15, 12:28   #954
akerstrom
Registered User

akerstroms avatar

Vila idag då och kör ett Skit bra pass imorgon

Från schlook's journal
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC Visa inlägg
hehe, rolig du aker. tycker dock dina utfall och knäböj är riktigt vassa sen är benpressen helt okej åxå för att ligga i slutet av passet. lär kännas i benen efter det passet
jepp, nja böjjen går väll lite framåt men vill börja reppa på 140kg snart
sen utfallen är väll ganska bra för att testat 1 gång. men när du testar tar du säkert lika mycket eller mer.. eller iaf efter att ha testat några gånger!

alltså du orkar mer än du tror var inte så stor skillnad att köra med bara stången eller med 50kg, sen när jag lassa på lite mer då blev det ganska tungt..
Gammal 2008-11-16, 12:15   #955
ChrisDEFC
Registered User

ChrisDEFCs avatar

vet att jag utlovat ett benpass men har flyttat isär med tjejen denna helg och det tar för mycket energi. kör till veckan igen.
Gammal 2008-11-16, 12:22   #956
akerstrom
Registered User

akerstroms avatar

synd med tjejen!
Sköt om dig!

men fixa ett fint pass i veckan, med många PB!
Gammal 2008-11-16, 13:31   #957
ceejay

ceejays avatar

synd

jag som hoppades på ett mastigt benpass
Gammal 2008-11-17, 15:07   #958
ChrisDEFC
Registered User

ChrisDEFCs avatar

tack för stödet grabbar. idag känns det lite bättre och ska snart börja plocka iordning lite. fick till ett bra benpass idag trots att det va riktigt segt att dra igång:

Knäböj 60/6 + 90/5 + 100/5 + 100/5 + 105/5 repsPB! + 110/5 repsPB! riktigt nöjd, är inte helt säker på om 105an va pb men har kollat i träningsboken och inte hittat att jag gjort med än en 3a tidigare.

Rakmark 40/8 + 60/8 + 70/8 + 80/6 + 90/6 + 100/4 + 100/6

Benpress 100/25 + 150/20

Magmaskin 8plattor/15 + 10/8 + FulltMagasin/8 + FM+5kg/8 + FM+5kg/8 + FM+5kg/10

Militärpress med "knäsvikt" 40/5 + 50/3 + 60/3 + 70/3 inspirerad av magnus samuelsson, kolla på en video igår och har kör med 180kg tror jag, hehe. 70 va ju dock inte max men körde inget mer eftersom jag börja bli sliten i hela kroppen

+ lite situps

Nöjd med passet med tanke på att jag va rätt seg när jag började, hade tänkt maxa i knäböjen idag men va inte upplaggd för det men blev ju repsPB istället så det är ju finfint!
Gammal 2008-11-17, 15:39   #959
jocke12
Registered User

jocke12s avatar

Reg.datum: May 2007
Militärpress med knäsvikt = push press?

Looking good. Grattis till massa PBs.
jocke12 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-17, 17:54   #960
Spader
Registered User

Spaders avatar

Reg.datum: Aug 2007
och där kom PB i böj också! Blir intressant att se vad du tar i 1RM

fortsätt såhär, går ju riktigt bra för dig nu!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:01.