2012-10-24, 12:00
|
|
|
Opti
Reg.datum: Feb 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh
Jag läste något om att manusförfattarna till Fringe hade rökt på mer än vanligt, för några veckor sedan. Jag antog då att det syftade på det/de senaste avsnitten. Korrekt?
I sista avsnittet säsong 2 känns det hursomhelst som att man bryter rätt ordentligt mot sin egen fantasilogik också..
|
hur menar du nu?
|
|
2012-10-24, 12:47
|
|
|
nöff nöff, tut tut!
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av timoat
De nya avsnitten bådar bättre för WD, men seriöst, fortfarande massa brudigt bölande och känsloskräp/förhållandedrama som man måste spola förbi. Och den sången i första avsnittet... seriöst?
Boardwalk Empire lider av samma skit, fast inte lika illa, förra veckans avsnitt var grymt bra avslutat. Måste alla serier ha dessa förbannat trista präktiga can-do-no-wrong brudar i dem? Breaking Bad, BE, WD, det enda som inte har det är GoT, men det lider som BE av för mycket onödigt sex. Vill jag se porr kollar jag porr!
|
Hah trodde bara det var jag som spolade förbi. Håller med om att Breaking Bad lider svårt av detta också, tur att det övriga innehållet i dessa serier är såpass bra.
"Skyler I love you YADA YADA YDA YDA YADAW" Hat
|
|
|
2012-10-24, 12:53
|
|
|
mjau
Reg.datum: Feb 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles
Vad fan hände i fringe egentligen? Vem av författarna fick hjärnsläpp?
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fishtank
Alla tror jag, började så lovande.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
|
Citat:
Ursprungligen postat av Löpsko
hur menar du nu?
|
Enligt ovan. Något speciellt verkar ha inträffat, men det är oklart när. Är det ett speciellt avsnitt, eller en mer generell betraktelse om hur serien har utvecklats?
Sedan följde jag upp med att jag "hittat" en lucka där fantasilogiken brister, vilket motiverar en liknande reaktion. Ja, nåt sånt. Frågor på det?
|
|
|
|
2012-10-24, 12:54
|
|
|
raggarballe
Reg.datum: Jun 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av grisbil3n
Hah trodde bara det var jag som spolade förbi. Håller med om att Breaking Bad lider svårt av detta också, tur att det övriga innehållet i dessa serier är såpass bra.
"Skyler I love you YADA YADA YDA YDA YADAW" Hat
|
Fast i just BB så är just relationen mellan de två en av de viktigaste anledningarna till allt som Walter gör.
|
2012-10-24, 13:10
|
|
|
Pink belt
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh
Enligt ovan. Något speciellt verkar ha inträffat, men det är oklart när. Är det ett speciellt avsnitt, eller en mer generell betraktelse om hur serien har utvecklats?
Sedan följde jag upp med att jag "hittat" en lucka där fantasilogiken brister, vilket motiverar en liknande reaktion. Ja, nåt sånt. Frågor på det?
|
Tycker det främst det handlar om en nödkonstruktion, att de behövde nya badguys, och de verkar inte bry sig om detta inte faller inom ramarna för den tidigare etablerade mytologin. De ger en hafsig, otillfredställande förklaring till varför och sedan kör de bara på. Nåja, åtminstone är det en lätt post-apokalyptisk stämning över serien numer.
|
2012-10-24, 16:18
|
|
|
Risotto
Reg.datum: Oct 2009
|
Spoiler:
I dagens avsnitt av New Girl omnämns Jay Cutler.
|
|
|
2012-10-24, 16:39
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2012
|
Mitt nya tidsfördriv, Storage wars.
Låg hemma med migrän igår och har sett 26 avsnitt de senaste 2 dagarna.
Typiskt killprogram för nördar, Reality-serie där folk köper "storages" där dom hittar diverse värdelsa saker.
|
|
|
2012-10-24, 16:46
|
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Ny säsong av Happy Endings, jippie.
|
|
|
2012-10-24, 17:07
|
|
|
Kolozzeum Security
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av DJJOHANSSON
Mitt nya tidsfördriv, Storage wars.
Låg hemma med migrän igår och har sett 26 avsnitt de senaste 2 dagarna.
Typiskt killprogram för nördar, Reality-serie där folk köper "storages" där dom hittar diverse värdelsa saker.
|
Aldrig sett men däremot Auction Hunters. Grymt ball även om dom troligtvis "hittar" många prylar för att det ska bli coolt.
2012-10-24, 17:45
|
|
|
Korsordet
Reg.datum: Oct 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ristretto
Spoiler:
I dagens avsnitt av New Girl omnämns Jay Cutler.
|
|
|
|
2012-10-24, 19:06
|
|
|
Lennart, Sir
Reg.datum: Apr 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av mij82
Fast i just BB så är just relationen mellan de två en av de viktigaste anledningarna till allt som Walter gör.
|
+1, och jag kan inte förstå hur man får det till "känsloskräp" riktigt, det är ju en enorm del av varför serien är så bra
|
|
|
2012-10-24, 19:40
|
|
|
Pink belt
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jarod
Aldrig sett men däremot Auction Hunters. Grymt ball även om dom troligtvis "hittar" många prylar för att det ska bli coolt.
|
De hittar nog prylarna, men de visar förstås inte alla missar. De säger själva att de räknar med att 80% av alla förråd går med förlust. Vilket är antagligen varför de blir genuint glada när de hittar något. Det är ju lite som en skattjakt.
Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2012-10-24 klockan 19:41.
|
|
|
2012-10-24, 20:52
|
|
|
Risotto
Reg.datum: Oct 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J.
[img]http://www.thejrexperiment.com/wp-content/uploads/2012/10/Jay-Cutler.jpg[/.img]
|
Tack för att du lärde mig något nytt idag!
|
|
|
2012-10-25, 11:49
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2011
|
Funderare på att börja kolla på Arrow och undrar vad ni som kollat på det tycker om det?
|
2012-10-25, 11:59
|
|
|
Guest
Reg.datum: Jul 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet
Funderare på att börja kolla på Arrow och undrar vad ni som kollat på det tycker om det?
|
Klischéspäckad, men häftig  Bra underhållning är det i alla fall!
Postat via en mobil enhet
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:36.
|

|