Såg inte 5, men nej, utanför tekniskt grafiskt arbete på högre nivå och virtualisering behöver man inte 16 GB RAM i dag. 1866 gör heller ingen praktisk skillnad jämfört med 1600.
Såg inte 5, men nej, utanför tekniskt grafiskt arbete på högre nivå och virtualisering behöver man inte 16 GB RAM i dag. 1866 gör heller ingen praktisk skillnad jämfört med 1600.
Jag tror att jag editerade inlägget, och la till den. Hur som, kanon, nu har jag ganska klart för mig vad jag ska beställa.
Tänkte stoppa i lite mer ramminne i min laptop (om det är möjligt).
Jag har en hp probook 6450b, med en i3:a.
Just nu har jag 4gb, tänkte sätta i 6gb, gärna mer om det går.
Vilka minnen är det jag ska ha? Är lite osäker, eftersom jag bara kan stationära.
Hjälpte mig själv. Ska vara DDR3, SO DIMM 204-stifts, SDRAM, max 8gb.
Tänkte uppgradera min laptop, eftersom den inte klarar av full hd-redigering.
Just nu har den: En i3:a, 4gb ram, intel hd grafikkort.
Den klarar av redigeringen nätt och jämt. Men efter att jag har klippt ihop en 2-3 minuter lång film så börjar det gå riktigt segt. Tar jag upp aktivitetshanteraren så tar Premiere pro (som jag använder) upp till 3gb ram.
Kommer mitt problem bli bättre om jag sätter i lite mer ram, eller kommer det inte att göra någon skillnad?
Senast redigerad av PRound den 2011-11-26 klockan 17:28.
Ska omformentera och reinstallera windows xp, men får inte igång skivan. What should I do?
Står något skit om nyare windowsversion när jag startar från utforskaren.
Senast redigerad av Crocker den 2011-12-04 klockan 18:56.
Ska omformentera och reinstallera windows xp, men får inte igång skivan. What should I do?
Står något skit om nyare windowsversion när jag startar från utforskaren.
Du startar väl ändå hela datorn från skivan?
När datorn; "Click any key to boot up froom CD.." eller motsvarande.
x3
Min dator har tuffat på nästan skrämmande bra med tanke på att den har stått på i princip 24/7 i snart 5år nu, men nu känns det som att det är dags att låta den pensioneras.
Eftersom jag inte har följt med mer än väldigt sporadiskt under den här tiden så har jag inte precis stenkoll på vad man ska ha.
Kommer användas till:
- HD-film
- Musik
- Surf
- Lite CAD (2D/3D)
- Spel, nästan uteslutande HoN och kanske kommande Dota 2.
Sitter i dagsläget på en 720p-skärm, men i framtiden så är det mycket möjligt att det kommer köras 1080p.
Dessa produkter känns ganska självklara IMO. Minnena kan väl bytas ut mot något likvärdigt, men CPUn känns självklar och jag kör alltid på Gigabyte-moderkort och detta har fått riktigt bra betyg och känns mycket prisvärt.
Utöver det så har jag några frågor:
1) Tänkte till en början iaf köra med HD3000-gpun som sitter i 2500Kn, har läst benchmarks och vet att den presterar inget vidare, som ett grafikkort för 4-500kr ungefär. Men, duger den för t.ex. HoN i 720p så att jag kan vänta och köpa ett dedikerat kort när jag väl behöver det eller "måste" jag ha ett direkt?
2) Hur är stock-kylaren till 1155? Sitter på 775 nu och där bytte jag till en annan för runt en tvåhundring och fick avsevärt lägre temps. Har inte tänkt klocka så ljudnivån är väl det viktigaste egentligen. Värt att byta, och isåfall till vad?
3) SSD ska jag ha, men har ingen susning om vilka som är bra. Behöver minst en 80GB, men vore nog bra med 120 eller liknande. Prisvärdhet före maxprestanda.
4) Behöver jag nytt nätagg? Har idag ett Corsair CMPSU-400CX som jag tycker borde räcka, men jag är inte helt säker. Körde en sådandär kalkylator och då skulle det räcka med viss marginal, men hur tillförlitlig den är vet jag inte. Om jag köper ett kraftigare grafikkort så misstänker jag att jag måste ha ett kraftfullare agg.
5) Har man någon användning av 16GB ram i dagsläget? Och är 1866mhz värt prisskillnaden?