Citat:
Ursprungligen postat av Macroman
Det bisarra är ju att kvinnor är stora förespråkare av mångkultur/massiv invandring. Män är ganska negativt inställda till massiv invandring.
Detta är som sagt bara statens budget. Alla kommuners och landstings budgetar ska inkluderas i detta iom det är där socialbidragen betalas ut till alla dessa migranter. Min gissning är att detta kostar 300-400 miljarder/år totalt.
|
En "konspirationsteori" bakom kvinnors bisarra stöd för det är att de vill komma åt de "starkaste männen". Så länge svenska män låter sig underkastas svenska kvinnor och inte sätta ned foten och stå upp för sig själva så kommer de att köras över av andra män som saknar jämställdhetstänket.
Dagens obekväma sanning: Jämställdhet = kvinnan känner ingen sexuell attraktion för mannen
Många män och pojkar från andra länder saknar jämställdhetstänket och har det toffelmän skulle beskriva som en "macho-attityd" fast jag kallar det mer för "äkta manlighet". Du kan vara en "riktig man" utan behöva bli allt negativt som en "badboy" innefattar. Dessa män låter sig inte köras över av kvinnor helt enkelt och kvinnorna känner sexuell dragningskraft till dem på grund av det.
Det går att ha jämställdhet mellan löner, möjligheter till jobb, osv, men när det kommer till det sociala samspelet så måste kvinnan vara "underlägsen" mannen i socialt status annars kommer hon att förlora all sexuell attraktion och ingen logik eller "övertalan" i världen kan förändra detta.
Jag TROR som sagt var att kvinnors stöd grundar sig i att de vill komma åt riktiga män som inte tar deras "skitsnack". De kan såklart inte säga detta offentligt, det vore extremt icke-PK och absurt, lika så deras stöd för massinvandringen.
Jag har levt på bidrag för länge sedan (låt mordhoten hagla in på PM) och sedan fixade jag ett jobb och slutade vara en parasit i samhället (se! jag är ingen parasit längre). Frågan är om enskilda flyktingar (1 person) får mer än vanlig svensk sossetagare får. (Nu kapas tråden av konspirationsteorier om soss)
Man får ca 2880 SEK efter hyran, elen, försäkringar, läkarbesök och andra giltiga avgifter är betalade. Så du har cirka 2880 SEK i fickpengar. Ironin är att du ska söka bostadsbidrag men då får du bara mindre soss så i slutändan får du lika mycket pengar och alla pengar kommer ju från samma håll: skattebetalarna så jag fattar inte varför soss tvingar en att söka bostadsbidrag!