2009-03-15, 19:26
|
|
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
Reg.datum: Jun 2003
|
O om demobanorna är bottennapp... näää de är dessutom bara en liten del av 2 olika banor!
RE5 bjuder på lika mycket variation som alla årets spel ihop typ haha, och hur fan Capcom hela tiden kan öka tempot utan att det ballar ur är en gåta, magsår ftw när man lirar detta...
2009-03-15, 20:03
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Lasse, hur stressigt är det? Jag höll på att dö av hjärtsvikt när jag spelade demot, haha.
|
|
2009-03-15, 20:16
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Det är väldigt stressigt. Inte otäckt, dock, som 4:an var. Skräcken är helt borta. Det är ett rent actionspel, men det är fantastiskt bra; man känner sig aldrig säker, alltid jagad, och just när man fått kål på ett gäng infekterade infödingar hoppar fem nya fram ur buskarna.
|
|
|
2009-03-15, 20:22
|
|
Klädsamt knubbig
|
Haha, jag kommer nog få en sömnlös natt. Iförd min Resident Evil-tshirt och mina trådlösa Sennheiser kommer jag sitta och jaga upp mig själv.
|
|
2009-03-15, 20:52
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Lasse, hur stressigt är det? Jag höll på att dö av hjärtsvikt när jag spelade demot, haha. 
|
Sjukt stressigt, är snart klar med bana 6-2 och stressen är maximal... just när man tror man ska få andas ut.... blir det ännu jävligare osv...
Btw var det inte överdrivet mycket mer skräck i RE4, båda spelen är 2 tunga actionspel.
2009-03-15, 21:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2006
|
blir till o köpa re5, verkar fett!
|
|
|
|
2009-03-15, 21:09
|
|
Registered User
|
Är inne på slutet(?) av kapitel 5-1 nu och spelet blir bara bättre och bättre. Kommer nog spela igenom det här ett antal gånger, precis som med RE4.
|
|
|
2009-03-15, 23:28
|
|
Klädsamt knubbig
|
Kapitel 1 avslutat.
Det är bra, sjukt bra. Ammobristen är ordentligt påtaglig; mest för att min kollega skjuter på allt som rör sig. Det enda negativa hittills är att vinkeln är så jobbig; Chris rygg tar upp halva skärmen. De kunde väl lagt kameran ett par meter längre bak.
|
|
2009-03-16, 00:25
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Kapitel 1 avslutat.
Det är bra, sjukt bra. Ammobristen är ordentligt påtaglig; mest för att min kollega skjuter på allt som rör sig. Det enda negativa hittills är att vinkeln är så jobbig; Chris rygg tar upp halva skärmen. De kunde väl lagt kameran ett par meter längre bak.
|
Hehe, motsatsen till att spela som Sheva då. Vänsterhänt(?) och en tredjedel så stor. Kändes ovant.
|
|
|
2009-03-16, 02:03
|
|
Klädsamt knubbig
|
Citat:
Ursprungligen postat av willis
Hehe, motsatsen till att spela som Sheva då. Vänsterhänt(?) och en tredjedel så stor. Kändes ovant.
|
Där ser man.
Kul att det funkade så bra med co-op (ja, förutom QTE's, då). Kanske kan fortsätta imorgon?
Jag har kommit till 3-1 nu iallafall. Den där stora halvflygande masken var rätt jobbig.
|
|
2009-03-16, 02:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Kongo
Svårt o säga, tycker väldigt sällan demos gör spelen rättvisa, man missar så mkt känsla/story etc, kan nog inte råda dig så mycket annat än att det tillsammans med SFIV är årets spel hittills, RE5 är enligt mig ca 236% roligare än KZ2...
|
Sant, demon gör sällan själva spelen rättvisa, men jag skippar troligen RE5 just nu trots allt. Demot var sådär i min mening, och jag tycker egentligen RE-serien ska vara skräcklir, inte actionspel, men jag kanske är lite bakåtsträvare där.  - Fast det låter intressant att det ska vara varierat, och CO-OP verkar grymt, så däremot kan det nog bli Platinumköp eller liknande i framtiden.
Hörde att RE6 skulle gå tillbaks till rötterna som skräckspel lite mer, (ingen aning hurvida detta stämmer eller inte), men med tanke på hur bra betyg femman fått låter det ändå ganska osannolikt att något sådant ska ske. Finns väl inget renodlat, vettigt, skräckspel till PS3 i dagens läge? - Silent Hill i senaste version var knappast något mästerverk, och Dead Space, Bio Shock, samt F.E.A.R är ju mer actionspel än skräck även de. Utdöende genre tro?
|
|
|
2009-03-16, 07:45
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av kalajset
Sant, demon gör sällan själva spelen rättvisa, men jag skippar troligen RE5 just nu trots allt. Demot var sådär i min mening, och jag tycker egentligen RE-serien ska vara skräcklir, inte actionspel, men jag kanske är lite bakåtsträvare där.  - Fast det låter intressant att det ska vara varierat, och CO-OP verkar grymt, så däremot kan det nog bli Platinumköp eller liknande i framtiden.
Hörde att RE6 skulle gå tillbaks till rötterna som skräckspel lite mer, (ingen aning hurvida detta stämmer eller inte), men med tanke på hur bra betyg femman fått låter det ändå ganska osannolikt att något sådant ska ske. Finns väl inget renodlat, vettigt, skräckspel till PS3 i dagens läge? - Silent Hill i senaste version var knappast något mästerverk, och Dead Space, Bio Shock, samt F.E.A.R är ju mer actionspel än skräck även de. Utdöende genre tro?
|
Siren Blood Curse?
Där snackar vi skräck! Jag ska nog köpa det i veckan, går ju att hitta för en 200 på blueray, dessutom ett spel som många säger är riktigt bra, och otäckt...
2009-03-16, 08:42
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Brooklyn
blir till o köpa re5, verkar fett!
|
ledig idag, så jag sticker iväg och köper det när webhallen öppnar! (10.00)
kan man snabbswitcha mellan vapnen på något sätt? kom inte riktigt på hur man gjorde i demot, känns segt att gå in till menyn varje gång .
|
|
|
|
2009-03-16, 08:53
|
|
Ninja
Reg.datum: Apr 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av Brooklyn
ledig idag, så jag sticker iväg och köper det när webhallen öppnar! (10.00)
kan man snabbswitcha mellan vapnen på något sätt? kom inte riktigt på hur man gjorde i demot, känns segt att gå in till menyn varje gång .
|
Ja beroende på var du lägger dem i inventoryn så kan du snabbvälja dem med styrkrysset.
RE5 är skitbra på alla sätt och man vänjer sig vid kontrollen så pass att man inte stör sig jättemycket. Men ibland tänker man ändå att det hade varit mycket bättre om kontrollen hade varit som den i Dead Space eller liknande.
|
|
|
2009-03-16, 09:43
|
|
Ninja
Reg.datum: Apr 2001
|
Det kommer förresten en multiplayer expansion till RE5 om "ett par veckor".
Där kommer man kunna spela 4 personer samtidigt och döda infekterade (dock inte genom kampanjen vad jag förstår), eller 2 mot 2 versus.
Detta tillägg kommer att kosta pengar av någon anledning. Känns som att det borde ha följt med spelet, speciellt om de vill att någon ska spela versus.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:45.
|

|