Muskelgrupp: Ben PII-3 Målsättning: Om knä mm känns bra - ÖKA!! Motivation: Bra motivation, men aningen stressad
knäböj
1 set [ 10 x 20 kg ] värmning + testa högerknät
1 set [ 6 x 50 kg ] värmning + testa högerknät
1 set [ 4 x 70 kg ]
1 set [ 3 x 80 kg ]
1 set [ 3 x 85 kg ] hur lätt som helst och bara mysigt.. gott!
1 set [ 3 x 90 kg ]
1 set [ 3 x 90 kg ]
1 set [ 3 x 90 kg ]
1 set [ 3 x 95 kg ]
1 set [ 3 x 95 kg ]
1 set [ 3 x 95 kg ] bra ökning mot för fg pass, alltimehigh i 3x8
1 set [ 3 x 100 kg ] straffset, bara för att
benpress
1 set [ 3 x 150 kg ] äh, orka värma, är redan varm
1 set [ 3 x 200 kg ]
1 set [ 3 x 210 kg ]
1 set [ 3 x 210 kg ]
1 set [ 3 x 210 kg ]
1 set [ 3 x 210 kg ]
1 set [ 3 x 210 kg ]
1 set [ 3 x 210 kg ] ökning mot för fg pass och alltimehigh på 3x8
1 set [ 3 x 210 kg ] under kontroll, här ska ökas
pass avbrutet, var tvungen o fara o handla innan butikerna stängde
SUMMERING:
Blev bara ett halvt pass då jag var aningen stressad med att hinna handla innan affärerna stängde. Fick fokusera på framsida lår, men hann inte med bensparken.
Tar det lugnt och fint med tanke på tåskadan och det trasiga knät. Ambitionen är att ha en god teknik och öka långsamt, lasta på mer o mer för varje pass nu. Känner mig dock redan nu starkare i benen än någonsin förr och kommer utan tvekan öka på vikterna under varje benpass nu och göra stadiga - men inte radikala - ökningar. Håller jag bara skadorna i schack nu så kommer detta verkligen göra susen för mina tandpetor till ben.
Har svårt o köra grunda böj dock, fattar inte hur man ska göra för att vända strax ovanför 90 grader t.ex... jag är så jäkla invand med att gå djupare. Fick OK på djupet av ekman på 95orna iaf.
Roligt folk på gymet idag, en o annan byggare som har stått på scen/tävlat, ett par riktigt söta damer, en känd träningsbloggerska och ett par damer som hade kunnat kvalificera sig in till Slitz/Moore direkt.
Slitzdamer är kul o titta på men långt ifrån min "typ" på många sätt och vis. Dock fascinerande. Ser så annorlunda ut när någon på 1,78 cm / 50 kg kommer med implantat större än huvudet sitt och med en klädsel som inte gör det minsta besväret för att dölja något.
Attraktivt? Neh, inte i min värld iaf. Däremot fascinerande, annorlunda och vips så tappar jag fokus och råkar titta istället. Ser säkert ut som om jag är en dreggelgubbe när jag i själva verket bara är fascinerad. På samma sätt som folk hade stirrat ut om jag kommit stenfylld med synthol i armarna. Fascinerande.
Jag vet också om att en sådan donna aldrig hade ens tittat åt mitt håll om jag försökt spana utifrån ett mer raggningsperspektiv. Neh, då hade jag fått biffat till mig rejält först och tagit min egen ytlighetsfaktor ytterligare ett par nivåer.
Jag trivs bra o bara vara skuggan o jag trivs bra med o bara vilja ha vanliga damer. Utmana mig med intellekt istället, men tightröv är en bonus
Håller med om att det är svårt att sluta vid SL-djup, enklare att bara fortsätta nedåt tills det tar stopp.
Du böjer fortfarande med bälte?
__________________ Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj! Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Håller med om att det är svårt att sluta vid SL-djup, enklare att bara fortsätta nedåt tills det tar stopp.
Du böjer fortfarande med bälte?
Sist böjde jag utan bälte, nu böjde jag med bälte. Anledningen är rätt enkel, jag tränar stångrodd dagen innan benpasset och min korsrygg klarar bara inte av bålstabiliteten när jag har träningsvärk... så bältet är kopiöst skönt i just böjen.
Jag måste bara göra reklam för den absolut bästa restaurangen nere på Playa del Inglés.
Brasiliansk grillrestaurang, som fixar precis allt från grillat till flamberat och oxfilén där är så jävla god.
Roligt folk på gymet idag, en o annan byggare som har stått på scen/tävlat, ett par riktigt söta damer, en känd träningsbloggerska och ett par damer som hade kunnat kvalificera sig in till Slitz/Moore direkt.
Slitzdamer är kul o titta på men långt ifrån min "typ" på många sätt och vis. Dock fascinerande. Ser så annorlunda ut när någon på 1,78 cm / 50 kg kommer med implantat större än huvudet sitt och med en klädsel som inte gör det minsta besväret för att dölja något.
Jag trivs bra o bara vara skuggan o jag trivs bra med o bara vilja ha vanliga damer. Utmana mig med intellekt istället, men tightröv är en bonus
Go Valborg kolo!
Blir alltid lika nyfiken på vilka det är som varit på gymmet när du skriver så där... *skratt*
Bra att du trivs med att vara du, det ska man göra blir liksom lite lättare så