2009-10-15, 07:18
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2004
|
Spinn igår. Den här gången åkte pulsklockan på och det var jag tacksam för. Det gjorde det lite lättare att avgöra var man skulle ligga på de olika små nivåerna instruktören satte upp.
Kom upp i 95 %, men höll oftast mellan 70-80%. Kände mig rätt matt efteråt. Märks att man inte är van vid spinning, benen tar slut fort trots att man har ork i lungorna kvar.
Fortfarande är det en pina och fasa..
|
|
|
2009-10-15, 13:10
|
|
|
Registered User
|
Idag 55 minuter dansstep. Jag var övertygad om att jag inte ens skulle börja svettas.
Inte för att det inte är jobbigt med step, men för att jag är så überdålig på att lära mig en koreografi så risken finns att jag mest står och tittar.
Men svetten dröp, tog med sig sminket, placerade det i ögonen, det sved men jag körde på  . Jobbigt och sjöblöt. Magträningen på slutet orkade jag knappt med.
Inte gjorde jag alla rätt, men tillräckligt för att ha kört ett bra pass. Var dock tvungen att varna tjejen bredvid mig, ifall jag skulle krocka med henne.
Testade vågen, under 61 kg idag, det var inte igår direkt
|
|
|
2009-10-16, 12:21
|
|
|
Registered User
|
Träningsvärk i vaderna efter vansinnet igår, men det blev en smula ben idag på lunchen.
Knäböj- trevligt, lite 10:or på 50 kg, kanske dax å höja lite
Utfall-alltid jobbigt, vikt i händerna, armarna raka ovanför huvud
Scottcurl
Hammercurl-rep
mage
crunch m. vikt
|
|
|
2009-10-17, 08:19
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Kul att det går bra med tanke på vågen o allt! =)
Vad är dansstep för något?
|
|
|
2009-10-19, 07:27
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Kul att det går bra med tanke på vågen o allt! =)
Vad är dansstep för något?
|
Det är stepbräda men med lite snurrar å sånt.
Lördagen blev lugn med 1,5 h promenad, lagom dagen efter champagnedrinkar.
Hade en lugn filmkväll på lördagen, skulle invigt sambon i den eminenta filmen Boondock saints, eftersom tvåan kommer snart-Det var inte lätt att få tag i den inte, slutade med att jag köpte eländet. Å inte kunde vi se den då heller eftersom jag hyrt Lawrence of Arabia-Vi har en plan att ta oss igenom klassikerna som man bör ha sett-visste inte att filmen var aplång.
Gårdagen blev det ett litet gympass
Lite lats i CC Sen på negativa chins. 4:or och 5:or en sisådär 4 gånger.
Körde lite Militärpress. Kör som en frivändning men benen rör sig inte mer än i knäleden.
Bänkpress upp till 45kg. Nästa vecka testar vi 47kg.
Omvända Chins för biceps, också fyror och femmor MED hjälp så klart.
Bålvridning med stång å avslutningsvis lite crunches.
Ikväll lockar spinnen- Nej fel!! Det blir spinn ikväll men det lockar inte alls!
|
|
|
2009-10-19, 08:46
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Boondoxsaints är kung 
Ser fram emot 2an ja, även om jag bävar för att den inte blir lika mkt kult.
Vad är negativa chins? Du börjar uppifrån och sänker dig ner? Går du ner långsamt då eller? Eller är det assisterade chins du menar?
Kört hårt på spinningen, GG! :P
|
|
|
2009-10-19, 08:49
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Boondoxsaints är kung 
Vad är negativa chins? Du börjar uppifrån och sänker dig ner? Går du ner långsamt då eller? Eller är det assisterade chins du menar?
|
Näe i det här fallet så tror inte jag heller att tvåan lever upp till första, men jag kommer att se den ändå  .
Jag orkar inga chins själv, så sambon hjälper mig upp, sen går jag väldigt långsamt ner igen-själv. Brukar generera en sjuk träningsvärk. Det här är bara andra veckan-Jag hoppas jag kan köra så här ett tag så kanske jag klarar att dra mig upp själv snart .
|
|
|
2009-10-19, 10:10
|
|
|
Formidabel
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Trassel
Näe i det här fallet så tror inte jag heller att tvåan lever upp till första, men jag kommer att se den ändå  .
Jag orkar inga chins själv, så sambon hjälper mig upp, sen går jag väldigt långsamt ner igen-själv. Brukar generera en sjuk träningsvärk. Det här är bara andra veckan-Jag hoppas jag kan köra så här ett tag så kanske jag klarar att dra mig upp själv snart .
|
Så kör jag också ibland. Alternativt hoppar upp och negativt ner.
Ambitiöst att se klassikerna, var den bra eller bra aplång?
|
|
2009-10-19, 11:32
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Semiramis
Så kör jag också ibland. Alternativt hoppar upp och negativt ner.
Ambitiöst att se klassikerna, var den bra eller bra aplång?
|
Hmm, vi har inte sett klart den än, fanskapet är ju över 3 h lång, men vi har inte gett upp än. Jag har än så länge haft svårt att säga om filmen är bra förrän ett tag efteråt. Fördelen är att man inte glömmer bort dem lika fort som vanliga filmer.
Har än så länge bara sett Spartacus innan, den var lååångsammare..
|
|
|
2009-10-19, 11:33
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Boondoxsaints är kung 
|
GG??
GarGamel?
GammalGet?
GossipGirl?
|
|
|
2009-10-19, 11:34
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
gymgro...... hmm.. good game
|
|
|
2009-10-19, 18:31
|
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Jag tror mer på Gossip girl.
modigt av dig att gå på danspass. Jag har inte kommit längre än till att prata om det.
|
|
2009-10-20, 06:46
|
|
|
Registered User
|
Ja jag har kommit till stadiet där jag inte bryr mig när jag blir hånad
Igår blev det spinn, börjar gilla de passen lite mer än tidigare, men jag gillade inte instruktören igår. Jag är där för att han ska tala om vad jag ska göra, inte lägga över ledningen till deltagarna. Man kör ju på ändå och blir trött, men mindre kul än vanligt.
Sen gjorde han en av de sju dödssynderna-INLEDER PASSET MED KENT.. fi fan.
|
|
|
2009-10-20, 06:55
|
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
jag bryr mig inte heller vad andra tycker men jag bryr mig om att jag slår knut på mig själv och trillar *S*
Var körde du igår och för vilken instruktör?
Jag kör iofs ofta inte alls såsom instruktören säger utan som jag vill. Blir mer irriterad när instruktören säger att vi måste köra som h*n. Inget fel med lite ledning men passar det inte så kör jag själv. Däremot vill jag ha ett upplägg så jag vet hur hela passet är upplagt.
|
|
2009-10-20, 07:57
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia
jag bryr mig inte heller vad andra tycker men jag bryr mig om att jag slår knut på mig själv och trillar *S*
Var körde du igår och för vilken instruktör?
Jag kör iofs ofta inte alls såsom instruktören säger utan som jag vill. Blir mer irriterad när instruktören säger att vi måste köra som h*n. Inget fel med lite ledning men passar det inte så kör jag själv. Däremot vill jag ha ett upplägg så jag vet hur hela passet är upplagt.
|
Fem på Höis, nån kille som ledde det.
Jag vill kunna välja, vill jag hänga på honom så ska jag kunna göra det, har jag ingen lust så blir man ju inte piskad, men hans upplägg igår var inte min grej, kanske funkar om man kört mer spinn än vad jag har gjort.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:13.
|

|